Page 102 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 102

Test Sürüşü




       Test Drive

























        Yazar - Writer | Fotoğraf - Photo: Murat ÇARPIŞANTÜRK
        Hyundai i10 1.2 MPI 5 İleri AMT Elite







                       yundai markasının A seg-  da eşya koyma gözleri oldukça bonkör, yeterli sayı-
                       mentine ait yeni i10 otomobil   da eşya gözü bulunması küçük eşyalarınızı koyacak
                       yeni 1.2 litrelik motoru, yeni   yer arama derdinden kurtulmanızı sağlıyor. 252
                       tip 5 ileri otomatik şanzıman   litrelik bagaj hacmiyle çok yönlü kullanıma olanak
                       seçeneği olan modeli de-  sağlayan Yeni i10, segmentindeki en iyiler arasında.
                       taylandırdık. A  segmentinin   Yükleme eşiği bir önceki modele göre 29 mm daha
       Hdeğişmez lideri yeni i10, yu-        düşük olan i10, bagaja erişimi de kolaylaştırıyor. İki
        muşak yüzeyler ve keskin çizgiler arasında kontrast   aşamalı bagaj havuzu ve tek elle katlanabilen arka
   102  sunan genç ve dinamik bir tasarıma sahip. Görsel   koltuklar, pratikliği artırıyor. Beş kişilik ferah oturma
                                             alanıyla rakipleri arasından rahatlıkla sıyrılan i10, 40
        açıdan daha zengin bir atmosfere sahip olan yeni
        otomobilde geniş ön ızgara, aracın sportif karak-  mm artan aks mesafesiyle araç içindekilere daha
      MAGAZINE.COM.TR  daha geniş gövdesi ile pekiştirmiş oluyor. Selefi ile   jeksiyonlu motor 6000 d/d’de 84 hp güç ve 4000
                                             iyi  bir  diz  mesafesi  ve  geniş  iç  hacim  sunuyor.
        terini yansıtırken ve yuvarlak LED gündüz sürüş
        farları da dinamik duruşunu alçaltılmış tavanı ve
                                             Hyundai i10’da 1197cc’lik yeni nesil çok nota en-
        karşılaştırıldığında, daha geniş oranlara ve maksi-
                                             d/d’de 118 Nm tork üretiyor. 1.2 litrelik benzinli
        mum oturma alanı sağlayacak kaslı bir gövdeye
                                             motor 5 kademeli AMT şanzımanla kombine edilm-
                                             iş. Otomatik şanzımanlı Hyundai i10, 0-100 km/s
        ulaşıyor. Yeni i10’un yan görünümü de maksimum
                                             hızlanmasını 15.8 saniyede gerçekleştirip maksi-
        iç alan sağlayacak şekilde biçimlendirilmiş. Hafif
                                             litrelik 4 silindirli benzinli motoru ile sınıfında tüke-
      AUTOMOBILE  kaslı bir gövde ile desteklenen otomobil, eşsiz üç-  mum 171 km/s hıza çıkabiliyor. Sahip olduğu 1.2
        gen tasarım öğeleriyle de genişliğini görsel olarak
        vurguluyor. X şeklindeki yeni C sütunu ise aracın
                                             tim değerleri açısında normal düzeyde makul bir
        yeniliğini  ve cesurluğunu  tanımlarken  marka  adı-
                                             yakıt  tüketimi  sunuyor.  Bu  tüketim  değerleri  yeni
        na da yeni bir dönemin başlangıcını simgeliyor.
                                             Hyundai i10’yi tercih etmeniz için en önemli etken-
        Arkada ise yatay kıvrımlı çizgiler devam ederken,
        bagajın yumuşak yüzeylerini dalgalı hale getirerek   lerden birisi olacaktır. Sonuç olarak, yeni Hyundai
                                             i10 otomobili ben beğendim aynı zamanda sürüşü
        yeni tip stop lambalarıyla bütünleşiyor. Hyundai   rahat, geniş iç mekanında sessizlik hakim, Hyundai
        i10 test otomobilimiz ferah ve geniş iç tasarımı ile   kalitesi sayesinde aileden herkesin rahatlıkla kulla-
        karşılıyor. İç tasarımını bir bakışta incelediğimizde   nabileceği bir otomobil ve daha fazlası diyebilirim.
        test aracımızın ilgimizi çeken en çarpıcı özellikleri,
        otomobili kullanırken koltuk ayarları ve koltuğun
        vucudu sarması, pedallara erişim, ele oturan   Motor: Silindir hacmi (cm3) 1197
        prüzsüz direksiyon ve direksiyon üzerinde bulunan   Güç (devir/dak) 6000/84 Hp (bg)
        butonların net ve kolay geleneksel Hyundai işçiliği   Tork (Nm) 118 (devir/dak) 4200
        ile bir araya gelen şık malzeme ve kaplamalar oto-  Azami hız km/sa 171
        mobilin iç tasarımı incelik ve hassasiyetle tasarlanan   0-100 km/sa 15.8
        model, sürücüyü yormayan bir iç tasarıma sahip,   Yakıt tüketimi ;
        gösterge panelinde tüm versiyonlarda sunulan yük-  Şehir dışı (lt/100 km) 4.4
        sek çözünürlüklü renkli ekran, şık ve dikkat çekici   Şehir içi (lt/100 km) 5.9
        dekoratif döşemeli ön panel üzerinden araç ile al-  Ortalama (lt/100 km) 4.9
        akalı bütün bilgileri net görebiliyorsunuz. İç tasarım-  CO2 emisyonu (gr/km) 113
      Automobile Magazine  |  FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107