Page 98 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 98

Test Sürüşü




       Test Drive

























        Yazar - Writer | Fotoğraf - Photo: Özgür SUNAY
        NISSAN MICRA 1.0 Litre CVT Otomatik






                     eni Micra eski modeli ile hiçbir benzerlik   km de ortalama 4.0 – 4.6 litre arasında bir veriye sahip. Bu
                     taşımadan çok daha güçlü bir şekilde   bakımdan da ne kadar ekonomik bir araç olduğunu söyle-
                     yediden yetmişe bay ve bayanların dik-  memize gerek yok sanıyorum. Toprak dağ yollarında engebeli
                     katini çekecek şehir içi ve şehir dışı aracı   araziden tutunda bozuk asfalt zemine kadar aracı test ettim.
                     olmuş. Bir önceki micra’ya göre 10 bey-  Özellikle önceki nesli Micra olmadığı için sanırım şanslıydım.
                     gir güç artışı olarak Yeni Micra otomatik
       Yvites  100 beygir  gücünde.  Özellikle ön-  Çünkü bu araç ile dağ yollarında hareket etmek bile bence
                                                    keyif verici idi. Çok çabuk hızlanabilen bir sürüşe ve motora
        den, yandan ve arkadan baktığımızda aracın güçlü ve kaslı   sahip. 2000 devir/dakika’da otomatik CVT şansıman 144 nm
    98  çıkık çizgileri hatları çok dikkat çekmekte. Bununla birlikte   tork üretiyor. Manuel düz vitesi ise 2750 devir/dakika’da 160
        aracımız eski micra’ya oranlada daha uzun ve daha geniş
        olduğunu söylemekte fayda var. Bunu hem dışarıdan hemde   nm tork üretiyor. Bu araca tork lazım mı? Torktan dolayı mı bu
                                                    kadar hızlı ve kolay hareket edebiliyor? onun orasını bilmiyo-
      MAGAZINE.COM.TR  jantları ile piyasaya sunuluyor. Aracın ön çekik farları aracın   aracımız gerçekten yolda yağ gibi kayıyor. NISSAN platfor-
        içeriden oldukça anlamanız mümkün. Dışarıda 360 derece
                                                    rum. Fakat kasa ve motor çok uyumlu bu uyum sayesinde de
        kamera sistemi bulunan yeni Nissan Micra 16 inç alaşımlı
                                                    munda çok hoşuma giden QASHQAI fren destek sisteminin
        ön yüzünü çok daha atletik göstermesini sağlamış. Aynı za-
                                                    ve ani frenajlarda olan kısa zamanda aktif durabilme özelliği-
        manda NISSAN logosunda yer alan yaya ve çarpışma algıla-
                                                    nin YENİ Micra’da da olması ve bunu şans eseri deneyerek
        ma radar sistemi ile de dikkat çekiyor. Katlanabilir sinyallerin
                                                    te ayrıca test etmiş olmam beğenimi kazanmasını sağlayan
        konuşlandırıldığı yan aynalardan arkaya doğru baktığımızda
                                                    bir diğer önemli unsur. BOSE ses sitemi aracın özelliklerine
        baktığımızda ise eski Micra’dan bir kullanan olarak eser kal-
      AUTOMOBILE  ise Yeni Nissan Micra’da bir Coupe havası var. Araca içeriden   de artı katan bir diğer kaliteli unsur olmuş. Sanırım Japon ve
                                                    Renault ortak mühendisleri aracı üretirken arkada oturan yol-
        madığını söylememde fayda var. Özellikle yeni ergonomik
                                                    cuların konuşma seslerinden sürücünün daha az etkilenmesi
        koltukları çok başarılı, aynı zamanda ön göğüs ve direksiy-
                                                    ve kulağını dikkatini arka taraftaki konuşmalara vermemesi
        on simidi bildiğiniz QASHQAI’de olan tüm özellikler ile tıpatıp
                                                    açısından bu iyi olmuş diye düşünüyorum. Yeni Nissan Micra
        aynı. Özelilkle direksiyon harika ; ele iyi oturuyor hakimiyeti
        ve sürüş konforu bence iyi. Sportif olarak ön planda. Yine   elbette ki, Renault-Nissan ittifakının geliştirmiş olduğu, Nissan
                                                    Leaf gibi elektirikli modelinin alt yapısına benzeyen ve geliştir-
        İç malzeme kalitesi QASHQAI’yi aratmamakta, malzeme ka-  ilen, aynı zamanda da Türkiye’de satışa sunulan aracımız
        litesi ve görüntü oldukça yüksek kalite hissini yansıttığı gibi   Fransa üretimi olan, Renault ile Nissan ortaklık platformunda
        tüm fonksiyonel özelliklerin de sunulduğu MICRA akıllı bir   kullanılan motora sahip. Özellikle Ankara ve İstanbul arasında
        araç olmuş. Bizi şarşırtmayı başarıyor, bu kadar değişimi de   kar ve buz zeminde test etitğim Nissan Micra beni oldukça
        beklemiyorduk doğrusu. Arka tarafta bu tarzda olan küçük   şaşırttı. Çünkü bu kadar performans inanın hiç beklemiyor-
        arabalar için bence yeteri miktarda diz ve baş mesafesi zaten   dum. Motor hiç yorulmadı. Micra’nın arka bagaj kapasitesi ise
        yer almakta. Daha fazlasını bu araçtan beklemek genlerine ve   300 litreye kadar varmakta. Ayrıca başlangıç paketinde; 7 inç
        sınıfına aykırı olurdu zaten. Aynı zamanda çift renk özelliğini   dokunmatik ekran, Apple CarPlay ve Android Auto, akıllı şerit
        de yeni Micra tüketicilerin beğenisine sunmuş vaziyette. Yeni   takip uyarı sistemi, akıllı sürüş kontrolü, fren destek sistemi,
        Micra benzinli 1.0 litre ve otomatik vites seçeneği 100 beygir   akıllıçarpışma uyarı sistemi, hız sabitleyici gibi avantajlar da
        güç ile satışa sunulduğu için test aracımızda bu özelliğe sa-  mevcut.  Tekna  paketinde,  Visia  paketindeki  özelliklere  ek
        hipti. Bu arada unutmadan söylememizde fayda var aracımız   olarak 16 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, yağmur sensörlü
        3 silindir ve oldukça ekonomik. Bir önceki Micra ortalama 100   ön silecekler; iç donanımda karartılmış arka camlar ve deri
        km de 6.4 litre yakarken, yeni Micra karma kullanım da 100   direksiyon simidi öne çıkıyor.
        km de tüketimi 5.4 litre. Ayrıca, uzun yol şehir dışında ise 100
      Automobile Magazine  |  FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103