Page 100 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 100
Test Sürüşü
Test Drive
Yazar - Writer | Fotoğraf - Photo: Özgür SUNAY
Honda Civic HB 1.5L DOHC VTEC Turbo
eni Honda Civic HB modeli, Yeni Hon- ya da sadece istediğiniz tekli bir arka koltuğu yatırıyor ol-
da Civic Sedan modeline göre üretim manızda çok büyük bir kazanç ve fayda elde edilmiş kul-
üssü tamamı ile İngiltere olduğu için lanım detayı olarak bence bu çok hoş ve harika bir detay.
araçlar biraz Türkiye’ye sedan’a göre Yeni Honda Civic Hb modelinde arka koltukları da komple
farklı geliyor. Yeni Honda Civic Hb mod- yatırdığınızda içeride Sedan modelinin aksine çok daha
eli sert ve keskin çizgilerle yumuşak ve geniş bir yükleme eşiği ve bölüm kalıyor. Burada avantaj
Ydinamik kıvrımlardan oluşan tasarımın- Hb modelinde Arka Bagaj Kapağı dikkatinizi çeker ise
da ki hatlara sahip. Araca zaten önden ve arkadan bak- komple Arka Cam ile beraber kalkarak açılmakta. Bu da
100 tığımızda bir Hatchback (Hb) olan yeni Honda Civic mod- Honda Civic Hb modelinin arka koltuklarını yatırdığınızda
çok geniş bir açıklığın yükleme alanının ortaya çıkmasına
elinin en az Sedan modelinde olduğu kadar Hb modelinde
de çok daha farklı bir şekilde beni kendisine ısındırıyor, neden oluyor. Honda Civic Hatchback’in, 182 PS güç ve
MAGAZINE.COM.TR tif ve kuvvetli motora sahip Hb ‘yi mi alırım? yoksa daha mansını 1.5 litrelik ve 182 beygir gücündeki bu motor tam
220 Nm tork değerinde heyecan veren performansa sahip
zaten tasarım anlamında HB ile Sedan arasında kalsam
hangisini alırım? sorusunun yanıtı olarak acaba daha spor-
1.5 L VTEC Turbo motoru bulunuyor. Buda aracın perfor-
oturaklı ve geniş olan arka hacmi ile aile kullanımına uygun
olarak ortaya koyuyor. Çünkü araç gazı köklediğiniz ve
(her iki modelde) Sedan’nı mı alırım? bu yazıyı yazarken
ani şok yaptığınızda hızlanıp sürekli artış yapan bir grafiği
sizi kullanırken bunu hissetmeniz ve yaşamanız adına çok
dahi aslında git gide zorlanmaya başlıyorum bunu yanıtını
kıskandıracak..bundan eminim. Yani şaka değil Honda
vermekte. Çünkü ben sportif karakteri ve Hb’yi çok sever-
ve yüklenmelerde devirli kullanımlarda daha iyi ortaya per-
AUTOMOBILE im. Zaten Hb araca bindiğimde ve oturduğum ilk anda Civic Hb modelinin motoru çok iyi durumda. Bu üst seri
direksiyon başında bu ne ya filan çok tarz oldum. Bir kariz-
ma geldi diyebilirim…Ama aklım yine de Sedan da. Bunun
formansını koyarak çıkıyor. Aracın motorunun bu sağlam-
için gerçekten Sedan ile Hb arasında tasarım ve kullanım
lığı, ölmezliği, uzun süre kullanımı, motorunda ki bu artıları
olarak çok ama çok zorlanacağım bir karar ile karşı karşıya
bakımından bence fiyatını evet hak ediyor. Yeni Honda
kalsam da çocuğu olan bir aileniz var ise mutlaka Sedan’ı
seçin derim. Eğer tek başınıza ya da evli birer çift iseniz iki Civic HB bu motoru Earth Dreams teknolojisiyle üretiliyor
ve akıcı sürüş deneyimi yaşatan CVT şanzıman ile birlikte
kişilik aileler belki Hb modelini tercih ederler. Ben bu şekil- sunulmakta. Ergonomik sürüş pozisyonu ve çift pinyonlu
de ancak bir ayırım yapabilirim. Aklım her zaman bir hb direksiyon sistemiyle yeni Civic Hatchback, mükemmel
modelinde kalabilir. Aracın içine ilk bindiğim andan itibar- bir geri bildirim ve kontrol sağlarken benzersiz bir sürüş
en kendimi bir WRC ralli aracında sandım. Japonlar evet deneyimi de yaşatıyor. Yeni Civic Hatchback’in çok nok-
belki iç kokpit döşemelerini ya da kullanım için hassasiyeti tadan bağlantılı arka süspansiyon ve McPherson tipi ön
Almanlar kadar iyi beceremese-de fonksiyonel olarak her süspansiyonu sürüş dinamizmini desteklemekte. 420
şeyi yapmayı başarmışlar. Bir Honda Civic araçtan bekle- litreye varan kapasitesiyle yeni Civic Hatchback, sınıfının
diğiniz her şey zaten üst derece standart olarak güvenlik Yumuşak malzemelerin verdiği konfor kendinizi iyi hissetti-
paketleri ile de geliyor size. Motor deseniz süper İngiltere recek; 7” dokunmatik renkli ekrana sahip bilgi ve eğlence
de üretilen tamamı ile bir araç beklediğinizden daha fa- sistemi Honda CONNECT, çift bölgeli iklim kontrolü, ısıt-
zlası ile Türkiye pazarında Avrupa’da ki bire bir aracı alıp malı ön koltuklar, anahtarsız çalıştırma sistemi, kablosuz
biniyorsunuz. Bu bakımdan bir farklılık da var. Bu anlam- şarj özelliği, ışığa duyarlı otomatik kararan dikiz aynası,
da bir Hb modelinden istenenden daha fazlası sunuluyor elektrikli el freni ve frende tutma özelliği gibi birçok özellik
aslında içeride. Arka tarafa baktığımızda ise Arka Bagajın de yolculuğunuza keyif katacak.en geniş bagaj hacmine
içinde de bir tuş yardımı ile bütün koltukları yatırabilmeniz sahip.
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020