Continental Test Pistlerinin Global Altyapısı

®
Çok Okunanlar

TOFAŞ Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çakıroğlu

Ömer Koç'tan boşalan yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna ise Ford Otomotiv'den istifa eden Levent Çakıroğlu getirildi.  TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP)...

Ford Otosan’dan Vehbi Koç Vakfı İş Birliği

Ford Otosan’dan Vehbi Koç Vakfı İş Birliği ile Kocaeli’ye Yeni Bir Eğitim Yatırımı: 35 Derslikli İlkokulun Temeli Atıldı... Ford Otosan’ın...

“Araç 55 santim suyun içerisinde kaldı”

Barış Manço’nun Efsane Otomobili Türkiye’de ilk kez Marmara Park AVM’de sergilendi Türk halkının gönlünde taht kuran, Türk müziğinin unutulmaz ismi...

Goodyear Eagle F1 Asimetrik

Goodyear ve Audi arasındaki uzun süreli dayanıklılık bir sonraki bölümde, iki marka yeni Audi A5 ve S5 için sanal...

Xiaomi SU7 Ultra Nürburgring’de Rekor

Xiaomi SU7 Ultra, Nürburgring Nordschleife pistinde 7:04.957 dakikalık tur süresiyle elektrikli üst segment araçlar kategorisinde yeni bir rekora imza...

Chery’nin Ücretsiz Yaz Kontrolü Kampanyası

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,üstün satış sonrası hizmetleri ile Türk kullanıcılara ayrıcalıklı hizmetler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Automechanika Istanbul 2025 tamamlandı

Türkiye’de tüm zamanların en büyük uluslararası katılımı ile Automechanika Istanbul 2025 tamamlandı... İstanbul, 18.06.2025. 40 ülkeden 1.500 katılımcı firma, 15...

Continental Test Pistlerinin Global Altyapısı
Geleceğe Yönelik Lastik Çözümlerinin Geliştirilmesine Olanak Sağlıyor…

Elektromobilite, lastiklerde yuvarlanma direncini ve gürültüyü azaltmanın önemini artırırken, kış şartlarında, karda ve buzda optimum yol tutuşun sağlanmasını da gerektiriyor. Continental, geliştirdiği lastikleri zorlu iklim koşullarında test ederek lastik teknolojisinin daha da geliştirilmesine ve optimizasyonuna katkıda bulunuyor.
Teknoloji şirketi Continental, yılın her günü lastiklerini bünyesindeki pistlerde test ediyor. Tüm lastikler, kurum dışı bağımsız lastik testlerini geçmeden önce burada farklı koşullar altında kapsamlı bir şekilde deneniyor. Avrupa’nın en büyük test alanı olan Contidrom, Hannover yakınlarındaki Jeversen’de yer alıyor. Şirketin ABD ve İskandinavya’da da test pistleri bulunurken, İsveç Arvidsjaur test pisti özellikle kış lastiği testlerine odaklanıyor. Yirmi yıldır Continental’de test mühendisi olarak çalışan Joachim Blass, test koşullarının günlük olarak hava durumuna göre değiştiğini belirtiyor ve İsveç’te test sürüşleri sırasında lastiklerin karda ve buzda yol tutuş performansı, karda çekiş gücü ve tekerlek izi hassasiyetinin titizlikle incelendiğinin altını çiziyor. Bu test sonuçları, lastiklerin geliştirilmesine ve daha iyi hale getirilmesine katkıda bulunuyor.

