Covid-19 Sonrasında Otomotiv Endüstrisini Neler Bekliyor?

®
Çok Okunanlar

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi

İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı. Son yıllarda...

Mercedes-Benz Atego 1018, Saha Etkinlikleriyle Kullanıcılarla Buluşuyor

Standart klima, otomatik vites ve ileri güvenlik teknolojileriyle donatılan Mercedes-Benz Atego 1018, hafif kamyon segmentinde konforu, güvenliği ve maliyet...

Audi Wingfoil Racing Dünya Kupası Sona Erdi

International WingFoil Class tarafından, Audi ve Doğuş Marine Services iş birliğiyle, Fenerbahçe Doğuş Yelken ev sahipliğinde düzenlenen Audi Wingfoil...

General Tire Lastikleri ile TransAnatolia 2025  Heyecanı Başlıyor

Continental markalarından General Tire, TransAnatolia 2025’in resmi lastik sponsoru olarak bu yıl da yarışçılara çamurdan taşlı yollara, kumdan gevşek...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin...

TOSFED İstanbul Park’ta Sıcak Rekabet

2025 Türkiye Pist Şampiyonası’nın ikinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 16-17 Ağustos tarihlerinde TOSFED İstanbul...

6. Elektrikli ve Hibrit Araçlar Sürüş Haftası Başlıyor

Türkiye’de ilk kez 2019 yılında düzenlenen Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası’nın altıncısı, 13-14 Eylül 2025 tarihlerinde İstanbul Autodrom yarış...

Deloitte, Covid-19 karşısında otomotiv sanayiinden üst düzey yetkililerle yaptığı görüşmeleri baz alarak, pandemi sonrası süreçte sektöre ışık tutacak önleyici adımları açıkladı. 

Raporun sonuçlarını değerlendiren Deloitte Tüketim Endüstrisi ve Otomotiv Sektör Lideri Özkan Yıldırım, “Ülkemizde yılın ilk iki ayında geçen yıla göre yüzde 90 artış gösteren otomobil ve hafif ticari araç pazarı, mart ayı sonunda yaklaşık 40 geriledi. Avrupa’da ise satış ve üretimin bir önceki yıla göre yüzde 70-90 bandında daraldığını görüyoruz” dedi.

 Dünyayı etkisi altına alan Covid-19’dan etkilenen tüm sektörler kendilerini koruma yolları ararken,  otomotiv endüstrisi de bu süreçte gerekli reaksiyonları geliştiriyor. Deloitte, Covid-19 virüs salgınının otomotiv sanayisine olan etkilerini azaltmak için önleyici adımları bir raporla açıkladı. Raporun sonuçlarını değerlendiren Deloitte Tüketim Endüstrisi ve Otomotiv Sektör Lideri Özkan Yıldırım, 31 Mart itibariyle tüm dünyada otomotiv üretiminin neredeyse tamamını durduğuna dikkat çekti. Bu durumun birkaç hafta ile sınırlı kalması durumunda sektörün bunu kaldırabileceğini belirten Özkan, “Sürecin daha da uzaması durumunda ekonomik olarak altından kalkmak zor olacaktır. Birçok devlet ve hükümet salgından önemli düzeyde etkilenen küçük işletme ve bazı önemli endüstrilere yönelik çeşitli yardım ve teşvik paketlerini ya hayata geçirdi ya da geçirmek üzere. Türkiye ihracat ve sanayiinin lokomotifi olan otomotiv de bu kapsamda korunması ve desteklenmesi gereken sektörlerden biri” dedi.

Yılın ilk üç ayındaki satış verilerini de değerlendiren Özkan Yıldırım, Türkiye’de yılın iki ayında geçen yıla göre yüzde 90 artış gösteren otomobil ve hafif ticari araç pazarında, mart ayının sonuna gelindiğinde artış yaklaşık yüzde 40’a kadar gerileme yaşandığını söyledi.  Yılın ikinci çeyreğinde ise negatif bir büyüme olması kaçınılmaz  olduğunu belirten Özkan, Avrupa’da ise satış ve üretimin bir önceki yıla göre yüzde 70-90 bandında daraldığını ifade etti. 

