Continental’den sesle çalışan dijital yol arkadaşı…

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz’den Haziran finansman kampanyaları

Mercedes-Benz Otomotiv ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler yeni otomobil ve hafif ticari araç alımlarında Haziran ayına özel finansman seçenekleri sunuyor. Mercedes-Benz...

Toyota’nın sıvı hidrojenle çalışan ilk WRC aracı

Japonya, NAGOYA - Toyota Motor, sıvı hidrojenle çalışan bir motorla yarış aracı ile katıldığı 24 saatlik dayanıklılık yarışını geçen...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye...

Yeni Nissan Elektrikli Micra Roma’da Lansman

Roma - ITALIA  --  Nissan Micra, Roma'daki lansman sunumunda gördüğümüz gibi, tamamen elektrikli formatta geri dönüyor ve her şey...

Karsan Great Place to Work2025 Sosyal Sorumluluk

“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu ulaşımın elektrikli ve otonom araçlara dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan,...

Audi fabrikalarında daha fazla verimlilik

Audi, fabrikalarında yapay zekanın giderek yaygınlaşmasıyla birlikte inşaat verimliliğinin iyileştirilmesini hızlandırıyor, üretim standartlarını daha da yükseltiyor ve lojistik yönetimini...

SUV JAECOO 7 Haziran Ayına Özel Finansman

Premium Off-Road SUV JAECOO 7’deHaziran Ayına ÖzelFinansman Avantajları! Premium off-road SUV markası JAECOO, haziran ayında Türk tüketicilere heyecan verici yeni...

Günümüzde sürücü yardımı ve bilgi-eğlence sistemleri giderek daha fazla bilgi sağlıyor. Sonuç olarak, sezgisel, kolay ve hepsinden önemlisi, sürücü ve otomobil arasında güvenli bir etkileşim sağlayan çözümler gerekiyor. Bu talebi karşılamak için teknoloji şirketi Continental, araçlar için uyarlanabilir sesli bir dijital asistan geliştirdi. 

Continental, dijital asistanıyla iletişimin en doğal yoluna odaklanıyor yani söylenen kelimeye. Sistem neredeyse bir insan gibi iletişim kurabiliyor. Doğal diyalog tasarımı, tek bir cümlede birden fazla soruyu anlama yeteneği ve hepsinden önemlisi, mantıksal bağlantıları tespit etme kapasitesi, Continental’in bu yenilikçi çözümünü yolda akıllı bir yol arkadaşı haline getiriyor. Akıllı algoritmalar ve araca tam olarak uyarlanmış bir sistem mimarisi sayesinde, asistan yolda sürücüye yardımcı oluyor. Gayet anlaşılır sorulara “Seni anlayamıyorum” veya “Yeteneklerimin ötesinde” gibi sinir bozucu cevaplar da vermiyor. 

“Araçlar akıllı ve yardımcı yol arkadaşlarına dönüştürülüyor”

 Ses tanıma gelecek nesiller için karmaşık ancak çok önemli bir alan olarak dikkat çekiyor. Anahtarları ve düğmeleri giderek artan geniş dokunmatik ekranlara sahip olan modern araç kokpiti, birkaç yıl önce olduğundan çok daha farklı bir alana dönüştü. Bilgi farklı şekillerde iletilir duruma geldi ve böylece sürücü mümkün olduğunca sezgisel olarak anlaşılabilir oldu. Ancak bu sadece iletişimin “araçtan insana” yönünü temsil ediyor.

 Continental bünyesindeki Şase & Güvenlik ve Bilgi-Eğlence & Bağlantı Birimi Başkanı Johann Hiebl şunları söyledi:

 “Akıllı ses kontrolü, özellikle gelecekteki yarı otomatik ve otonom otomobil üretimi için araçla doğal ve güvenli iletişimin anahtarıdır. Akıllı telefon gibi, araç da kişisel, her zaman yardımcı ve akıllı bir arkadaş haline geliyor. Özellikle yeni dijital asistanımızın akıllı ses tanıma teknolojisi sayesinde bu artık daha da mümkün.”

 Bu teknoloji ayrıca rekabette farklılaşabilmeleri için sistem üreticilerine tasarım ve motor performansından akü aralığına kadar daha fazla olanak da sunuyor. Bu yeni araç içi deneyimler gelecekte üreticileri rekabette öne çıkaracak önemli unsurlar olacak. 

