Dar yollar ve zorlu koşullara elektrikli alternatif

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa çıkabilmesi için ürün gamını...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Dünyanın 66 ülkesinde 15 bine yakın aracını yollara çıkaran TEMSA, elektrikli otobüs modeli Avenue Electron, 9 metre uzunluğundaki elektrikli aracı MD 9 electriCITY ve kentiçi ulaşıma yönelik ürünü LF 12 modelini Dünya Toplu Taşımacılar Zirvesi ve Fuarı’nda (UITP) tanıttı.

Dünyada otomotiv endüstrisi artık akıllı şehirler etrafında çevreci ve sessiz modellerle şekillendiğine dikkat çeken TEMSA CEO’su Hasan Yıldırım, fuarın açılışında yaptığı değerlendirmede “Avrupa ülkeleri elektrikli otobüs alımları konusunda niyet ve stratejilerini yayınladı. Buna göre; İngiltere Londra bölgesindeki 6000 otobüsü, Fransa Paris’teki 4000 otobüsü 2030’a kadar tamamen elektrikliye çevirmeyi planlıyor. Amsterdam Belediyesi ise şehir içine 2023’ten sonra fosil yakıtlı araç sokmayacak. TEMSA olarak, elektrikli araç konusunda müşterilerimize birden fazla model alternatifi sunabilen dünyadaki ender otomotiv markalarından biriyiz ve bu dönüşümde öncü rol üstlenmek için sabırsızlanıyoruz” dedi.

Dünyanın toplu taşımacılık alanındaki en büyük etkinliği olan ve her iki senede bir farklı ülkede gerçekleşen Dünya Toplu Taşımacılar Zirvesi ve Fuarı (UITP), bu yıl 9-12 Haziran 2019 tarihlerinde İsveç’in başkenti Stockholm’de gerçekleşti. Dünyanın önde gelen otomotiv şirketlerinin son teknolojiye sahip toplu ulaşım araçlarını sergilediği bu fuar, geleceğin toplu ulaşım trendlerine de ipucu sunuyor.

50 yılı aşkın tecrübesiyle otobüs ve midibüs üretiminde dünyanın lider otomotiv markaları arasında yer alan TEMSA da fuara ikisi elektrikli üç aracıyla katıldı. TEMSA; elektrikli otobüsleri Avenue Electron, MD 9 electriCITY ve kentiçi ulaşıma yönelik ürünü LF 12 modelini Hall A’da bulunan A2120 numaralı standında dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçilerle buluşturdu.

Yıldırım: “Elektrikli araçlara dönüşümde rol üstlenmek için sabırsızlanıyoruz”

Sweden Ulaştırma Bakanı Kristoffer Tamsons, UITP Başkanı Pere Calvet ve Stockholm Büyükelçi’si Hakkı Emre Yunt’un standımızı ziyarette bulunduğu fuarın açılışında değerlendirmelerde bulunan TEMSA CEO’su Hasan Yıldırım, otomotiv sektöründe büyük bir dönüşüm yaşandığını vurguladı. Toplu ulaşımda; şehir içi otobüsleri, otobüslerin yüksek sermaye maliyeti ve şehirlerde şarj altyapısının kurulması gibi zorluklara rağmen önemli bir dönüşüm yaşandığının altını çizen Yıldırım, “Avrupa bu dönüşüme öncülük ediyor. Şehirlerde politika desteği, kentsel otobüs filolarının elektrikli araçlara dönüşümünü başlattı. Avrupa’da temiz araçlar direktifi gibi çeşitli politikalar ve şehirlerin hava kalitesini iyileştirme hedefleri önemli etkenler oldu. Diğer yandan Avrupa ülkeleri elektrikli otobüs alımları konusunda niyet ve stratejilerini yayınladı. Örneğin; İngiltere Londra bölgesindeki 6000 otobüsü, Fransa Paris’teki 4000 otobüsü 2030’a kadar tamamen elektrikliye çevirmeyi planlıyor. Norveç’te şu an satın alınan otomobillerin %37’si elektrikli. Amsterdam Belediyesi ise şehir içine 2023’ten sonra fosil yakıtlı araç sokmama kararı aldığını duyurdu” diye konuştu.

Dünyada otomotiv endüstrisi artık akıllı şehirler etrafında çevreci ve sessiz modellerle şekillendiği belirten Yıldırım, “TEMSA olarak, elektrikli araç konusunda müşterilerimize birden fazla model alternatifi sunabilen dünyadaki ender otomotiv markalarından biriyiz ve bu dönüşümde öncü rol üstlenmek için sabırsızlanıyoruz. Sektörde yıllardır üzerinde konuştuğumuz elektrikli araçlarımız yollara çıkmaya hazır. TEMSA olarak bu bizim için sadece yatırım hamlesi değil, aynı zamanda şehirlerimizi, dünyamızı daha sessiz, daha temiz hale getirecek bir seferberliğin de başlangıcı. Çok daha akıllı, çok daha temiz bir geleceğin ilk adımı.” ifadelerini kullandı.

Elektrikli araçlar ve bataryalar için çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor

TEMSA’nın fuarda tanıttığı elektrikli araçlarla ilgili de bilgi veren Yıldırım, otomotiv sektöründe yaşanan bu dönüşümün, toplu ulaşım alanında da farklı çözümleri zorunlu kıldığını ifade ederek, “Avenue Electron modelimiz, akıllı şehirlerin en yeni ulaşım araçlarından. Sahip olduğumuz yüksek teknoloji sayesinde, araçlarımızda 240 ila 360 kWh arasında kapasitelerde bataryalar sunabiliyoruz. Bu da müşterilerimizin planladıkları menzil ve yolcu kapasitesine göre seçim yapabilmesini sağlıyor. Çünkü biliyoruz ki; günümüz dünyasında müşterilerimiz artık kurumlarına özel çözümlere ihtiyaç duyuyor. Biz de bu doğrultuda elektrikli araçlar ve batarya sistemleri üzerinde uzun süredir devam eden çalışmalarımızı ve iş birliklerimizi hız kesmeden sürdürüyoruz” dedi.

85 kişilik, 12 metre uzunluğunda “Avenue Electron”

TEMSA’nın UITP’de sergilenen en yeni elektrikli modeli Avenue Electron, 12 metrelik boyu ve 35 koltuklu 85 kişilik yolcu kapasitesiyle siparişe hazır bulunuyor. Tam şarjla 250 kilometrelik bir mesafeyi kat edebilen araç, 3 saatte şarj oluyor. Ar-Ge çalışmaları devam eden Avenue Electron’un 250 kilometre olan menzilinin 350 kilometreye ulaştırılması planlanıyor.

Dar yollar ve zorlu koşullara elektrikli alternatif: MD9 electriCITY

TEMSA’nın fuarda sergilediği 9 metre uzunluğundaki ilk elektrikli aracı MD9 electriCITY ise dar yolları ve nispeten zor yol koşulları gözetilerek geliştirildi. Seri üretime hazır olan bu araç, klima çalışır halde ve ortalama bir yolcu ağırlığıyla 230 kilometre yol yapabiliyor. Bu aracın bir sonraki jenerasyonunda bu mesafe 300 kilometreye çıkarılırken, araç 2 saat içinde tam şarj olabiliyor.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...