Daimler CEO’su Zetsche halefler için büyük zorluklar yaşıyor…

®
Çok Okunanlar

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e...

Mayıs’ta Daimler CEO’su Dieter Zetsche, halefi Ola Källenius için ağır zorluklar yaşıyor. Zetsche’nin Çarşamba akşamı yaptığı açıklamada, Oslo’daki Mercedes E-model EQC’nin haber ajansı Reuters’in sunumunun yanı sıra Çarşamba akşamı yaptığı açıklamada, bunun, bağlı ortaklık Mercedes -Benz’in marjlarını artırmanın bir yolunu bulması gerektiğini söyledi. “Önümüzde çok fazla çaba var, ekonomik olarak yavaşlama durumundayız.” Gelecekte daha kolay olmayacak. Elektrikli modellere ve otonom sürüşe yatırım yapma baskısı, Mercedes-Benz otomobillerinin araştırma ve geliştirme maliyetlerini dört yıl öncesinden yaklaşık dört milyar yıldan 14 milyar avroya indirdi.

22 Mayıs’ta görevini İsveçliler Källenius’a devreten uzun süredir devam eden CEO’nun son üç aylık bilançosu, mutsuzluğa yol açtı, faaliyet karı yüzde 16 düştü. Zetsche, Daimler’in ana görevinin iyi bir getiri sağlayan elektrikli otomobiller üretmektir. “Önemli bir kriter, yeterli kar marjı sağlayabileceğimizi kanıtlamamız olacak.” Sermaye piyasasının talep ettiği şey bu. Daimler bunu gerçeğe dönüştürmek için çalışıyor.

Oslo’da Daimler, Stuttgart’ın ABD’nin elektrikli öncüsü Tesla ile rekabet etmek istediği lüks E-otomobil EQC’yi sundu. Elektrikli otomobillerin seri üretiminde, müşterilerin erişim ve kabulü konusundaki endişeler konusunda endişe duyuyordu. Tesla, 2012’den beri piyasadaki lüks S modeline sahiptir. Daimler’in elektrik hareketliliği eğilimine çok geç sıçradığı sorulduğunda Zetsche, “40 yıl boyunca Alman üreticilerin her şeyi uyuduğunu duydum. Açıkçası, müşteriler uykulu üreticileri seviyor. “Tesla elektromobilitenin ve artan ilginin önünü açtı.

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...