Akıllı demek bağlantı kurmak demek :

Continental’in akıllı ses yardımcısı, çeşitli fonksiyon menüleri arasında kesintisiz geçiş gibi bir dizi temel avantaj sunuyor. Örneğin, sürücü uydu navigasyon sistemini etkinleştirmek için bir rota isteyebiliyor. Sürücü daha sonra varış yerindeki ücretsiz park yerlerini sorabiliyor veya varış yerinin çevresindeki bir restoranda bir masa ayırtmak için bir e-posta gönderebiliyor. Sistem tutarlı bir iletişim sağlarken ilgili verileri navigasyon sisteminden park alanı asistanına gönderiyor, restoranlar için yapılan internet aramalarını önerilen otoparkın konumu ile eşleştiriyor. Daha sonra tahmini varış süresi için navigasyon sisteminden faydalanarak elde ettiği bilgiyi ve restoran aramasını masa ayırtmak için e-posta ve ses kayıt programına gönderiyor. Asistan “Orada restoran ara” isteğini anlıyor ve “Orada” ifadesinden kast edilen yeri önceden seçilen varış yeri olarak doğru şekilde yorumlayarak öneride bulunuyor. 

Sistemin bir diğer önemli özelliği ise rahatsız edici komutları vermek zorunda kalmadan anlamlı bağlantıları tespit edebilmesi. Sürücü “Acıktım” dediğinde sistem bir restoran araması başlatabiliyor. Asistan, tek bir cümleyle iletilen birden fazla soruyu veya iki görevi de yapabiliyor. Eğer sürücü “Hannover’de Continental’e olabildiğince çabuk ulaşmak ve yakınlarda bir yerde Çin yemeği yemek istiyorum” diyorsa, asistan rotayı hesaplıyor ve hedefin yakınındaki Çin restoranlarını arıyor. 

Dijital asistan da öğrenme yeteneğine sahip. Her etkileşimde sistem, sürücünün kullanıcı profilini optimize ediyor. Bir sonraki seyahat sırasında, sürücü “ben acıktım” diyorsa, akıllı ses asistanı, ilk olarak kullanıcı tarafından sık sık seçildiyse, sürücüye Çin restoranlarını öneriyor. Ancak “Hayır, İtalyan yemeğini tercih ederim” yanıtıyla bu seçim hızla güncellenebiliyor. Bu özellik gelecekte sürücüler için büyük kolaylık yaratacak. Örneğin asistan elektrikli araç aküsünün yeterli şarjı kalmamış olduğunu fark ederse, kullanıcının tercihlerine bağlı olarak bir alışveriş merkezi, park veya restoran öneriyor. 

Bulut bağlantılı hibrit çözüm ve araç içi uygulamalar 

Bu teknoloji otomobil üreticisine veya Continental’e ait olan verilerin güvenliğini de sağlıyor. 

Continental’in HMI & Konuşma Bölümü Başkanı Achim Seibert, “Veriler yalnızca sürücünün kişisel profilini optimize etmek ve iletişimi daha da sorunsuz ve sezgisel hale getirmek için kullanılıyor. Bu sesle çalışan diğer dijital asistanlar arasında çok önemli bir fark yaratıyor.” dedi. 

Continental’in akıllı ses yardımcısı, bulut tabanlı, sesle çalışan dijital bir arkadaş ve arabada doğal ses tanıma içeren karma bir çözüm. Bu, güvenlikle ilgili sürüş fonksiyonlarının herhangi bir ağ bağlantısından bağımsız olarak çalışabileceği anlamına geliyor. Otonom bir araçta, örneğin “Dur!” komutu ölü bir noktada bile çalışabilir. 

Bu sistemin diğer bir yararı ise yeni sesle çalışan asistanın, diğer sağlayıcıların benzer sistemleriyle koordine edilebilmesi ve sürücünün araçta iken ofiste veya evindeki içeriğe, uygulamalara ve dosyalara bağlanabilmesidir. Gelecekte, örneğin bir OEM veya araç paylaşım sağlayıcısının mobilite uygulamasını kullanarak, sürücülerin asistanı ve kişisel profillerini telefonlarında yanlarında getirmeleri de mümkün olabilir. Kendinizi önerilen bir restoranın önünde dururken bulursanız ve fikrinizi değiştirmeye karar verirseniz, akıllı telefonunuza basit bir komut yeterli olacaktır: “Bana alternatif bul.”

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...