Covid-19 Sonrasında Otomotiv Endüstrisini Neler Bekliyor?

®
Çok Okunanlar

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de...

Mercedes-Benz Desteğiyle İstanbul Müzik Festivali

Müzik Festivali’nde Büyüleyici Bir Gece... İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın bu yıl 53’üncüsünü düzenlediği festivalde, Mercedes-Benz sponsorluğunda sahnede olan NDR Elbphilharmonie...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir...

Deloitte, Covid-19 karşısında otomotiv sanayiinden üst düzey yetkililerle yaptığı görüşmeleri baz alarak, pandemi sonrası süreçte sektöre ışık tutacak önleyici adımları açıkladı. 

Raporun sonuçlarını değerlendiren Deloitte Tüketim Endüstrisi ve Otomotiv Sektör Lideri Özkan Yıldırım, “Ülkemizde yılın ilk iki ayında geçen yıla göre yüzde 90 artış gösteren otomobil ve hafif ticari araç pazarı, mart ayı sonunda yaklaşık 40 geriledi. Avrupa’da ise satış ve üretimin bir önceki yıla göre yüzde 70-90 bandında daraldığını görüyoruz” dedi.

 Dünyayı etkisi altına alan Covid-19’dan etkilenen tüm sektörler kendilerini koruma yolları ararken,  otomotiv endüstrisi de bu süreçte gerekli reaksiyonları geliştiriyor. Deloitte, Covid-19 virüs salgınının otomotiv sanayisine olan etkilerini azaltmak için önleyici adımları bir raporla açıkladı. Raporun sonuçlarını değerlendiren Deloitte Tüketim Endüstrisi ve Otomotiv Sektör Lideri Özkan Yıldırım, 31 Mart itibariyle tüm dünyada otomotiv üretiminin neredeyse tamamını durduğuna dikkat çekti. Bu durumun birkaç hafta ile sınırlı kalması durumunda sektörün bunu kaldırabileceğini belirten Özkan, “Sürecin daha da uzaması durumunda ekonomik olarak altından kalkmak zor olacaktır. Birçok devlet ve hükümet salgından önemli düzeyde etkilenen küçük işletme ve bazı önemli endüstrilere yönelik çeşitli yardım ve teşvik paketlerini ya hayata geçirdi ya da geçirmek üzere. Türkiye ihracat ve sanayiinin lokomotifi olan otomotiv de bu kapsamda korunması ve desteklenmesi gereken sektörlerden biri” dedi.

Yılın ilk üç ayındaki satış verilerini de değerlendiren Özkan Yıldırım, Türkiye’de yılın iki ayında geçen yıla göre yüzde 90 artış gösteren otomobil ve hafif ticari araç pazarında, mart ayının sonuna gelindiğinde artış yaklaşık yüzde 40’a kadar gerileme yaşandığını söyledi.  Yılın ikinci çeyreğinde ise negatif bir büyüme olması kaçınılmaz  olduğunu belirten Özkan, Avrupa’da ise satış ve üretimin bir önceki yıla göre yüzde 70-90 bandında daraldığını ifade etti. 

“Sektör, müşteri deneyimini iyileştirmek için daha proaktif” olmalı

Pandeminin sektör için ne kadar yıkıcı olabileceğini tahmin etmek için henüz erken olduğunu belirten  Özkan Yıldırım sözlerine şöyle devam etti: “Maalesef salgın nedeniyle oluşan küresel kriz hepimiz için bilinmeyen sular anlamına geliyor. Sonuçlarının ne kadar yıkıcı olacağını tahmin etmek için çok erken. Ancak kesin olan bir şey var ki, otomotiv sektörünün bu salgınla ortaya çıkan çalışma modellerindeki hızlı değişime ayak uydurması için dijital dünyayı kullanarak satış ve satış sonrası deneyimleri geliştirmesi gerekiyor. Kısa ve orta vadede; ayakta kalmaya çalışan sektör otonom ve elektrikli araç yatırımlarını yavaşlatmak zorunda kalırken,  öte yandan uzaktan hizmetlere olan ihtiyaç dijitalleşme ve bağlantılı araçlara olan yatırımları hızlandıracaktır.

