“İkinci El Düştü Sıfır GSR2 ve Döviz Kuruyla Uçtu”
Clio Fiyatına BMW 118i Egea Fiyatına Mercedes CLA!
Ülkemiz otomotiv sektörünün gelişimine katkılar sağlayan LenaCars, tüketicileri ilgilendiren dikkat çekici tespitlerde bulundu. Sadece 2 yıl önce düşük faiz politikası ve sıfır araçta yaşanan tedarik problemleri nedeniyle ikinci el araç fiyatları, sıfır kilometre araç fiyatlarını geçerken, bugün marka-modele bağlı olarak sıfır araca “plaka takılınca” fiyatları gerileyerek yüzde 15-20 seviyesinde değer kaybı yaşanır hale geldi. Son 1 yılda tedarik probleminin aşılması, GSR2 paketinin getirdiği ek maliyet ve yüksek vergi yükü nedeniyle sıfır araçlarda fiyatlar sınırları zorlarken, ikinci elle aradaki makas günden güne açılıyor. Diğer taraftan ikinci el fiyatlarında yaşanan düşüş dolayısıyla artık sıfır kilometre araç fiyatına, ikinci elde lüks araç almak mümkün hale geldi. Örneğin sıfır kilometre Renault Clio 1.0 TCe X-Tronic fiyatına 2019 model BMW 118i, Fiat Egea 1.6 MultiJet Fiyatına 2018 model Mercedes CLA 180d, Hyundai Bayon fiyatına 2013 model Range Rover Evoque satın alınabiliyor. Son yılların en popüler SUV’u Chery Tiggo 8 Pro Max ikinci elde yüzde 15 değer kaybı yaşarken, doğuştan elektrikli Tesla, Togg gibi otomobillerde değer kaybı ortalama yüzde 8-10 ile düşük seyrediyor.
Opel Corsa-e, Peugeot 308-e, Opel Astra-e gibi içten yanmalı alternatifi olan elektriklilerde ise değer kaybı yüzde 20 gibi yüksek seviyelere ulaşıyor. Sıfır km elektrikli araçlardaki düşük ÖTV avantajı ise en dikkat çekici biçimde Mercedes EQS-Mercedes S Serisi arasında 10 milyon TL’ye yakın farkla kendini belli ediyor.
Sıfır kilometre araç pazarı bu yıl da rekora koşarken, her geçen gün yükselen fiyatlarına karşın stabil seyreden ikinci el araç fiyatları, uygun ve ilgi çekici alternatifler sunmaya başladı. Aradaki fiyat makasının açılmasındaki temel nedene ışık tutan LenaCars Genel Müdürü Selçuk Nazik, düşük faiz politikası döneminde oluşan “Talep enflasyonuyla ihtiyacı olmayanlar dahi 2020-2023 yılları arasında otomobil satın aldı, çip, tedarik krizleri, stokçuluk derken ikinci eli sıfırdan pahalı otomobiller gördük, sıkı para politikasına geçilmesi ile birlikte faizler artınca da oluşan bu “balon patladı”. GSR2 regülasyonu doğrultusunda oluşan ek maliyetler ile sıfır araçların fiyatları; donanım, teknoloji maliyeti, üstüne döviz ve ÖTV yükü de eklenince çok yüksek seviyelere geldi. Bugün geldiğimiz noktada Hyundai Bayon fiyatına Range Rover Evoque ya da Clio fiyatına BMW 118i, Egea fiyatına Mercedes CLA, Toyota Corolla fiyatına Audi A5 satın alınabiliyor.” açıklamasında bulundu.