Daimler CEO’su Zetsche halefler için büyük zorluklar yaşıyor…

®
Çok Okunanlar

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Mayıs’ta Daimler CEO’su Dieter Zetsche, halefi Ola Källenius için ağır zorluklar yaşıyor. Zetsche’nin Çarşamba akşamı yaptığı açıklamada, Oslo’daki Mercedes E-model EQC’nin haber ajansı Reuters’in sunumunun yanı sıra Çarşamba akşamı yaptığı açıklamada, bunun, bağlı ortaklık Mercedes -Benz’in marjlarını artırmanın bir yolunu bulması gerektiğini söyledi. “Önümüzde çok fazla çaba var, ekonomik olarak yavaşlama durumundayız.” Gelecekte daha kolay olmayacak. Elektrikli modellere ve otonom sürüşe yatırım yapma baskısı, Mercedes-Benz otomobillerinin araştırma ve geliştirme maliyetlerini dört yıl öncesinden yaklaşık dört milyar yıldan 14 milyar avroya indirdi.

22 Mayıs’ta görevini İsveçliler Källenius’a devreten uzun süredir devam eden CEO’nun son üç aylık bilançosu, mutsuzluğa yol açtı, faaliyet karı yüzde 16 düştü. Zetsche, Daimler’in ana görevinin iyi bir getiri sağlayan elektrikli otomobiller üretmektir. “Önemli bir kriter, yeterli kar marjı sağlayabileceğimizi kanıtlamamız olacak.” Sermaye piyasasının talep ettiği şey bu. Daimler bunu gerçeğe dönüştürmek için çalışıyor.

Oslo’da Daimler, Stuttgart’ın ABD’nin elektrikli öncüsü Tesla ile rekabet etmek istediği lüks E-otomobil EQC’yi sundu. Elektrikli otomobillerin seri üretiminde, müşterilerin erişim ve kabulü konusundaki endişeler konusunda endişe duyuyordu. Tesla, 2012’den beri piyasadaki lüks S modeline sahiptir. Daimler’in elektrik hareketliliği eğilimine çok geç sıçradığı sorulduğunda Zetsche, “40 yıl boyunca Alman üreticilerin her şeyi uyuduğunu duydum. Açıkçası, müşteriler uykulu üreticileri seviyor. “Tesla elektromobilitenin ve artan ilginin önünü açtı.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...