Page 102 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 102
Test Sürüşü
Test Drive
Yazar - Writer | Fotoğraf - Photo: Murat ÇARPIŞANTÜRK
Hyundai i10 1.2 MPI 5 İleri AMT Elite
yundai markasının A seg- da eşya koyma gözleri oldukça bonkör, yeterli sayı-
mentine ait yeni i10 otomobil da eşya gözü bulunması küçük eşyalarınızı koyacak
yeni 1.2 litrelik motoru, yeni yer arama derdinden kurtulmanızı sağlıyor. 252
tip 5 ileri otomatik şanzıman litrelik bagaj hacmiyle çok yönlü kullanıma olanak
seçeneği olan modeli de- sağlayan Yeni i10, segmentindeki en iyiler arasında.
taylandırdık. A segmentinin Yükleme eşiği bir önceki modele göre 29 mm daha
Hdeğişmez lideri yeni i10, yu- düşük olan i10, bagaja erişimi de kolaylaştırıyor. İki
muşak yüzeyler ve keskin çizgiler arasında kontrast aşamalı bagaj havuzu ve tek elle katlanabilen arka
102 sunan genç ve dinamik bir tasarıma sahip. Görsel koltuklar, pratikliği artırıyor. Beş kişilik ferah oturma
alanıyla rakipleri arasından rahatlıkla sıyrılan i10, 40
açıdan daha zengin bir atmosfere sahip olan yeni
otomobilde geniş ön ızgara, aracın sportif karak- mm artan aks mesafesiyle araç içindekilere daha
MAGAZINE.COM.TR daha geniş gövdesi ile pekiştirmiş oluyor. Selefi ile jeksiyonlu motor 6000 d/d’de 84 hp güç ve 4000
iyi bir diz mesafesi ve geniş iç hacim sunuyor.
terini yansıtırken ve yuvarlak LED gündüz sürüş
farları da dinamik duruşunu alçaltılmış tavanı ve
Hyundai i10’da 1197cc’lik yeni nesil çok nota en-
karşılaştırıldığında, daha geniş oranlara ve maksi-
d/d’de 118 Nm tork üretiyor. 1.2 litrelik benzinli
mum oturma alanı sağlayacak kaslı bir gövdeye
motor 5 kademeli AMT şanzımanla kombine edilm-
iş. Otomatik şanzımanlı Hyundai i10, 0-100 km/s
ulaşıyor. Yeni i10’un yan görünümü de maksimum
hızlanmasını 15.8 saniyede gerçekleştirip maksi-
iç alan sağlayacak şekilde biçimlendirilmiş. Hafif
litrelik 4 silindirli benzinli motoru ile sınıfında tüke-
AUTOMOBILE kaslı bir gövde ile desteklenen otomobil, eşsiz üç- mum 171 km/s hıza çıkabiliyor. Sahip olduğu 1.2
gen tasarım öğeleriyle de genişliğini görsel olarak
vurguluyor. X şeklindeki yeni C sütunu ise aracın
tim değerleri açısında normal düzeyde makul bir
yeniliğini ve cesurluğunu tanımlarken marka adı-
yakıt tüketimi sunuyor. Bu tüketim değerleri yeni
na da yeni bir dönemin başlangıcını simgeliyor.
Hyundai i10’yi tercih etmeniz için en önemli etken-
Arkada ise yatay kıvrımlı çizgiler devam ederken,
bagajın yumuşak yüzeylerini dalgalı hale getirerek lerden birisi olacaktır. Sonuç olarak, yeni Hyundai
i10 otomobili ben beğendim aynı zamanda sürüşü
yeni tip stop lambalarıyla bütünleşiyor. Hyundai rahat, geniş iç mekanında sessizlik hakim, Hyundai
i10 test otomobilimiz ferah ve geniş iç tasarımı ile kalitesi sayesinde aileden herkesin rahatlıkla kulla-
karşılıyor. İç tasarımını bir bakışta incelediğimizde nabileceği bir otomobil ve daha fazlası diyebilirim.
test aracımızın ilgimizi çeken en çarpıcı özellikleri,
otomobili kullanırken koltuk ayarları ve koltuğun
vucudu sarması, pedallara erişim, ele oturan Motor: Silindir hacmi (cm3) 1197
prüzsüz direksiyon ve direksiyon üzerinde bulunan Güç (devir/dak) 6000/84 Hp (bg)
butonların net ve kolay geleneksel Hyundai işçiliği Tork (Nm) 118 (devir/dak) 4200
ile bir araya gelen şık malzeme ve kaplamalar oto- Azami hız km/sa 171
mobilin iç tasarımı incelik ve hassasiyetle tasarlanan 0-100 km/sa 15.8
model, sürücüyü yormayan bir iç tasarıma sahip, Yakıt tüketimi ;
gösterge panelinde tüm versiyonlarda sunulan yük- Şehir dışı (lt/100 km) 4.4
sek çözünürlüklü renkli ekran, şık ve dikkat çekici Şehir içi (lt/100 km) 5.9
dekoratif döşemeli ön panel üzerinden araç ile al- Ortalama (lt/100 km) 4.9
akalı bütün bilgileri net görebiliyorsunuz. İç tasarım- CO2 emisyonu (gr/km) 113
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020