Continental Test Pistlerinin Global Altyapısı

®
Çok Okunanlar

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross...

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10F...

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti. Yıldönümü arabası Hyper Green...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya...

TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak final yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlenen final organizasyonu ile tamamlandı. Texaco...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı kapsamında bir araya geldi....

Continental Test Pistlerinin Global Altyapısı
Geleceğe Yönelik Lastik Çözümlerinin Geliştirilmesine Olanak Sağlıyor…

Elektromobilite, lastiklerde yuvarlanma direncini ve gürültüyü azaltmanın önemini artırırken, kış şartlarında, karda ve buzda optimum yol tutuşun sağlanmasını da gerektiriyor. Continental, geliştirdiği lastikleri zorlu iklim koşullarında test ederek lastik teknolojisinin daha da geliştirilmesine ve optimizasyonuna katkıda bulunuyor.
Teknoloji şirketi Continental, yılın her günü lastiklerini bünyesindeki pistlerde test ediyor. Tüm lastikler, kurum dışı bağımsız lastik testlerini geçmeden önce burada farklı koşullar altında kapsamlı bir şekilde deneniyor. Avrupa’nın en büyük test alanı olan Contidrom, Hannover yakınlarındaki Jeversen’de yer alıyor. Şirketin ABD ve İskandinavya’da da test pistleri bulunurken, İsveç Arvidsjaur test pisti özellikle kış lastiği testlerine odaklanıyor. Yirmi yıldır Continental’de test mühendisi olarak çalışan Joachim Blass, test koşullarının günlük olarak hava durumuna göre değiştiğini belirtiyor ve İsveç’te test sürüşleri sırasında lastiklerin karda ve buzda yol tutuş performansı, karda çekiş gücü ve tekerlek izi hassasiyetinin titizlikle incelendiğinin altını çiziyor. Bu test sonuçları, lastiklerin geliştirilmesine ve daha iyi hale getirilmesine katkıda bulunuyor.

