Page 38 - AĞUSTOS 2013
P. 38
TEST Cla 200 Amg
Dış tasarım olarak üzerindeki AMG özel donanım paketi renk ile iyi bir
görüntü sergilemiş. Tabi ki bunlar öncelikle aracı dışardan gören gö-
zler için geçerli. CLA’nın içine göz attığımızda ise AMG donanım paketi
sayesinde siyah üzerine kırmızı dikişlere sahip olan AMG koltuklar, AMG
paspaslar, AMG deri direksiyon, modele tamamı ile sportif bir ruh katıyor.
Ön alüminyum panel, direksiyon simidin de yer alan simetrik üçgenin
ortasında yine alüminyum ile tamamlanıyor. CLA testimizde ilk gün eco
kullanım modunda ortalama 90 -100 km hız ile sadece 80 km kullanarak yol
katettim. İlk izlenim olarak her ne kadar AMG donanıma sahip bir Mercedes
modeli kullanıyor olsam da direksiyonun yumuşaklığı ve az hissiyatı öncelikle
beklediğim gibi değildi. Fakat özellikle yüksek hızlarda yada dönüşlerde olan
kullanım rahatlığı ile işlevsel oluşunu da kullandıkça daha ileri zamanlar da
anlıyorum. Aracımızla ilk gün henüz 80 km yol katederken içerdeki malzeme
kalitesini de bu arada kontrol ediyorum. Ön göğüs kısmında kokpit bölümü
orta yumuşaklıkta kaliteli bir malzeme ile donatılmış. Benzer şeyi vites ve
el freni bölümü için söyleyemem. Bu bölümde yer alan sert plastik yapı
yeni CLA modelin de pek hoşuma gittiği söylenemez. Tabi ki bunlar ufak
ayrıntılar, belki de zamanla gözünüz bile görmeyecek. Aracımızı bahsettiğim
gibi ilk gün uzun yola çıkmadan önce devamlı eco modunda kullandım. Eco
modunda iken motor oldukça sessiz ve gaz tepkisi de bir o kadar düşük
ama verimli. Klima devamlı suretle 21 yada 22 derecede açık kullanırken
aracın performansı yada veriminde herhangi bir sorun yok. Bu arada yeni
CLA’nın iklimlendirme sistemi özellikle soğuk havası çok iyi çalışmakta.
ECO modunda iken 1.6 lt. 156 beygirlik motor benzini oldukça ekonomik
kullandırmakta. 1.500 ve 2.500 devirlerde yol alırken 80 km sonun da
aracın yakıt göstergesinin 3 yada 4 mm. aşağıya indiğini görebiliyorum. Bu
arada henüz ilk günden dikkatimi çeken bir şey üst tepe açılır tavan siyah
bir perde ile örtülü içeriden kumanda ile arzu ettiğinizde bunu açabiliyor-
sunuz. Özellikle akşamları hava güzelken yıldızları görmeniz mümkün. Fakat
gündüz özellikle güneşli yakan bir hava da siyah perdeniz kapalı dahi olsa
içeriye ısı vermekte ve güneş ışınlarını geçirmekte. Bana kalırsa buna bir
çözüm üretilmeli diye düşünüyorum. İlk gün hız sabitleme sistemini araç
çok fazla yakmasın diye şehir içinde de kullanıyorum. Hız sabitleme sistemi
şehir içinde trafik kullanımına uygun olacak derecede oldukça başarılı bir
alt yapıya sahip. Ani hızlanma ve ani frenlere olanak sağlıyor. Yakın duruş
mesafesinde yer alan araçları güvenlik paketi sayesinde gösterge de kırmızı
ışık ve sesli uyarı sistemi sürücünün dikkatli olmasını sağlıyor. Yine aracı ilk
gün park etmek istediğim de park sensörü dikiz aynasından baktığınızda
mesafeyi görmeniz için ayarlanmış. Araç şehir içinde gündelik kullanıma
uygun olabilecek yapıda tasarlandığını ilk gün görebiliyoruz. İlk gün sonunda
Yazı ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay
gün geceye karıştığında yola koyuluyorum. Bu sefer AMG donanıma sahip
paketimizin tüm özelliklerini test edebileceğimiz uzun bir yolculuğa çıkıyoruz.
LA 200 AMG, modelimiz ile İstanbul merkezli başlayıp, İlk durağımız ise Topçular feribotu. Sonrasında Yalova ve Bursa yolu üze-
Yalova, Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Gelibolu, Tekirdağ üze- rinden devam etmekteyiz. Aracımızı uzun yolda da hız sabitleme sistemi ile
rinden İstanbul’da son bulan toplam da 1199 km’lik yapmış kullanıyorum. Balıkesir yolundan Edremit’e ulaştığımda 400 km civarında
olduğumuz testimiz de Mercedes-Benz markasının yeni CLA bir yol kat etmiş bulunuyorum. İkinci günün sonunda dinlenmek için mola
C200 modelini ve üzerindeki AMG donanımının verimi hakkında verdiğimizde ortalama 500 km yol katetmiş oluyoruz. Yeni CLA modelinin
detayları sizlerle paylaşıyorum. CLA test aracımızın özellikleri hakkında bilgi uzun yolda AMG paketi içerisinde yer alan koltukları oldukça ergonomik
verecek olursak, 4 silindir 1595 cc motor hacimli, 250 Nm tork, 7G-Tronic ve rahat olduğu için oturuş pozisyonu bakımından aracı kullanırken rahat
Plus 7 ileri oranlı otomatik şanzımana sahip, AMG donanım paketli özel bir ediyorum. Aracımızın fren sistemlerinden biraz bahsedecek olursak ABS
model. Öncelikle aracımıza dışarıdan ilk bakıldığında gerek tasarımı gerek ise sisteminin yeni CLA modelinde güvenli bir duruş için imkan verdiğini görme-
jupiter kırmızısına sahip rengi AMG donanım hatları ile bütünlük kazanarak kteyiz. Duruş mesafesi ve tepkileri başarılı. Aracımızın olağandan daha sert
cezbedici şekilde dikkatleri üzerine çekmesini sağlıyor. CLA aracımız aslında kullanımı çok bozuk olmayan asfalt kullanımına uygun sayılabilir. En azından
coupe model spor bir otomobilin özelliklerini iç ve dış tasarımı ile yansıtırken şehirlerarası yollarda bu şekilde olsa da, aracı kullanmaya başladığım
aynı zamanda da binek spor tarz bir otomobil şekline dört kapısı ile dönüşüyor. üçüncü günde aynı şeyi söylemem sanırım doğru olmayacak..>>
38 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 39