Page 96 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 96
Test Sürüşü
Test Drive
Yazar - Writer | Fotoğraf - Photo: Özgür SUNAY
Mercedes-Benz E 200 D | 160HP
est sürüşünü yapmış olduğum Mer- Dört silindirli dizel motor, alüminyum konstrüksiyon
cedes-Benz E 200 D, 160 beygir gücünde çıkış sınıfında yeni bir ölçüt yaratmışa benziyor. “‘Mar-
ve tam olarak 1.6 litrelik dizel bir motor ile kanın Kalbi’ olarak da kabul edilen ve Türkiye’de büyük
Türkiye pazarına sunuldu. Mercedes-Benz ilgiyle karşılanan E-Serisi Sedan, Mercedes-Benz tar-
markasının tam olarakta sürüş hissini ve ihinin en yüksek satış adedine ulaşan modeli olarak
zevkini yansıttığı giriş seviyesi diyebiliriz E ayrıca ön plana çıkıyor. 2 adet 12.3 inç geniş ekranlı
T200 D modeli için. En azından bu benim kokpit ve kablosuz cep telefonu şarj fonksiyonu tekno-
için böyle. Aracımızın AMG donanım paketine sahip lojik bileşenleri oluştururken, otomatik bagaj kapağı
olması güzel bir ayrıcalık. Araç çok geniş, çok uzun kapatma sistemi, kapı kapama yardımcısı (Vakumlu
96 ve çok kaslı bir yapıya sahip. Üzerinde arkaya kadar kapılar) ve güneş koruma paketi, sürücü ve yolcular
açılabilen cam tavan harika. Arka camların koyu renk için maksimum konforu sunuyor. Yeni nesil direksiy-
olması güzel. Daha büyük jantlar ve düşük yan pro-
on, kapasitif sensörler yardımıyla Eller Direksiyonda
MAGAZINE.COM.TR tuş, kısa fren mesafesi için yağmurlu havalarda ideal madığı denetliyor.) Aktif Dur-Kalk Yardımcısı, Aktif Di-
file sahip lastikler yakışmış. Hız ve performans yol tu-
Denetimi (Sürücünün ellerinin direksiyonda olup ol-
reksiyon Yardımcısı ve Sürüş Yardım Paketi bulunan
bir sürüş vaat ediyor. Bir Mercedes-Benz araçtan
beklediğiniz herşey hayalet gösterge paneli üstelik
E 200 D serisinde, Dönüş ve Çapraz Trafik Fonksiy-
onu ve Araçtan Çıkış Uyarı sistemiyle güvenlik daha
orta konsola kadar uzuyor. Tam sistem bir bilgi ekranı.
Joystik dokunmatik elinizin altında muhteşem olarak
da ileriye taşınmışa benziyor. Fonksiyonları geliştirilen
özelliği sunuyor. Tüm bunların yanı sıra ;İç mekân da
AUTOMOBILE oldukça ergonomik bir yapıda. Direksiyon üzerinde yer Park Paketi, 360° kamera sistemi ile yandan görünüm
alan bu dizel araçta ki F1 vites kulakçıkları isteğinize
anında cevap veriyor. Torpido gözünde yer alan Mer-
daha fazla konfor sunmak üzere, LINGUATRONIC akıllı
cedes-Benz E 200 D modeline özel 3 farklı kademede
sesli komut sistemi ve artırılmış gerçekliğe sahip navi-
ayarlanabilen iyonizerli parfüm sistemi var. O güzel
gasyon ile birlikte MBUX kullanıma sunuluyor. İç Mekân
kokuyu da unutmamalı. 160 Beygir gücünde ve 360
ING Konfor Paketi ayrıca ENERGIZING Koltuk Kinetiği
Nm’lik Torka sahip 1.6 litrelik dizel Motor’da tam olarak Yardımcısı, ENERGIZING COACH ile birlikte ENERGIZ-
9 ileri otomatik şanzıman görev yapmakta. Eco modu, sürüş konforuna da katkı sağlıyor. E 200 D modelinde
Spor ve Spor+ olmak üzere farklı sürüş modları yer alan kullanılan 1.6 litrelik dizel motor yüksek verimlilik sevi-
aracımız saatte 0-100 km/hız arasını fabrika verilerine yesine, düşük emisyona ve yüksek güç üretimine sa-
göre 8.4 saniyede alabiliyor. Oldukça ekonomik olan hip. 9G-TRONIC otomatik şanzıman da geliştirilmiş.
motor yapısı sayesinde şehir dışında ortalamada 5.5 Elektromotor, güç elektroniği ve şanzıman soğutucusu
lt/100 km’de yakıt sarfiyatı bulunuyor. Mercedes-Benz şanzımanın içine taşınmış olması, daha önce kullanılan
E 200 D test aracımızda önde 245/40 R19 arkada ise kablolar ortadan kalkarken, alan ve ağırlık olarak bir
275/35 R 19 alaşımlı jantlar ve lastikler takılı. Aracımız avantaj elde edilmiş. Böylece şanzıman farklı içten
4940mm uzunluk ile nerede ise rekor kıracak düzey- yanmalı motorlarla birlikte kullanılabilir bir hale gelmiş.
de. Bu uzunluğu sayesinde tam olarak 540 litrelik bir Ayrıca şanzımanın verimliliği de bu şekilde artırılmış.
bagaj alanına sahip. Üstelik iki farklı bölmeden oluşan Son olarak, kullanıcı ruh hali veya iç mekân konseptine
bu bagaj saklama alanı ile de oldukça idaalı bir ala- uygun olarak dört farklı ekran temasından birini seçe-
na sahip. Özellikle deri direksiyon üzerinde yer alan biliyor. Yeni E-Serisi artık çok daha kullanışlı oturaklı ve
tuşların ve menünün kullanımı oldukça kolay ve basit. zekası ile de kullanıcı dostu bir araç olmuş.
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020