DACIA LOGOSUNU YENİLEDİ…

®
Çok Okunanlar

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken, Hyundai Continue çatısı altında...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü nesliyle üretime başladığını açıkladı....

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan güçlü desteğini aralıksız sürdürüyor....

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve sanat alanında da değer...

Kuruluşundan bu yana sürekli olarak kuralların dışına çıkarak yeni, daha iddialı, çağdaş ve özgün bir tasarım yakalayan Dacia’da yeni bir döneme giriliyor.

Yeni dönemde yeni hedefler

Dacia’nın 2021’in başında açıkladığı yeni bir dönemin habercisi olan stratejisi, marka kodlarına sadık yeni logo, amblem, renklerine yansıdı. Başarısının arkasındaki unsurları esas alan marka, daima uygun bir fiyata sadelik, orijinallik ve sağlamlık değerlerini yansıtmaya devam eden yeni bir hisse kavuşuyor. 

Dacia CEO’su Denis Le Vot, Dacia’nın otomotiv endüstrisindeki temel gereklilikleri sürekli olarak yeniden tanımlayan bir marka olduğunu belirterek, “Hem erişilebilir hem de cazip olmayı başarabiliyoruz. Pazardaki konumumuz başladığımız ilk günden bu yana kendimize özgü olurken, gelecek yıllarda büyümeyi sürdüreceğiz” dedi.

Markayı yansıtan yeni görsel kimlik

Dacia’nın yeni görsel kimliği, farklı ve iddialı bir markanın göstergeleri olan yeni bir logo ve amblem ile ön plana çıkıyor. Bu iki yeni tasarım, ilk günden bu yana Dacia’ya rehberlik eden ve markanın özünü vurgulamaya çalışan “Tasarım Ekibi” tarafından şirket içerisinde yaratıldı. 

Yeni görsel kimliğin merkezinde yer alan logo, daima var olan bir sağlamlık ve denge hissi uyandırıyor. Birbirlerinin ters görüntüleri olan “D” ve “C” harflerinin şekli değiştirilerek markanın kompakt ve zeki ruhu ön plana çıkarılıyor. Logonun geometrik çizgileri, harf dizisine mekanik bir hareket hissi veriyor.

Amblem, aralarında güçlü ve uyumlu bir ilişki bulunan zincirin halkaları gibi, “D” ve “C” harflerini bir araya getirerek logonun özünü yansıtıyor. Kolayca tanınabilecek yeni Dacia amblemi güçlü ve anlamlı bir sembol olarak markayı vurguluyor.

Sade ve kolaylıkla anlaşılan bu iki yeni tasarım, her gün milyonlarca tüketicinin kullandığı Dacia modellerinin sağlam yapısını yansıtıyor. Özellikle küçültülen grafik tasarım unsurları, Dacia’nın temel gerekliliklere odaklanan bir marka olduğunun altını çiziyor. Her bir parça daha fazla dijital içerik için yeni fırsatlar yaratırken, uyumlu bir bütünlük oluşturmak üzere diğerlerine uyum sağlıyor. Yeni grafik tasarım unsurlarının, tıpkı markanın kendisi gibi oldukça sağlam ve esnek yapısı dikkat çekiyor. Logoda yer alan ok şeklindeki “D” harfi, tasarımın bütününü işaret ederken, yüzü geleceğe dönük bir markanın yarattığı hareket hissini ön plana çıkarıyor. 

 Dacia yeni renkleriyle doğadan ilham alıyor

Haki yeşili, markanın doğaya olan yakınlığını öne çıkarırken, müşterileri için güçlü bir referans noktasını ve ikonik Duster gibi Dacia modellerinin kendilerini gösterdiği bir araziyi çağrıştırıyor.

Yardımcı renkler ise skalayı tamamlıyor;

– Daha fazla toprak rengi: koyu haki, terakota, kum rengi

– Diğer iki ara renk: parlak turuncu ve yeşil ile daha “teknolojik” bir his

Markanın özü ayrıca özgürlük, güç toplama ve özüne dönme ihtiyacını simgeleyen yeni ikonografisiyle de vurgulanıyor. Bu temel ihtiyaçlar çoğu insan tarafından hissedilirken, gerçekten önemli olan şeylere odaklanmaya yöneltiyor. 

Kademeli geçiş Yeni marka kimliği, Haziran 2021’den itibaren markaya özel siteler, reklamlar ve broşürler vasıtasıyla hayata geçirilmeye başlanacak. Dacia satış noktaları, 2022’nin başından itibaren kademeli olarak yeni marka kimliğine geçecek. 2022’nin ikinci yarısından itibaren araçlarda yeni logo ve amblem kullanılacak. 

Diğer Haberler

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı duyurdu. Bu kapsamda otomotiv sektöründe...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel ürün gamını otomobil tutkunları ile...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce süren bekleyişler, aniden düşen görüş...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir iş birliğine imza attı. AVM konsept yönetimi ve kiralama...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam otomatik şanzımanıyla donatılan Otokar Navigo midibüs ile filosunu genişletti....

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD olan Düzce Otomobil ve Offroad Motor Spor Kulübü tarafından...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam...

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran,...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve...

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...