Page 86 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 86
86 ilux, her zaman ilk bakışta kendisini gösteren tasarımını edildi. Hilux’ın süspansiyonu, tümseklerden veya bozuk yollardan geçerken
MAGAZINE.COM.TR Helini Adventure, Hi-Cruiser ve Invincible olmak üzere 3 darbeyi daha iyi emiyor ve içeride sarsıntısız bir sürüş sağlıyor. Hilux’ta daha iyi
ileriye taşıyarak çok daha “güçlü” görüntüsüyle dik-
sürüş kalitesi ve konfor adına süspansiyonun yanı sıra direksiyon sisteminde
kat çekici hale geldi. Ön tampon, ön ızgara, LED farlar
yeniden tasarlandı ve LED ön sis farlar da aracı daha şık
de geliştirmeler yapılarak daha akıcı bir sürüş karakteri elde ediliyor. Hilux’ın4x4
hale getirdi. Hilux’ın etkileyici dış tasarımı, LED arka stop
versiyonlarında sunulan aktif elektronik çekiş kontrol sistemi A-TRC, üst ver-
lambalarıyla tamamlandı. Toyota, yenilenen Hilux mod-
siyonlarda ek özelliğin geliştirilmesi ile araç 4x2 moduna alındığında da aktif
hale gelebiliyor. Böylelikle şehir içi kullanımlarda da daha güvenli viraj dönüşü
viyeleri; premium LED farlar, LED arka stop lambaları, 18 inç alaşım jantlar gibi
çekme kapasitesi ise yeni Hilux her türlü beklentiyi aşmayı başarıyor. Bunun-
AUTOMOBILE farklı donanım seviyesiyle satışa sunuyor. Hi-Cruiser ve Invincible donanım se- ve daha az yakıt tüketimi sağlıyor. 450 kg artan kapasiteyle 3.5 tonluk römork
özelliklerle öne çıkıyor. Bununla birlikte her donanım seviyesinde 8 inç dokun-
la birlikte Hilux’ta elektronik fren donanımları arasında Yokuşta Kalkış Destek
Sistemi ve Eğim İniş Kontrol Sistemi gibi özellikler de yer alıyor. Hilux, teknik
matik ekran, ön ve arka park sensörleri standart olarak yer alıyor. Geliştirilmiş 8
inç ekrana sahip multimedya sistemi, daha hızlı bir yazılım ve ekran tepkileriyle
donanımının yanı sıra tasarım olarak da zorlu koşulların üstesinden gelmek
araç içi deneyimi ileriye taşırken; Apple CarPlay ve Android Auto akıllı telefon
la birlikte Hilux, 310 mm’lik sürüş yüksekliğine sahip. Maksimum su geçiş
entegrasyonlarına uyumla hale getirildi. Güncellenmiş kabinde, yeni sürücü üzerine tasarlandı. 29 derecelik yaklaşma ve 27 derecelik uzaklaşma açısıy-
göstergesi tasarımı ve her türlü sürüş koşulunda rahatlık sağlayan mekanik derinliği kapasitesi ise 700 mm. 5,325 mm uzunluğa, 1,900 mm genişliğe
düğmelerin kombinasyonuyla kolay bir kullanım elde edildi. Ürün gamının en (versiyona göre 1,855 mm) ve 1,815 mm yüksekliğe sahip Hilux’ın 3,085 mm
üstünde yer alan Invincible versiyonu ise her şartta konfor ve şıklıktan ödün dingil mesafesi bulunuyor. Hilux’ın tüm versiyonlarında 2.4 litrelik dizel motor
vermek istemeyenler için özel olarak tasarlandı. Hilux’ın yüksek arazi kabiliyeti, seçeneği sunuluyor. 6 ileri manuel ve 6 ileri otomatik şanzımanla eşleştirilebilen
Invincible ile birlikte en yüksek donanım özellikleriyle kombine ediliyor. Bu yeni motor, 150 HP güç ve 400 Nm tork üretebiliyor. Hilux’ın her modelinde sürücü
versiyon, Hilux’ın güçlü ve maceracı yanıyla “Yenilmez” kimliğini vurguluyor. ve yolcu ön/yan hava yastıkları, ön ve arka yolcular için perde hava yastıkları,
Invincible versiyonu, dış ve iç tasarımıyla diğer versiyonlardan ayrılırken; aynı sürücü diz hava yastığı olmak üzere 9 hava yastığı standart olarak sunuluyor.
zamanda birçok konfor özelliğiyle de donatıldı. Bu versiyonda modele özgü Bununla birlikte Acil Fren Uyarı Sistemi (EBS), Araç Denge Kontrol Sistemi
LED far tasarımı, 18 inç siyah alüminyum alaşımlı jantlar, farklı ön tampon, (VSC), Bozuk Yol Gövde Hareket Kontrol Sistemi, Yokuşta Kalkış Destek
koyu gri tampon altı koruma ve dış aynalar, mat siyah arka kasa roll-bar, siyah Sistemi (HAC),Römork Savrulma Kontrol Sistemi (TSC) ve Eğim İniş Kontrol
boyalı sürgülü kapak, modele özgü çamurluk üst koruyucu ve koyu gri arka Sistemi (DAC) gibi özellikler de standart olarak araçta yer alıyor. Hi-Cruiser ve
tampon gibi farklılıklar yer alıyor. Toyota, yenilenen Hilux ile araç dinamiklerinde Invincible versiyonlarında segmentinin en iyisi Toyota Safety Sense özellikleri
ileriye doğru bir adım daha atmayı başardı. Efsanevi araçta off-road kapasitesi ile beraber Yaya ve Bisikletli Algılama Özellikli Ön Çarpışma Önleyici Sistem
artırılırken, sürüş konforunu geliştirmek adına da bir çalışma gerçekleştirildi. (PCS), Şerit Takip Sistemi (LDA) ve Adaptif Hız Sabitleme Sistemi (DRCC)
Süspansiyonda yapılan geliştirmelerle birlikte daha konforlu bir sürüş elde özellikleri bulunuyor.
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020