Continental Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Elmar Degenhart

®
Çok Okunanlar

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı. Şirket, tasarım kusurları ve...

Nissan Türkiye’den Efsane Kasım Kampanyaları

Nissan Türkiye, 2025 model yılı araçlarında rekabetçi fiyatlar, sıfır faizli kredi ve nakit alım destekleriyle Kasım ayında da müşterilerine...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi.  Alman üst düzey otomobil...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

2019 Eylül ayında Frankfurt’ta yapılacak olan Frankfurt Otomobil Fuarı (IAA) öncesinde teknoloji şirketi Continental, “Mobilite Hayatın Ritmidir” sloganıyla endüstri zirvesinin üç ana trendini yansıtan çok sayıda yeniliği tanıtacak. Continental Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Elmar Degenhart açıklamasında, “Akıllı bağlantı ve konfor sayesinde sıfır kaza, sıfır emisyon ve sıfır stres sağlanacak. Öncü teknolojilerimiz buna yardımcı oluyor. Teknoloji bizim güçlü yönümüz ve Continental bu alanda üstün bir uzmanlığa sahip” dedi.

Şirket, sadece geçtiğimiz yıl içinde yeni nesil mobilite konusunda araştırma ve geliştirme çalışmalarına 3 milyar eurodan fazla yatırım yaptı. Bu tutarın önemli bir kısmı, yeni araç içi fonksiyonlara dönük teknolojiler için kullanılacak.

Degenhart açıklamasının devamında şunları söyledi:

“Araştırma ve geliştirmeye yaptığımız yatırımlarla, başlangıcından bu yana otomotiv endüstrisinin en büyük devrimine büyük ölçüde şekil veriyoruz ve bu alanda lider konumdayız. Alternatif sürüş sistemlerimiz ile Continental’in otomatik ve otonom teknolojilerinin yanı sıra bağlantılı araç teknolojilerimiz, sağlıklı bir mobilite ekosisteminin temel unsurları. Amacımız, çevreye karşı duyarlı ve toplumsal olarak kabul edilen yeni teknolojiler geliştirmek. Böylece sadece ekolojik iklimi değil, ekonomik ve toplumsal iklimi de korumak istiyoruz.”

İlk tam entegre elektrikli sürüş üretimine başlanıyor

Bugün hâlihazırda milyonlarca araç Continental teknolojisi ile yola çıkıyor. Bu yıl, Continental’in otomotiv trendleri ile ilgili olan ve ilk kez üretimine başlanan önemli yeniliklerini görmeye devam edeceğiz. Çin ve Avrupa’daki araç üreticileri Continental’in elektrikli sürüşünün ortaya koyduğu başarıyı kabul ediyor. Ağırlığı 80 kilogramın altında olan modülde elektrikli motor, şanzıman, güç elektronikleri ve motor kontrolü yer alıyor. Entegrasyon sayesinde, birçok kablonun ve fişin kullanılmasına gerek kalmıyor. Böylece tam entegre sürüş, elektrikli araçların ağırlığını yaklaşık 20 kilogram azaltıyor.

Otonom sürüş ve 5G bağlantısı ile daha fazla üretim başarısı

Bu yılın bir diğer üretimi, otonom sürüş alanındaki gelişmeler için bir dönüm noktası niteliğinde. EasyMile isimli Fransız şirketinin EZ10 otonom servis aracı, özel olarak sürücüsüz araçlar için geliştirilen ve üretime hazır Continental radar sisteminin kullanıldığı ilk araç oldu. Her birinin menzili yaklaşık 200 metre olan toplam yedi radar sensörü, aracın çevresini sürekli olarak izliyor. Sistem, bu verilerle sürüş stratejisini uyarlıyor, engellerden kaçınıyor ve böylece yol üzerindeki tehlikeli durumları erken bir aşamada tespit ediyor. Bu gibi otonom servis araçları gelecekte genellikle kentsel bölgelerde kullanılacağından, bu sistem özellikle yayaları ve bisikletlileri koruyor.

Ayrıca, Continental’in bir araç üreticisi için dünya çapındaki ilk 5G çözümünün gelişimi de devam ediyor. Bu yeni platformda Continental’in bağlantı uzmanları, beşinci nesil hücresel iletişimin özelliklerini, farklı araçlar ve altyapı arasında doğrudan veri alışverişine imkân veren kısa mesafeli radyo teknolojileri ile bir araya getiriyor. Araçlar birbirleriyle her zamankinden daha hızlı ve daha az kesintiye uğrayarak konuşuyor. Örneğin bir virajın sonundaki kazaya veya ilerideki trafik sıkışıklığına karşı birbirlerini uyarabiliyorlar. Burada da Continental, önceden bağımsız olan fonksiyonları bir araya getirerek aracın ağırlığını azaltıyor. Bu, araçların çevreye karşı duyarlılığına ve yol güvenliğinin artmasına önemli bir katkı sağlıyor.

