Continental Yönetim Kurulu Üyesi Christian Kötz

®
Çok Okunanlar

Akıllı dijital lastikleri ve sürdürülebilirlik hedefleriyle pazarda fark yaratacak

Lastik Grubu Başkanı ve Continental Yönetim Kurulu Üyesi Christian Kötz, “Mükemmel lastik, bizim DNA’mızda var, öyle de kalacak. Bu sayede dünyada lider lastik üreticileri arasında girdik. Şimdi ‘Vision 2030’ stratejik programımızla güçlü konumumuzu daha da ileriye taşımaya hazırlanıyoruz. Önümüzdeki dönemde akıllı dijital lastik çözümlerimizi ve iddialı sürdürülebilirlik hedeflerimizi hayata geçirmemiz, başarımızda belirleyici olacak, böylece pazarda fark yaratabileceğiz. Yeni ‘Vision 2030’ stratejik programı, organizasyonumuzu sistematik olarak müşteri odaklı çözümler geliştirecek şekilde yapılandırmak ve müşteri ihtiyaçlarını tüm faaliyetlerimizin merkezine yerleştirmek konusundaki kararlılığımızın altını çiziyor” dedi.

Şu anda dünyanın en büyük üçüncü binek lastiği ve dördüncü kamyon lastiği üreticisi konumunda bulunan Continental, premium binek, kamyon ve özel lastik portföyüyle lastik teknolojisinde en üst yenilikçi performansı temsil etmeye devam edecek. Geçtiğimiz yıllarda üretim ağında dünya genelinde büyümesini sürdüren şirketin son teknoloji üretim sistemleri, gelecekte daha verimli ve çevreye dost üretimi destekleyecek.

Dijital çözümlerde dünya lideri olmayı hedefliyor

Continental, sistematik olarak yeni iş modelleri geliştirmeye ve premium lastiklere odaklanan akıllı dijital çözümlerle eksiksiz bir ekosistem yaratmaya devam edecek. Mobilite sektöründe dünyanın en büyük elektronik, sensör sistemleri ve yazılım tedarikçilerinden biri olan Continental, bu konuda önemli bir rekabet avantajına sahip. Şirket, müşteriler ve diğer teknoloji firmaları ile sistematik olarak iş geliştirme ortaklıkları da yapıyor. Bu yaklaşımla, Lastik Grubu 2030 yılına kadar hizmet tabanlı dijital çözümlerde dünya lideri olmayı hedefliyor.

Sürdürülebilirlik alanında da iddialı hedefler peşinde koşan Continental, 2030 yılına kadar lastik sektöründe en yenilikçi üretici olmayı hedefliyor. Bu düşünceyle, 2020 Nisan ayında dünya genelinde devam eden tüm proje ve faaliyetler, yeni oluşturulan Sürdürülebilirlik Departmanı altında toplandı. Sürdürülebilirlik ve sorumluluk anlayışıyla yürütülen ticari faaliyetler, uzun yıllardır Continental’in kurumsal stratejisinin ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. Bu faaliyetler, iklim değişikliği, düşük emisyonlu mobilite, döngüsel ekonomi ve sürdürülebilir tedarik zincirleri gibi stratejik konular etrafında yoğunlaşarak değer zincirinin tüm aşamalarını kapsıyor.

2050 yılına kadar lastiklerde yüzde 100 sürdürülebilir malzemeler kullanılacak

Continental, üretim, kullanım ve geri dönüşüm açısından geleceğin enerji verimliliği daha yüksek ve çevre dostu lastiğine ulaşmak için sistematik olarak yeni teknolojiler, alternatif malzemeler ve çevreye uyumlu üretim süreçleri alanlarında Ar-Ge’ye yatırım yapıyor. Lastik üreticisi, bu çalışmalar sayesinde 2050 yılına kadar lastik ürünlerinde kademeli olarak yüzde 100 sürdürülebilir malzemeler kullanmayı hedefliyor. Lastik Grubu, su ve enerjinin verimli ve sürdürülebilir kullanımında da sektörünün lideri konumunda. Bugün Continental, üretilen her ton lastik başına endüstri ortalamasından yüzde 55 daha az su ve yüzde 17 daha az enerji tüketiyor. 2030 yılına kadar ise ek olarak yüzde 20 daha tasarruf sağlamayı hedefliyor.

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...