Continental’den bir ilk daha: HL yük endeksli lastik!

®
Çok Okunanlar

Renault 100.000’inci elektrikli otomobilinin satışını gerçekleştirdi

Renault 100 bininci elektrikli otomobili olan ZOE’yi Norveç’in başkenti Oslo’da sahibine teslim etti %100 elektrikli otomobillerin öncü markası Renault, elektrikli...

Ford Otosan’da ‘altın iz’ler bırakanlar ödüllerini aldı…

Türkiye otomotiv sanayinin istihdam lideri Ford Otosan, tarihinde iz bırakan çalışanlarını her yıl olduğu gibi bu yıl da ödüllendirdi....

Toyota “Evde Yeni Bir Gün Başlıyor”

COVID-19 salgını nedeniyle 17 Mart tarihinden itibaren “evden çalışma” sistemine geçen Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş., yönetici ve...

TOTAL İstasyonları, Renault MAİS iş birliğiyle

TOTAL İstasyonları, Renault MAİS iş birliğiyle “TOTAL Yakıt Garantisi” projesini hayata geçirdi. Proje, Türkiye’nin en büyük mesleki emeklilik fonu...

Elektrikli veya hibrit   büyük, güçlü otomobiller ve SUV’lar yola standart araçlardan çok daha fazla ağırlık verir. Bu ağır araçlara, daha fazla yük kapasitesine sahip, daha büyük lastiklerin takılması mümkün olmadığından, Continental çözüm olarak yeni “HL” yük endeksli ilk binek lastiğini üretti. HL yük endeksli Continental lastikleri aynı hava basıncında, XL standartlı lastiklerden yüzde 10 daha fazla yük kapasitesine sahip.

Yeni maksimum yük kapasiteli lastiklerin yanağında, “HL 245/40 R 19 101 Y XL”  gibi ebat bilgisinden önce HL kodu yer alıyor. HL kodlu bu yeni lastiklerin yük kapasitesi 825 kg (yük endeksi 101). Bu ebatta SL standardında üretilen binek lastikler ise orta menzilli modeller dahil, pek çok otomobile uygun ve maksimum 670 kg (yük endeksi 94) yük taşıyabiliyor. Yeni HL lastiklerin yük kapasitesi ise SL standartlarındaki lastiğe göre neredeyse dört kat daha fazla. Continental yeni HL kodlu lastiklere OEM talebinde de artış bekliyor.

Kauçuğun bileşiminden lastiğin yapısına pek çok değişiklik yapıldı

Continantel’de bu lastikleri geliştirme projesinden sorumlu Dr. Stefan Habicht, şunları söyledi: “Yük kapasitesini artırırken müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için hem lastik yapısında hem de kauçuk bileşiminde bir dizi değişikliğin yapılması gerekti. Bu nedenle çok sayıda denklemi çözmeye çalıştık. Örneğin, lastik/yol gürültüsünü azaltmak için topuk bölgesini güçlendirerek lastik konturunu iyileştirdik. Diğer yandan desen bileşimini optimize ettik. Sonuç olarak, düşük yuvarlanma direnciyle birlikte hassas bir yol tutuşu sağladık ve kilometre performansını alışılmış yüksek seviyesinde tutabildik.”

Continental’in ürettiği yeni HL standardında OE lastikleri, yedek parça ve yenileme sektöründe de satışa sunulacak.

Diğer Haberler

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...