CUPRA markasıyla 150 bini aşan bir satış adedine ulaştı

®
Çok Okunanlar

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen...

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF...

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

CUPRA, 2022’de satışlarını yüzde 93 oranında artırarak Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomobil markası oldu. Aynı başarıyı Türkiye’de de gösteren CUPRA, Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) her yıl düzenlediği Satış ve İletişim Ödülleri’nde “Yılın En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası” ödülüne layık görüldü.

Tüm dünyada etkili olan arz sorunu nedeniyle yüzde 18,1 daralarak 385 bin 600 adetlik bir satış gerçekleştiren SEAT S.A, CUPRA markasıyla 150 bini aşan bir satış adedine ulaştı.

SEAT S.A, 2022 yılına ilişkin satışlarını değerlendirdi. 2022 yılında, bir önceki yıla oranla yüzde 92,7’lik bir büyümeyle 152 bin 900 adet satış gerçekleştiren CUPRA markası, istikrarlı büyümesini devam ettirdi.

Özellikle tüm dünyadaki otomotiv sektörünü etkileyen yarı iletken ve hammadde tedarik sorunlarının yaşandığı yıl içerisinde, CUPRA markasıyla büyüme gerçekleştiren SEAT S.A, 2022 yılını yüzde 18,1 daralmayla, 385 bin 600 adet araç satışıyla tamamladı.

Wayne Griffiths: En iyisini yaptık

2022 yılının öngörülemeyen bir yıl olmasına rağmen en iyi sonucu elde ettiklerini söyleyen SEAT ve CUPRA CEO’su Wayne Griffiths, “CUPRA beklentileri aşmaya devam etti ve Avrupa’nın en hızlı büyüyen otomotiv markası konumunu sağlamlaştırdı. Elde edilen satış rakamları, markaya ve elektrikli modellerine olan talebin önemli bir göstergesi. Devam eden yarı iletken ve hammadde temini sıkıntısı, kaçınılmaz sonuçları da beraberinde getirdi. Bu sebeple SEAT modellerinin satış adetleri oldukça etkilendi.” şeklinde bilgi verdi.

Almanya, 2021 yılına göre yüzde 1,2 artış göstererek 105 bin 300 adetlik satış adediyle SEAT S.A’nın lider pazarı olmaya devam ediyor. İspanya, bir önceki yıla göre yüzde 23,1 küçülerek 62 bin 900 adetle en büyük ikinci pazar konumunu korudu. Markanın üçüncü büyük pazarı ise yüzde 27,9 küçülerek 36 bin 600 adetlik satış gerçekleştiren Birleşik Krallık oldu. İtalya, şirketin dördüncü en büyük pazarı olarak Fransa’yı geride bıraktı. İtalya’daki satışlar 2021’den yüzde 8,6 daha az olan 25 bin 300’e ulaşırken, Fransa’da yüzde 31,1 düşüşle 21 bin 500 adetlik satış gerçekleşti. İlk beş sıralamadaki ülkelerin yanı sıra, Portekiz’de satışlar yüzde 7,6 artarak 7 bin 800 adede ulaştı.

2022: Rakamlarla CUPRA ve SEAT

CUPRA’nın başarısında önemli pay, Formentor modelinin oldu. Markaya özgü ilk model olan Formentor, 97 bin 600 adetlik satış adediyle tüm CUPRA satışlarının yüzde 63,8’ini ve SEAT S.A’nın satışlarının dörtte birinden fazlasını oluşturdu. CUPRA’nın ikinci en popüler modeli CUPRA Born, 31 bin 400 adetle pazardaki ilk tam yılını kutladı. Kurulduğu 2018 yılından bu yana 300 bin adede yakın araç satışı gerçekleştiren CUPRA’nın önemli Avrupa pazarları, 2021’e göre yüzde 89,9 büyüyerek 58 bin 400 adet satışın gerçekleştiği Almanya, yüzde 87,4’lük artışla 14 bin 400 adede ulaşan Birleşik Krallık, yüzde 23,9 artışla 13 bin 600 adet satış gerçekleştirilen İspanya, 11 bin 300 adetle İtalya ve 7 bin 600 adetle Fransa oldu.

SEAT markası ise yılı yüzde 40,5 düşüşle 232 bin 700 adetlik satışla tamamladı. SEAT Arona, 71 bin adetle markanın en çok satan modeli unvanını korudu. Satışlarda ikinci sırada 51 bin 300 adetle SEAT Ibiza ve üçüncü sırada da 41 bin 500 adetle SEAT Leon yer aldı.  SEAT’ın en büyük pazarları İspanya, Almanya, Birleşik Krallık, İtalya ve Fransa oldu.

Türkiye’nin en hızlı büyüyen otomobil markası

CUPRA’nın 2022 yılında elde ettiği satış başarısında Türkiye pazarının da katkısı büyük. Henüz 2021 yılı Nisan ayında Türkiye pazarına girmesine rağmen istikrarlı büyümesini sürdüren CUPRA, 2022 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 880 oranında artırarak 2 bin 792 adetlik satış rakamına ulaştı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) her yıl düzenlediği Satış ve İletişim Ödülleri’nde “Yılın En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası” ödülüne layık görüldü.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...