Page 100 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 100

Test Sürüşü




       Test Drive

























        Yazar - Writer | Fotoğraf - Photo: Özgür SUNAY
        Honda Civic HB 1.5L DOHC VTEC Turbo







                     eni Honda Civic HB modeli, Yeni Hon-  ya da sadece istediğiniz tekli bir arka koltuğu yatırıyor ol-
                     da Civic Sedan modeline göre üretim   manızda çok büyük bir kazanç ve fayda elde edilmiş kul-
                     üssü tamamı ile İngiltere olduğu için   lanım detayı olarak bence bu çok hoş ve harika bir detay.
                     araçlar biraz Türkiye’ye sedan’a göre   Yeni Honda Civic Hb modelinde arka koltukları da komple
                     farklı geliyor. Yeni Honda Civic Hb mod-  yatırdığınızda  içeride  Sedan  modelinin  aksine  çok daha
                     eli sert ve keskin çizgilerle yumuşak ve   geniş bir yükleme eşiği ve bölüm kalıyor. Burada avantaj
       Ydinamik kıvrımlardan oluşan tasarımın-    Hb  modelinde  Arka  Bagaj  Kapağı  dikkatinizi  çeker  ise
        da ki hatlara sahip. Araca zaten önden ve arkadan bak-  komple Arka Cam ile beraber kalkarak açılmakta. Bu da
   100  tığımızda bir Hatchback (Hb) olan yeni Honda Civic mod-  Honda Civic Hb modelinin arka koltuklarını yatırdığınızda
                                                  çok geniş bir açıklığın yükleme alanının ortaya çıkmasına
        elinin en az Sedan modelinde olduğu kadar Hb modelinde
        de çok daha farklı bir şekilde beni kendisine ısındırıyor,   neden oluyor. Honda Civic Hatchback’in, 182 PS güç ve
      MAGAZINE.COM.TR  tif ve kuvvetli motora sahip Hb ‘yi mi alırım? yoksa daha   mansını 1.5 litrelik ve 182 beygir gücündeki bu motor tam
                                                  220 Nm tork değerinde heyecan veren performansa sahip
        zaten tasarım anlamında HB ile Sedan arasında kalsam
        hangisini alırım? sorusunun yanıtı olarak acaba daha spor-
                                                  1.5 L VTEC Turbo motoru bulunuyor. Buda aracın perfor-
        oturaklı ve geniş olan arka hacmi ile aile kullanımına uygun
                                                  olarak ortaya koyuyor. Çünkü araç gazı köklediğiniz ve
        (her iki modelde) Sedan’nı mı alırım? bu yazıyı yazarken
                                                  ani şok yaptığınızda hızlanıp sürekli artış yapan bir grafiği
                                                  sizi kullanırken bunu hissetmeniz ve yaşamanız adına çok
        dahi aslında git gide zorlanmaya başlıyorum bunu yanıtını
                                                  kıskandıracak..bundan eminim. Yani şaka değil Honda
        vermekte. Çünkü ben sportif karakteri ve Hb’yi çok sever-
                                                  ve yüklenmelerde devirli kullanımlarda daha iyi ortaya per-
      AUTOMOBILE  im.  Zaten  Hb araca  bindiğimde  ve  oturduğum  ilk  anda   Civic Hb modelinin motoru çok iyi durumda. Bu üst seri
        direksiyon başında bu ne ya filan çok tarz oldum. Bir kariz-
        ma geldi diyebilirim…Ama aklım yine de Sedan da. Bunun
                                                  formansını koyarak çıkıyor. Aracın motorunun bu sağlam-
        için gerçekten Sedan ile Hb arasında tasarım ve kullanım
                                                  lığı, ölmezliği, uzun süre kullanımı, motorunda ki bu artıları
        olarak çok ama çok zorlanacağım bir karar ile karşı karşıya
                                                  bakımından bence fiyatını evet hak ediyor. Yeni Honda
        kalsam da çocuğu olan bir aileniz var ise mutlaka Sedan’ı
        seçin derim. Eğer tek başınıza ya da evli birer çift iseniz iki   Civic HB bu motoru Earth Dreams teknolojisiyle üretiliyor
                                                  ve akıcı sürüş deneyimi yaşatan CVT şanzıman ile birlikte
        kişilik aileler belki Hb modelini tercih ederler. Ben bu şekil-  sunulmakta. Ergonomik sürüş pozisyonu ve çift pinyonlu
        de ancak bir ayırım yapabilirim. Aklım her zaman bir hb   direksiyon sistemiyle yeni Civic Hatchback, mükemmel
        modelinde kalabilir. Aracın içine ilk bindiğim andan itibar-  bir geri bildirim ve kontrol sağlarken benzersiz bir sürüş
        en kendimi bir WRC ralli aracında sandım. Japonlar evet   deneyimi de yaşatıyor. Yeni Civic Hatchback’in çok nok-
        belki iç kokpit döşemelerini ya da kullanım için hassasiyeti   tadan bağlantılı arka süspansiyon ve McPherson tipi ön
        Almanlar kadar iyi beceremese-de fonksiyonel olarak her   süspansiyonu sürüş dinamizmini desteklemekte. 420
        şeyi yapmayı başarmışlar. Bir Honda Civic araçtan bekle-  litreye varan kapasitesiyle yeni Civic Hatchback, sınıfının
        diğiniz her şey zaten üst derece standart olarak güvenlik   Yumuşak malzemelerin verdiği konfor kendinizi iyi hissetti-
        paketleri ile de geliyor size. Motor deseniz süper İngiltere   recek; 7” dokunmatik renkli ekrana sahip bilgi ve eğlence
        de üretilen tamamı ile bir araç beklediğinizden daha fa-  sistemi Honda CONNECT, çift bölgeli iklim kontrolü, ısıt-
        zlası ile Türkiye pazarında Avrupa’da ki bire bir aracı alıp   malı ön koltuklar, anahtarsız çalıştırma sistemi, kablosuz
        biniyorsunuz. Bu bakımdan bir farklılık da var. Bu anlam-  şarj özelliği, ışığa duyarlı otomatik kararan dikiz aynası,
        da bir Hb modelinden istenenden daha fazlası sunuluyor   elektrikli el freni ve frende tutma özelliği gibi birçok özellik
        aslında içeride. Arka tarafa baktığımızda ise Arka Bagajın   de yolculuğunuza keyif katacak.en geniş bagaj hacmine
        içinde de bir tuş yardımı ile bütün koltukları yatırabilmeniz   sahip.
      Automobile Magazine  |  FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020
   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105