“Sektör, müşteri deneyimini iyileştirmek için daha proaktif” olmalı

Pandeminin sektör için ne kadar yıkıcı olabileceğini tahmin etmek için henüz erken olduğunu belirten  Özkan Yıldırım sözlerine şöyle devam etti: “Maalesef salgın nedeniyle oluşan küresel kriz hepimiz için bilinmeyen sular anlamına geliyor. Sonuçlarının ne kadar yıkıcı olacağını tahmin etmek için çok erken. Ancak kesin olan bir şey var ki, otomotiv sektörünün bu salgınla ortaya çıkan çalışma modellerindeki hızlı değişime ayak uydurması için dijital dünyayı kullanarak satış ve satış sonrası deneyimleri geliştirmesi gerekiyor. Kısa ve orta vadede; ayakta kalmaya çalışan sektör otonom ve elektrikli araç yatırımlarını yavaşlatmak zorunda kalırken,  öte yandan uzaktan hizmetlere olan ihtiyaç dijitalleşme ve bağlantılı araçlara olan yatırımları hızlandıracaktır.

Uzun dönemde ise, otomotiv endüstrisinin müşteri merkezli bir yaklaşıma doğru dönüşüm göstermesini bekliyoruz. Salgın, endüstrinin bütün unsurlarını müşteri deneyiminin nasıl iyileştirileceğine yönelik proaktif olarak düşünmeye ve endüstri içinde dayanışmanın geliştirilmesine yönlendirmektedir. Dünya’nın birçok ülkesinde otomotiv şirketleri üretimi durdurdu. Bir süredir araç yerine Covid-19 salgınına karşı sağlık sistemine destek olmak üzere ventilator, maske gibi malzemeler üretiyorlar. Toplum için ortak çaba harcayan ve adımlar atan otomotiv endüstrisi gösterdiği bu duruş ile her türlü zorluğun üstesinden geleceğine ve daha da olgunlaşarak güven vereceğine olan inancı güçlendiriyor.”

Riskler karşısında insan, finansman ve kaynağa odaklanan çözüm modeli

Orijinal yedek parça imalatçıları (“OEM’ler”), piyasaya yeni giren otomobil üreticileri, bayiler, tedarikçiler ve finansal hizmet sağlayıcıları dahil olmak üzere sektörün tüm oyuncuları, salgınla birlikte ortaya çıkacak güçlükleri hem müşterileri hem de çalışanlarıyla birlikte aşmak için gerekli adımları atıyor.

Sektörü bekleyen riskleri sıralayan endüstri liderleri alınacak önlemlerin merkezine de insan, finansman ve kaynak yönetimini koyuyor. Bu odak alanlarla ilgili alabilecekleri aksiyonlar ise şöyle:

  • Müşteri talebine, müşteri temas noktalarının oluşturulmasına ve iyileştirilmesine odaklanma:
    • Salgından korunmada rehberlik, sağlık ve iş güvenliği garantisi sağlama.
    • Dijital araçların kullanılması, uzaktan satış hizmeti deneyiminin geliştirilmesi.
    • Müşterilerle irtibatın güçlendirilmesi, satış sonrası hizmetlerin artırılması.
  • Çalışanı koruma, sağlığını güvence altına alma ve kariyer planlama:
    • Çalışanların güvencesini iyileştirme.
    • Yetenek gelişimine destek olunması.
  • Özellikle piyasadan doğrudan etkilenen perakende kanallarında nakit akışı riskine odaklanma:
    • Sektörler arası risklere özellikle dikkat edilerek nakit akışının iyi planlanması.
    • Kanallar arası risk stres testi yapılması.
    • Satış kanallarına olan desteğin güçlendirilmesi.
  • Üretime ve satışa dönük işbirliğini güçlendirme; tedarik zinciri esnekliğini geliştirme
    • Üretime ve satışa dönük işbirliğini güçlendirme.
    • Arz-talep hızının esnek olarak ayarlanması.
    • Türkiye’deki operasyonlar ve genel merkezler arasındaki iletişim.

Diğer Haberler

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...

Hatalı Kurulan Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Yapı Güvenliğini Tehdit Ediyor

Apartman ve sitelere kontrolsüz şekilde kurulan elektrikli araç şarj sistemleri, ciddi güvenlik sorunlarına yol açıyor. Çünkü hatalı kurulum ve yetersiz elektrik altyapısı, yangın riskini...

Yeni TRW motosiklet fren balataları: daha çabuk duruyor

TRW motosiklet fren balataları, daha kısa fren mesafesi ve daha güçlü ilk kavrama ile anında tepki sağlıyor Ekstrem koşullar altında bile yüksek ısıya dayanıklı ve...

Maxus Modellerinde 1 Milyon TL Finansman Fırsatı

Ticarette Verimlilik ve Konfor: Maxus’tan Ağustos Ayına Özel Ayrıcalıklı Teklifler SAIC bünyesindeki Maxus, ağustos ayına özel sunduğu ayrıcalıklı teklifleriyle yüksek verimlilik ve tasarruf arayanların ihtiyaçlarına...