Çeşitli test yapıları sayesinde sürdürülebilir gelişim
Ticari araç lastiklerinden beklentiler giderek artıyor ve çeşitleniyor. Bunun başlıca nedenleri arasında artan maliyet baskısı, CO2 salınımının azaltılması yönündeki yönetmelikler ve alternatif tahrik sistemlerinin kullanımının artması geliyor. Bunlara dünya genelinde her ülkenin farklı lastik gereksinimleri olması da ekleniyor. Genel anlamda, düşük yuvarlanma direnci ve mümkün olan en düşük gürültü emisyonu gibi kriterlerin son yıllarda daha da önem kazandığını belirten test mühendisi Joachim Blass, “Elektromobilitenin giderek yaygınlaşmasına bakarsak bu durum böyle devam edecek”, diyor. İsveç test sahası gibi açık havada yapılan diğer lastik testlerinde Continental mühendisleri, zorlu kış koşullarında lastik kriterlerini araştırarak daha da geliştirme imkânını elde ediyor. Joachim Blass, “Atmosfer ve yüzey sıcaklığı, yağış, rüzgar, güneş ve nem faktörlerine bağlı olarak, genellikle çok farklı test koşulları ile karşılaşıyoruz” diyerek bu durumu açıklıyor.
Farklı araçlar için farklı kriterler
Hava şartlarına bağlı olarak yeni ürün ve lastik optimizasyonları test edilerek hamur bileşimi formülleri ve sırt tasarımları mukayese ediliyor. Halen bir endüstri ortağıyla birlikte, bataryalı – elektrikli sürüşün ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilmek için e-treyler lastiklerinin tasarımında hangi değişikliklerin anlamlı olduğunu araştırdıklarını belirten Joachim Blass, “Test pilotlarının deneyimli olması büyük önem taşıyor. Yapılan testlerin sonuçları, ürün geliştiricilere yeni iyileştirmeler yapmaları için değerli veriler sağlıyor. Test pistlerini, sürüş manevraları sırasında lastiklerin araçla nasıl etkileşime girdiğini ve sınır koşullarında nasıl tepki verdiğini anlamak için yeni fikirler denediğimiz bir okul olarak görüyoruz” diyerek sözlerine devam ediyor.
En iyi sensör yine insan
Ticari araç sektöründe lastik testleri; yuvarlanma direnci, kilometre performansı, gürültü, çekiş gücü, frenleme ve viraj alma davranışı gibi özelliklere odaklanıyor. İsveç açık hava pistinde, özellikle fren performansı, çekiş gücü ve viraj dengesi farklı kış koşullarında test ediliyor. Subjektif değerlendirme çekiş gücü ve yol tutuşuna odaklanırken, objektif testlerde lastiklerin fren ve çekiş kabiliyetleri en modern ölçüm teknolojileri kullanılarak kaydediliyor. Aracın tepkisini deneyimleyerek bizzat değerlendirme yaptığını söyleyen Joachim Blass, “Subjektif değerlendirmede sensör benim. Aslında olay güvenli sürüş davranışının etrafında dönüyor, sonuçta her şey sürücüde başlar ve biter. Gerçek sürüş koşullarında lastik özelliklerinin etkileşimini ölçen en iyi sensör yine insandır” diyor.
Sürdürülebilir lastik çözümleri
“Ticari araç lastiklerinden beklentiler, binek lastiklere kıyasla çok daha yüksektir. Bu nedenle ek test yöntemleri kullanılır. Bunlar arasında, aracın buzlu veya karlı bir rampada güvenli bir şekilde kalkışını ölçen çekiş testi de yer alıyor” diyen Joachim Blass, “Müşterilerimizin günlük hayatlarında karşılaşabilecekleri durumları tam olarak simüle etmeye çalışıyoruz. Ayrıca, lastiklerin olağanüstü şartlarda nasıl tepki verdiğini gözlemlemekteyiz. Buna, gizli buzlanma durumunda şerit değiştirme veya fren manevraları gibi sürüş davranışları ile aniden azalan yol tutuşu da dahil” diye sözlerine devam ediyor. Bu güvenlik unsurlarının yanı sıra ticari araç lastiklerinin ağır yük taşıma kapasitesi, düşük yuvarlanma direnci ve yüksek kilometre performansı gibi kriterler de büyük önem taşıyor. Joachim Blass, “Bu lastik özellikleriyle müşteri filolarının yolda verimli ve sürdürülebilir bir şekilde ilerlemelerine destek oluyoruz” diyerek sözlerini tamamlıyor.
Continental’in dünya geneline yayılan test pistlerinin farklı altyapıları, lastik geliştirme ve optimizasyonu ile ilgili sorulara kapsamlı şekilde yanıt veriyor. Test yöntemleri, müşterilerin ve pazarların ihtiyaçlarına göre sürekli olarak uyarlanıyor. Lastik test uzmanı Joachim Blass son söz olarak, “Dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimizin lastikten beklentilerini anlayarak doğru lastik ürünlerini geliştirebilir ve kendilerine geleceğe yönelik lastik çözümleri sunabiliriz” diyor.

Diğer Haberler

Automechanika Istanbul 2025 tamamlandı

Türkiye’de tüm zamanların en büyük uluslararası katılımı ile Automechanika Istanbul 2025 tamamlandı... İstanbul, 18.06.2025. 40 ülkeden 1.500 katılımcı firma, 15 ülke pavilyonu, sergilenen binlerce ürün,...

Bu yaz Bodrum’un kalbinde sıra dışı MERCEDES-BENZ VE RUINS LUXURY RESORT

Bu yaz Bodrum’un kalbinde sıra dışı bir deneyime ev sahipliği yapan Ruins Luxury Resort ve otomotiv sektöründe dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen markalarından Mercedes-Benz...

Fusilli’nin yerini alacak

Geçtiğimiz Pazar günü Renault Grubun bir numarası Luca de Meo'nun istifasının ardından zirvede bir değişiklik yaşanıyor. 1 Temmuz'dan itibaren, İspanya'daki mevcut Renault Genel Müdürü...

Araç filosuna150 adet Sprinter teslimatı gerçekleşti

Filosuna katılan 150 adet Mercedes-Benz Sprinter ile 2.450 adetlik bir araç havuzuna sahip olan Turex Turizm’in araçlarının yüzde 13’ü Mercedes-Benz oldu. Turizm, personel taşımacılığı, filo...

Araçlara yeni ÖTV matrahı geliyor…

Akaryakıtlı ve hibrit araçlara ÖTV matrah güncellemesi, vakıflara KDV muafiyeti, serbest bölgede vergi istisnası, sahte belgeyle dijital mücadele ve vergi denetiminde dijitalleşme gibi köklü...

Brent petrolün varili 76,05 dolar

Brent petrolün varil fiyatı, günü 76,05 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı bugün itibarıyla kapanışa göre yüzde 0,14 artışla 76,05 dolar oldu. Aynı saatte...

Kazanan: George Russell

George Russell, Montreal'de olağanüstü bir performans sergiledi ve Cuma günü attığı muhteşem turla (ki bunun şimdiye kadarki en iyisi olduğuna inanıyordu) güçlü temposunu destekleyerek...