Uzun dönemde ise, otomotiv endüstrisinin müşteri merkezli bir yaklaşıma doğru dönüşüm göstermesini bekliyoruz. Salgın, endüstrinin bütün unsurlarını müşteri deneyiminin nasıl iyileştirileceğine yönelik proaktif olarak düşünmeye ve endüstri içinde dayanışmanın geliştirilmesine yönlendirmektedir. Dünya’nın birçok ülkesinde otomotiv şirketleri üretimi durdurdu. Bir süredir araç yerine Covid-19 salgınına karşı sağlık sistemine destek olmak üzere ventilator, maske gibi malzemeler üretiyorlar. Toplum için ortak çaba harcayan ve adımlar atan otomotiv endüstrisi gösterdiği bu duruş ile her türlü zorluğun üstesinden geleceğine ve daha da olgunlaşarak güven vereceğine olan inancı güçlendiriyor.”

Riskler karşısında insan, finansman ve kaynağa odaklanan çözüm modeli

Orijinal yedek parça imalatçıları (“OEM’ler”), piyasaya yeni giren otomobil üreticileri, bayiler, tedarikçiler ve finansal hizmet sağlayıcıları dahil olmak üzere sektörün tüm oyuncuları, salgınla birlikte ortaya çıkacak güçlükleri hem müşterileri hem de çalışanlarıyla birlikte aşmak için gerekli adımları atıyor.

Sektörü bekleyen riskleri sıralayan endüstri liderleri alınacak önlemlerin merkezine de insan, finansman ve kaynak yönetimini koyuyor. Bu odak alanlarla ilgili alabilecekleri aksiyonlar ise şöyle:

  • Müşteri talebine, müşteri temas noktalarının oluşturulmasına ve iyileştirilmesine odaklanma:
    • Salgından korunmada rehberlik, sağlık ve iş güvenliği garantisi sağlama.
    • Dijital araçların kullanılması, uzaktan satış hizmeti deneyiminin geliştirilmesi.
    • Müşterilerle irtibatın güçlendirilmesi, satış sonrası hizmetlerin artırılması.
  • Çalışanı koruma, sağlığını güvence altına alma ve kariyer planlama:
    • Çalışanların güvencesini iyileştirme.
    • Yetenek gelişimine destek olunması.
  • Özellikle piyasadan doğrudan etkilenen perakende kanallarında nakit akışı riskine odaklanma:
    • Sektörler arası risklere özellikle dikkat edilerek nakit akışının iyi planlanması.
    • Kanallar arası risk stres testi yapılması.
    • Satış kanallarına olan desteğin güçlendirilmesi.
  • Üretime ve satışa dönük işbirliğini güçlendirme; tedarik zinciri esnekliğini geliştirme
    • Üretime ve satışa dönük işbirliğini güçlendirme.
    • Arz-talep hızının esnek olarak ayarlanması.
    • Türkiye’deki operasyonlar ve genel merkezler arasındaki iletişim.

Diğer Haberler

TOSFED Yetenekli Gençleri Arıyor

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilmesi ve 12-16 yaş arası gençlerin ücretsiz olarak katılabileceği sosyal sorumluluk projesi 'TOSFED Next Talent' 01 Temmuz'da başlıyor. Türkiye Otomobil Sporları...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho House'ta düzenlendi. İş ve sanat dünyasında...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde düzenlendi. Mobilitenin elektrifikasyonu hedefiyle çalışmalarını...

Borusan Cat, Global Operatör Yarışması

Borusan Grubu şirketlerinden Borusan Cat, Global Operatör Yarışması ile Türkiye’nin dört bir yanından gelen en yetenekli operatörleri sahada bir araya getirdi. Yetkinlik, hız ve...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de 30 yılı aşkın bir süredir...

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF (Ankara Doğa Sporları ve Offroad...

Tırmanma Mücadelesi Bursa Şahintepe’ye Taşınıyor

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 4. ayağı olan Şahintepe Tırmanma Yarışı, Bursa Otomobil Sporları Spor Kulübü (BOSSEK) tarafından 4 kategoride 30 sporcunun katılımıyla 28-29...