Otomobilde doğal bir şekilde konuşan dil asistanları gelişiyor

Continental’in araştırmalarının diğer bir sonucu da sezgisel olarak tasarlanmış işletim sistemleri. Sesle etkinleşen akıllı dijital yol asistanı ve üç boyutlu ekranların yardımıyla sürücü ve araç arasında gerçekleşen basit iletişim, yeni araç teknolojilerinin kabul görmesine yardımcı oluyor. Continental, doğal konuşmaya tepki veren ve araç koşullarına tam olarak uyarlanabilen sesle etkinleşen dijital yol asistanı üzerinde çalışıyor. Bu, sürüşü kolaylaştırıyor ve bu sayede sürücüler gözlerini yoldan ayırmak zorunda kalmıyor. Böylece trafiğe gösterilen dikkat artırılırken kaza riski azaltılıyor ve sürücünün rahatlaması sağlanıyor.

Trendleri belirleyen diğer bir konsept ise otomobildeki bağlantılı pencereler. Bunlar, örneğin güneş ışığının neden olduğu parlamayı önlemek için özellikle karartılabiliyor. Ayrıca, aracın içini soğutmak için gereken enerjiyi azaltıyor ve yolcu gizliliğini artırıyorlar.

Akıllı şehirlere akıllı kavşaklar geliyor

Kuzey Amerika’nın ve Asya’nın pilot şehirlerinde Continental, tüm sürücüler arasında daha fazla bağlantıyla sağlanabilecek olanakları araştırıyor. Bu projede sıradan kavşaklar akıllı sensör teknolojisi ile donatılmış son derece akıllı test alanlarına dönüştürülüyor. Sensörlü trafik ışıkları ve sokak lambaları, özellikle yayaları ve bisikletlileri korumak için civardaki araçlarla veri alışverişi yapıyor. Bu teknoloji, örneğin sola dönüşlerde aniden yola çıkan yayalar ve daha savunmasız diğer kişilere karşı sürücüyü uyarabiliyor. Sokak lambalarından alınan trafik verileri emisyonları azaltabiliyor. Trafik ışıklarındaki sinyal değişiklikleri, trafik akışını optimize edecek ve kavşaklarda bekleme süresini azaltacak şekilde kontrol edilebiliyor.

Her ihtiyaca özel elektrikli sürüş mümkün hale geliyor

IAA fuarı öncesinde Continental, elektrikli sürüş alanındaki üstün sistem uzmanlığını daha heyecan verici yeniliklerle sergiliyor. Şirket, seri üretim için tamamen entegre yüksek voltajlı sürüşe ek olarak hibrit araçlar için yeni bir teknoloji de geliştiriyor. 30 kilovat çıkış gücüne sahip 48 voltluk yüksek güçlü sürüş sistemi, uzun mesafelerin bile ilk kez tamamen elektrik gücüyle katedilmesini mümkün kılıyor. Bugüne kadar bu, 48 voltluk teknoloji ile değil, ancak yüksek voltajlı sürüş sistemlerinin kullanılması ile mümkün oluyordu. Bu sayede, araç üreticileri artık dünya genelinde yeni ve cazip fiyatlı hibrit araçlar sunabiliyor.

Daha fazla güvenlik, daha fazla konfor, daha fazla bağlantı

Continental, sadece elektrikli sürüş alanında değil, bu yılın IAA fuarının ikinci ana trendi olan otonom sürüş geliştirme alanında da teknolojik dönüm noktalarını belirliyor. Bu, şirketin kazasız mobiliteyi hedefleyen “Vision Zero” girişiminin kademeli olarak gerçekleştirilmesiyle birlikte ilerliyor. Güçlü araç içi sensörler bu teknolojinin temelini oluşturuyor. Continental, destek sistemleri için geliştirilmiş fonksiyonları destekleyen yeni radar ve kamera sensörlerini bulutta akıllı veri işleme ile bir araya getiriyor. Örneğin Continental, aracın mevcut yol koşullarına göre çok hızlı gitmesi halinde sürücüyü yoldaki virajlara karşı önceden uyaran ve gerekirse aracın hızını ayarlamak için otomatik fren yapan öngörülü denge kontrolünü de tanıtıyor. Bu da daha fazla güvenlik ve konfor sağlıyor.

Diğer Haberler

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği üstün performansla hafta sonuna damga vurdu. 1–2 Kasım tarihlerinde...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet yüksek performanslı bilgisayar kullanıyor. Gelecekteki güncellemeleri entegre edebilmek, otomobilin...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda faaliyet gösteriyoruz, ancak elektrifikasyona, CUPRA'nın küreselleşmesine ve her iki...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak Birleşik Krallık'taki varlığını daha da güçlendirdiğini duyurdu. 15.000 m²'lik...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber Technologies Inc. ve Foxconn ile dünya genelinde robotaksi hizmetleri...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline getirme hedefi, Yeni Renault Duster’ın yerli üretim yeni motor...

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline...

Nissan Türkiye’den Efsane Kasım Kampanyaları

Nissan Türkiye, 2025 model yılı araçlarında rekabetçi fiyatlar, sıfır faizli kredi ve nakit alım destekleriyle...

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi. ...

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg,...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı....

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...