Çeşitli test yapıları sayesinde sürdürülebilir gelişim
Ticari araç lastiklerinden beklentiler giderek artıyor ve çeşitleniyor. Bunun başlıca nedenleri arasında artan maliyet baskısı, CO2 salınımının azaltılması yönündeki yönetmelikler ve alternatif tahrik sistemlerinin kullanımının artması geliyor. Bunlara dünya genelinde her ülkenin farklı lastik gereksinimleri olması da ekleniyor. Genel anlamda, düşük yuvarlanma direnci ve mümkün olan en düşük gürültü emisyonu gibi kriterlerin son yıllarda daha da önem kazandığını belirten test mühendisi Joachim Blass, “Elektromobilitenin giderek yaygınlaşmasına bakarsak bu durum böyle devam edecek”, diyor. İsveç test sahası gibi açık havada yapılan diğer lastik testlerinde Continental mühendisleri, zorlu kış koşullarında lastik kriterlerini araştırarak daha da geliştirme imkânını elde ediyor. Joachim Blass, “Atmosfer ve yüzey sıcaklığı, yağış, rüzgar, güneş ve nem faktörlerine bağlı olarak, genellikle çok farklı test koşulları ile karşılaşıyoruz” diyerek bu durumu açıklıyor.
Farklı araçlar için farklı kriterler
Hava şartlarına bağlı olarak yeni ürün ve lastik optimizasyonları test edilerek hamur bileşimi formülleri ve sırt tasarımları mukayese ediliyor. Halen bir endüstri ortağıyla birlikte, bataryalı – elektrikli sürüşün ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilmek için e-treyler lastiklerinin tasarımında hangi değişikliklerin anlamlı olduğunu araştırdıklarını belirten Joachim Blass, “Test pilotlarının deneyimli olması büyük önem taşıyor. Yapılan testlerin sonuçları, ürün geliştiricilere yeni iyileştirmeler yapmaları için değerli veriler sağlıyor. Test pistlerini, sürüş manevraları sırasında lastiklerin araçla nasıl etkileşime girdiğini ve sınır koşullarında nasıl tepki verdiğini anlamak için yeni fikirler denediğimiz bir okul olarak görüyoruz” diyerek sözlerine devam ediyor.
En iyi sensör yine insan
Ticari araç sektöründe lastik testleri; yuvarlanma direnci, kilometre performansı, gürültü, çekiş gücü, frenleme ve viraj alma davranışı gibi özelliklere odaklanıyor. İsveç açık hava pistinde, özellikle fren performansı, çekiş gücü ve viraj dengesi farklı kış koşullarında test ediliyor. Subjektif değerlendirme çekiş gücü ve yol tutuşuna odaklanırken, objektif testlerde lastiklerin fren ve çekiş kabiliyetleri en modern ölçüm teknolojileri kullanılarak kaydediliyor. Aracın tepkisini deneyimleyerek bizzat değerlendirme yaptığını söyleyen Joachim Blass, “Subjektif değerlendirmede sensör benim. Aslında olay güvenli sürüş davranışının etrafında dönüyor, sonuçta her şey sürücüde başlar ve biter. Gerçek sürüş koşullarında lastik özelliklerinin etkileşimini ölçen en iyi sensör yine insandır” diyor.
Sürdürülebilir lastik çözümleri
“Ticari araç lastiklerinden beklentiler, binek lastiklere kıyasla çok daha yüksektir. Bu nedenle ek test yöntemleri kullanılır. Bunlar arasında, aracın buzlu veya karlı bir rampada güvenli bir şekilde kalkışını ölçen çekiş testi de yer alıyor” diyen Joachim Blass, “Müşterilerimizin günlük hayatlarında karşılaşabilecekleri durumları tam olarak simüle etmeye çalışıyoruz. Ayrıca, lastiklerin olağanüstü şartlarda nasıl tepki verdiğini gözlemlemekteyiz. Buna, gizli buzlanma durumunda şerit değiştirme veya fren manevraları gibi sürüş davranışları ile aniden azalan yol tutuşu da dahil” diye sözlerine devam ediyor. Bu güvenlik unsurlarının yanı sıra ticari araç lastiklerinin ağır yük taşıma kapasitesi, düşük yuvarlanma direnci ve yüksek kilometre performansı gibi kriterler de büyük önem taşıyor. Joachim Blass, “Bu lastik özellikleriyle müşteri filolarının yolda verimli ve sürdürülebilir bir şekilde ilerlemelerine destek oluyoruz” diyerek sözlerini tamamlıyor.
Continental’in dünya geneline yayılan test pistlerinin farklı altyapıları, lastik geliştirme ve optimizasyonu ile ilgili sorulara kapsamlı şekilde yanıt veriyor. Test yöntemleri, müşterilerin ve pazarların ihtiyaçlarına göre sürekli olarak uyarlanıyor. Lastik test uzmanı Joachim Blass son söz olarak, “Dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimizin lastikten beklentilerini anlayarak doğru lastik ürünlerini geliştirebilir ve kendilerine geleceğe yönelik lastik çözümleri sunabiliriz” diyor.

Diğer Haberler

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modelini Türkiye’de hibrit ve yüzde...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı ilk hataları da beraberinde getirdi....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...

Alman Teknolojisine Sahip Opel Modelleri Yıl Sonu Fırsatları

Opel, 2025 yılının son ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle...

TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak final yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlenen...

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti....

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti....

Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonları

Yandex Maps, Türkiye'deki elektrikli araç (EV) sahiplerine yönelik yeni bir özelliğini kullanıma sundu. Bu özellik...

FIAT Marka Direktörü Altan Aytaç

FIAT Professional’dan Büyük Bir Adım Daha! Yerli Ulysse’nin Üretimi ve Satışı Başladı FIAT Professional, ticari araç...

Opel’in En Hızlı Elektriklisi Mokka GSE Şubat’ta Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel,iddialı SUV modeli Mokka’nınözel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına sahipyüzde 100 elektrikli...

Eurorepar Car Service 300’üncü Servis Noktasını Hizmete Açtı

Çok Markalı Bakım ve Onarım Sektörünün Güçlü Oyuncusu Eurorepar Car Service Hızla Büyümeye Devam Ediyor....  Sunduğu...

TOBFED Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı

Türkiye Araç Satış Sonrası Hizmetler sektörü, TOBFED 5’inci Olağan Genel Kurulu ve Sektörel Paylaşım Toplantısı...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor...

Togg’da yılın son kampanyası…

T10F’te 1 milyon TL’ye sıfır faiz... Togg, Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan...

TOSFED İstanbul Park’ta Yağmur Altında Son Tango

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla...