Page 98 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 98
Test Sürüşü
Test Drive
Yazar - Writer | Fotoğraf - Photo: Özgür SUNAY
NISSAN MICRA 1.0 Litre CVT Otomatik
eni Micra eski modeli ile hiçbir benzerlik km de ortalama 4.0 – 4.6 litre arasında bir veriye sahip. Bu
taşımadan çok daha güçlü bir şekilde bakımdan da ne kadar ekonomik bir araç olduğunu söyle-
yediden yetmişe bay ve bayanların dik- memize gerek yok sanıyorum. Toprak dağ yollarında engebeli
katini çekecek şehir içi ve şehir dışı aracı araziden tutunda bozuk asfalt zemine kadar aracı test ettim.
olmuş. Bir önceki micra’ya göre 10 bey- Özellikle önceki nesli Micra olmadığı için sanırım şanslıydım.
gir güç artışı olarak Yeni Micra otomatik
Yvites 100 beygir gücünde. Özellikle ön- Çünkü bu araç ile dağ yollarında hareket etmek bile bence
keyif verici idi. Çok çabuk hızlanabilen bir sürüşe ve motora
den, yandan ve arkadan baktığımızda aracın güçlü ve kaslı sahip. 2000 devir/dakika’da otomatik CVT şansıman 144 nm
98 çıkık çizgileri hatları çok dikkat çekmekte. Bununla birlikte tork üretiyor. Manuel düz vitesi ise 2750 devir/dakika’da 160
aracımız eski micra’ya oranlada daha uzun ve daha geniş
olduğunu söylemekte fayda var. Bunu hem dışarıdan hemde nm tork üretiyor. Bu araca tork lazım mı? Torktan dolayı mı bu
kadar hızlı ve kolay hareket edebiliyor? onun orasını bilmiyo-
MAGAZINE.COM.TR jantları ile piyasaya sunuluyor. Aracın ön çekik farları aracın aracımız gerçekten yolda yağ gibi kayıyor. NISSAN platfor-
içeriden oldukça anlamanız mümkün. Dışarıda 360 derece
rum. Fakat kasa ve motor çok uyumlu bu uyum sayesinde de
kamera sistemi bulunan yeni Nissan Micra 16 inç alaşımlı
munda çok hoşuma giden QASHQAI fren destek sisteminin
ön yüzünü çok daha atletik göstermesini sağlamış. Aynı za-
ve ani frenajlarda olan kısa zamanda aktif durabilme özelliği-
manda NISSAN logosunda yer alan yaya ve çarpışma algıla-
nin YENİ Micra’da da olması ve bunu şans eseri deneyerek
ma radar sistemi ile de dikkat çekiyor. Katlanabilir sinyallerin
te ayrıca test etmiş olmam beğenimi kazanmasını sağlayan
konuşlandırıldığı yan aynalardan arkaya doğru baktığımızda
bir diğer önemli unsur. BOSE ses sitemi aracın özelliklerine
baktığımızda ise eski Micra’dan bir kullanan olarak eser kal-
AUTOMOBILE ise Yeni Nissan Micra’da bir Coupe havası var. Araca içeriden de artı katan bir diğer kaliteli unsur olmuş. Sanırım Japon ve
Renault ortak mühendisleri aracı üretirken arkada oturan yol-
madığını söylememde fayda var. Özellikle yeni ergonomik
cuların konuşma seslerinden sürücünün daha az etkilenmesi
koltukları çok başarılı, aynı zamanda ön göğüs ve direksiy-
ve kulağını dikkatini arka taraftaki konuşmalara vermemesi
on simidi bildiğiniz QASHQAI’de olan tüm özellikler ile tıpatıp
açısından bu iyi olmuş diye düşünüyorum. Yeni Nissan Micra
aynı. Özelilkle direksiyon harika ; ele iyi oturuyor hakimiyeti
ve sürüş konforu bence iyi. Sportif olarak ön planda. Yine elbette ki, Renault-Nissan ittifakının geliştirmiş olduğu, Nissan
Leaf gibi elektirikli modelinin alt yapısına benzeyen ve geliştir-
İç malzeme kalitesi QASHQAI’yi aratmamakta, malzeme ka- ilen, aynı zamanda da Türkiye’de satışa sunulan aracımız
litesi ve görüntü oldukça yüksek kalite hissini yansıttığı gibi Fransa üretimi olan, Renault ile Nissan ortaklık platformunda
tüm fonksiyonel özelliklerin de sunulduğu MICRA akıllı bir kullanılan motora sahip. Özellikle Ankara ve İstanbul arasında
araç olmuş. Bizi şarşırtmayı başarıyor, bu kadar değişimi de kar ve buz zeminde test etitğim Nissan Micra beni oldukça
beklemiyorduk doğrusu. Arka tarafta bu tarzda olan küçük şaşırttı. Çünkü bu kadar performans inanın hiç beklemiyor-
arabalar için bence yeteri miktarda diz ve baş mesafesi zaten dum. Motor hiç yorulmadı. Micra’nın arka bagaj kapasitesi ise
yer almakta. Daha fazlasını bu araçtan beklemek genlerine ve 300 litreye kadar varmakta. Ayrıca başlangıç paketinde; 7 inç
sınıfına aykırı olurdu zaten. Aynı zamanda çift renk özelliğini dokunmatik ekran, Apple CarPlay ve Android Auto, akıllı şerit
de yeni Micra tüketicilerin beğenisine sunmuş vaziyette. Yeni takip uyarı sistemi, akıllı sürüş kontrolü, fren destek sistemi,
Micra benzinli 1.0 litre ve otomatik vites seçeneği 100 beygir akıllıçarpışma uyarı sistemi, hız sabitleyici gibi avantajlar da
güç ile satışa sunulduğu için test aracımızda bu özelliğe sa- mevcut. Tekna paketinde, Visia paketindeki özelliklere ek
hipti. Bu arada unutmadan söylememizde fayda var aracımız olarak 16 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, yağmur sensörlü
3 silindir ve oldukça ekonomik. Bir önceki Micra ortalama 100 ön silecekler; iç donanımda karartılmış arka camlar ve deri
km de 6.4 litre yakarken, yeni Micra karma kullanım da 100 direksiyon simidi öne çıkıyor.
km de tüketimi 5.4 litre. Ayrıca, uzun yol şehir dışında ise 100
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020