Continental Sürücüsüz Test Araçlarıyla Lastik Testlerine Öncülük Ediyor

®
Çok Okunanlar

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir...

Mercedes-Benz Desteğiyle İstanbul Müzik Festivali

Müzik Festivali’nde Büyüleyici Bir Gece... İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın bu yıl 53’üncüsünü düzenlediği festivalde, Mercedes-Benz sponsorluğunda sahnede olan NDR Elbphilharmonie...

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

Offroad Heyecanı Ankara’da Yaşanacak

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası, ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de offroad tutkunlarını bir araya gelmeye hazırlanıyor. ANDOFF...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

Dünyanın en büyük lastik ve orijinal ekipman tedarikçilerinden Continental, ABD’nin Teksas eyaletinde bulunan test pistinin farklı zeminlerinde ilk sürücüsüz test aracını hizmete soktu. Yeni test aracında otobanlar için tasarlanan Continental’in Otomatik Sürücüsü kullanılıyor.Artık her türlü test pistinde sürücüsüz test yapılmasının mümkün olduğunu söyleyen Continental Yönetim Kurulu üyesi Nikolai Setzer,bu projenin en üst kaliteyi garanti ettiğini söyledi.

Continental, Teksas, Uvalde’de bulunan test pistinde ilk sürücüsüz test aracını hizmete soktuğunu duyurdu. Bu sayede Continental, binek ve hafif ticari lastikleri ile daha kesin test sonuçları elde etmek ve insan faktörünün test sonuçlarına olası etkisini minimize etmeyi amaçlıyor. Yeni test aracında, otoban için tasarlanan Continental’in Otomatik sürücü sistemi kullanılıyor.

Test aracı uydu navigasyon sistemi ile kontrol ediliyor. Kamera ve radar sensörleri yerleştirilen araç, Continental’in Vision Zero (Sıfır Kaza) vizyonu doğrultusunda, insan, hayvan ve aniden yola çıkabilecek diğer objelere sürücü olmadan da tepki verebilecek.

Continental Yönetim Kurulu Üyesi ve Lastik Bölümü Başkanı Nikolai Setzer, “Lastik teknolojisi, kritik durumlarda, aracın doğru zamanda fren yaparak yola tutunmasında belirleyici bir faktördür. Otomatik araçlarla yapılan lastik testleriyle ulaştığımız kesin sonuçlarla lastiklerimizin birinci sınıf kalitesini garanti edebiliyoruz.” dedi.

Yeni geliştirilen lastik modelleri gerçek koşullarda test edilmeli

Lastik üretiminin zorlayıcı yönlerinden biri de kalite testlerini araç seyir halindeyken gerçekleştirmektir. Bu yüzden de hem test yapılan yolun koşulları hem de testi yapan sürücü çok önemli etmenlerdir. Yeni geliştirilen kauçuk bileşenleri ve lastik modellerinin, örneğin mıcırlı yol gibi farklı zemin tiplerinde nasıl bir performans sergileyeceğini ölçmek için, gerçek yaşam koşullarında test edilmesi gerekir. Bu yüzden de test araçlarını kullanmak sürücüler için iddialı bir iştir. Çünkü test pistindeki en ufak değişikliğin test sonuçlarına etkisi düşünülenden daha fazla olabilir.

Continental Teksas’ta geleceğin lastik testlerini yapıyor

2016 yılından bu yana, Continental Lastik Test Departmanı Müdürü Thomas Sych‘in liderlik ettiği Continental ekibi, Teksas Uvalde’de geleceğin lastik testleri üzerinde çalışıyor. Sych, “Lastik testlerini, lastiklerde en ufak bir değişikliği tespit edebilecek kadar otomatik ve standart hale getirmek istiyoruz.” diye açıklıyor. “Otomatik araç, prosesleri büyük bir titizlikle yeniden oluşturmamızı sağlıyor. Bu da her lastiğin tam olarak aynı koşullarda test edilmesi demek. Bu sayede, test sonuçlarındaki farklılığın gerçek anlamda test prosedüründen değil de lastiklerden kaynaklandığından emin olabiliyoruz.”

Aynı nedenlerden dolayı, Continental mühendisleri lastik testlerini otomatik hale getirmek için 50 yıl önce elektronik olarak kontrol edilen bir araç geliştirdi. O zamanlarda test aracı, asfalt pistlerde kullanımını kısıtlayan, piste yerleştirilmiş bir kabloyu takip ediyordu. Günümüzde kullanılan prototipler ise mıcırlı yollarda bile güvenle hareket edebiliyor.

27.08.2018 Contidrom , Jubiläum 50 Jahre fahrerloses Fahren , /8 , Strich Acht , Cruising Chauffeur , Dennis Scholl, Continental Teves , , Frank Kellewald, Besitzer/Fahrer des Mercedes /8

Otomatik araçlarla yapılan lastik testleri, mukayese edilebilirliği ciddi anlamda artan sonuçlarının yanı sıra test pistleri için gerekli bakım çalışmalarını da azaltacak. Aracın her seferinde yalnızca bir kaç santimetre değişen bir rotada kullanılması nedeniyle, test pisti daha az aşınma ve yıpranmaya maruz kalacak ve ciddi anlamda daha az bakıma gerek duyulacak. Sych, “Continental’in farklı departmanlarında çalışan arkadaşlarımız ile yakın işbirliğimiz sayesinde, lastik testi prototiplerimizde çok iyi yol aldık. Şimdilerde, önüne aniden insan, hayvan veya diğer araçlar çıkan bir aracın gereken tepkiyi verebilmesi için özel arazi rotalarında ihtiyaç duyduğumuz gerekli kamera ve radar sistemlerini daha da geliştirmeye odaklanıyoruz” diye sözlerine devam ediyor. “Continental Mobilite Araştırması gibi bizzat yürüttüğümüz araştırmalardan, geleceğin mobilitesinde güvenin son derece önemli olduğunu biliyoruz. Bu yeni teknolojileri geliştirirken de bu sorumluluğun tamamıyla farkındayız.”

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...