Daimler CEO’su Zetsche halefler için büyük zorluklar yaşıyor…

®
Çok Okunanlar

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedefleri

TAİD Ağır Ticari Araçlar Derneği, 2024 hedeflerini açıklarken yeni kurumsal lansmanını gerçekleştirdi Ağır Ticari Araçlar sektöründe yılın ilk çeyreği beklentileri...

Karting Sezonuna Coşkulu Açılış

2024 Türkiye Karting Şampiyonası 1. ayak yarışları 20-21 Nisan tarihlerinde 5 ayrı kategoride toplam 66 sporcu katılımıyla TOSFED Körfez...

Mayıs’ta Daimler CEO’su Dieter Zetsche, halefi Ola Källenius için ağır zorluklar yaşıyor. Zetsche’nin Çarşamba akşamı yaptığı açıklamada, Oslo’daki Mercedes E-model EQC’nin haber ajansı Reuters’in sunumunun yanı sıra Çarşamba akşamı yaptığı açıklamada, bunun, bağlı ortaklık Mercedes -Benz’in marjlarını artırmanın bir yolunu bulması gerektiğini söyledi. “Önümüzde çok fazla çaba var, ekonomik olarak yavaşlama durumundayız.” Gelecekte daha kolay olmayacak. Elektrikli modellere ve otonom sürüşe yatırım yapma baskısı, Mercedes-Benz otomobillerinin araştırma ve geliştirme maliyetlerini dört yıl öncesinden yaklaşık dört milyar yıldan 14 milyar avroya indirdi.

22 Mayıs’ta görevini İsveçliler Källenius’a devreten uzun süredir devam eden CEO’nun son üç aylık bilançosu, mutsuzluğa yol açtı, faaliyet karı yüzde 16 düştü. Zetsche, Daimler’in ana görevinin iyi bir getiri sağlayan elektrikli otomobiller üretmektir. “Önemli bir kriter, yeterli kar marjı sağlayabileceğimizi kanıtlamamız olacak.” Sermaye piyasasının talep ettiği şey bu. Daimler bunu gerçeğe dönüştürmek için çalışıyor.

Oslo’da Daimler, Stuttgart’ın ABD’nin elektrikli öncüsü Tesla ile rekabet etmek istediği lüks E-otomobil EQC’yi sundu. Elektrikli otomobillerin seri üretiminde, müşterilerin erişim ve kabulü konusundaki endişeler konusunda endişe duyuyordu. Tesla, 2012’den beri piyasadaki lüks S modeline sahiptir. Daimler’in elektrik hareketliliği eğilimine çok geç sıçradığı sorulduğunda Zetsche, “40 yıl boyunca Alman üreticilerin her şeyi uyuduğunu duydum. Açıkçası, müşteriler uykulu üreticileri seviyor. “Tesla elektromobilitenin ve artan ilginin önünü açtı.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler