Page 90 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 90
ROAD TEST | Aston Martin Vanquish V12 Motor
Yine sürüş modları ve vites seçenekleri orta konsolda anahtar yuvasının yanına n the 9th edition of Automobile Magazine, I had the opportunity
yerleştirilmiş ve sadece tuşlardan oluşmakta. Diğer sürüş spor modu için ise to drive and experience a special vehicle Aston Martin Vanquish.
direksiyon simidinin sağ tarafında hemen altında S tuşu konulmuş. Diğer sol Of course, this is a nice feeling. Of course, it is as interesting as
alt tarafta ise yine direksiyon üzerinde amatisör işareti olan bir tuş mevcut. it is. British brand super sports, which are the subject of many
Bağımsız çift salıncaklı Normal, spor ve pist monotüp uyarlanabilir amortisörl- Imovies and even big tours, can be called vehicles when we first
er sönümleme sistemine sahip. Fren sistemi havalandırmalı karbon seramik come to the establishment. The specially modified V12 Vanquish
diskler, önde 398 mm çapında altı pistonlu fren kaliperi yer alırken, arkada ise was first released by James Bond in the 2002 movie “Die Another
360 mm dört pistonlu fren kaliperleri yer alıyor. Lastikler ise, önde 255 / ZR20 Day”. The debut of the Aston Martin V12 Vanquish begins with
ve arkada 305/30 ZR20 Pirelli P Zeros kullanılmakta. Testini yaptığım Aston the design of British designer Ian Callum. Let’s go back to our test
Martin, Vanquish son versiyon olduğu için ZF markasının yapmış olduğu 8 ileri drive... 576-horsepower gasoline atmospheric handmade British
otomatik şanzımana sahip. Vanquish’in belki de beni en çok etkileyen kısım- Aston Martin 6.0-liter V12 engine, which bought Turkey Sales Man-
lardından biri öncelikli olarak görkemli ve büyük dış tasarımı oldu. Ne çok fazla ager Cem Bey. When I first open the trunk of the Vanquish to store
bir super spor otomobil ne de çok sert iddalı yere yakın bir super spor olmayışı our handbags and belongings, we encounter a luggage that is quite
kullanımının bu anlamda çok kolay ve basit olması, aynı zamanda çok rahat comfortable to use, not narrow for a two-door coupe sports-looking
ve konforlu oluşu, her yol şartında yolu hisettirmemesi beni en çok etkileyen vehicle. This is reflected in the Vanquish’s 4,720 mm long body. The
kısımlar oldu. Ayrıca, çocuğunuz ile binebileceğiniz Aston Martin’nin belkide exterior and interior design of the Vanquish is built on the ONE77
bu zamana kadar yaptığı en güvenli özel seri araçlarından biri. Dış tasarımın- model, which is also a very special Aston Martin model. When we
da ön tampon altında, yan alt çıkıntılarında ve arka difizöründe karbon olması already look at Aston Martin’s latest series, the Rapide, DB11, Van-
sportiflik katıyor. Aracın V12 6.0 silindir motoru 575 beygirlik bir güç üretmesine tage, DBS is reflected in the same cockpit-style interior design and
rağmen oldukça naif bir kullanıma sahip ancak siz ne istediğinizde anında tepki exterior design designed according to all models that show similar-
veren hissedebilen bir araç Vanquish. Belki de bu yüzden İngilizler yaptıkları ities. All models of Aston Martin are actually built on the same roof.
araçlarına tutku ile bağlanıp aşık oluyor ve övüyorlar. Övmek ile haklılar da... To start our vehicle, it is still classic in all models and it is enough to
3,6 saniyede sadece 0’dan 100 km hıza ulaşması mümkün. Ama çok düşük insert the key into the slot located in the middle cockpit console in
devirlerde otomatik şanzıman oldukça sessiz. Sakin bir yolculuğa çıktığınızı the same place. The vehicle starts immediately with a loud exhaust
hayal edin, yerden yüksekte konforlu bir araba hayal edin, bir karavan rahat- start noise. The fact that the seats are made of Alcantara and very
lığını hissedebilirsiniz. Aniden agrasif olabilir, hatta Spor moduna aldığınızda thick leather and also a lighter color close to a different skin color
o yüksek inanılmaz ses ile virajlı sessiz yollarda inleye inleye hareket ederken makes the interior feel spacious. The steering wheel is also taken
tam anlamı ile o tatmin edici heyecanı ve hissi kullandıkça, sürdükçe alıyor- from the ONE 77 model, and the Alcantara sports leather steering
sunuz. Vanquish aslında tam bir aile otomobili olan spor coupe şeklinde bir wheel is designed in a hexagonal shape. Although the speedometer
araç. Günlük kullanıma uygun ve her yol şartında rahat hareket edebilen bir panel in front of you is designed as analogue, there is also a digital
otomobil olması da sahiplenilmesi açısından Vanquish’e önem katıyor. Aracın indicator right in the middle where you can see the fuel economy
gündüz yanan ön led farları elmas şeklinde dizayn edilmiş, çok çekici ve zengin and information screen.
gözüküyor. İç kısımda ise Vanquish’in her yeri kalın deri alcantara kaplı old-
uğunu daha önce söylemiştik. Bu alcantara kalın deri aynı zamanda aracın ta-
van döşemesi olarak aynı taba renkte. Makyaj aynaları neden bilmem ama çok
ufak ve küt şekilde süetten tasarlanmış ayrıca aynanın görüntüsü yüzünüze
baktığınızda biraz farklı yapıda uzak-yakını ayarlamadan gösteriyor olmasına
ve aynada makyaj ışığının bulunmamasına anlam veremedim. Hiç koymasalar
dahi iyi olacaktı. Çünkü güneş ışığını bile engellemiyor. Sevmediğim tek bölüm
bu diyebilirim. Vanquish, normal kullanımda iyi bir sürüş ve hızlanmaya sahip.
Düşük devirlerde hiç agresif olmayan daha geç hızlanan cansız bir kullanımı
var. Hız istiyorsanız, gaza daha sert basın veya gaz pedalına sonuna kadar kök
90 verin. Fakat bunun yanı sıra özellikle aracın alçak ve yüksek hızlarda perfor-
manslı sürüşlerde dahi özellikle virajlı yollarda arka taraftan salınım yapmaması
sizi yolda tutan aracın ön burnunun direksiyon hareketleri ile ani tepkiler vererek
MAGAZINE.COM.TR Sport modunda veya aracı Yarış moduna geçirdiğinizde, araç özellikle kumlu,
virajları güvenli bir şekilde alıyor olmanız diğer bazı super spor araçlara göre
avantaj ve daha güven verici, kesinlikle korkutmayan bir yapısı var diyebilirim.
çakıllı kaygan zeminde arkadan ve önden kayma yapmıyor. Arkadan çok az
salınım olsa bile araç buna izin vermiyor. Vanquish’in tüm güvenlik ekipmanları
bu konuda harika bir iş çıkarıyor.
AUTOMOBILE
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020