Citroën, elektrikli mobiliteyi hızlandırırken ve temel DNA’sını satın alınabilirlik, cüretkarlık ve müşteri refahı için genişletirken, 103 yaşındaki marka için cesur, heyecan verici ve dinamik yeni bir çağın başlangıcını işaret eden taze bir kurumsal marka kimliği ve logosunu ortaya çıkardı.
Yeni görünüm, ilk olarak kurucu André Citroën tarafından zikzak şeklinde ‘balıksırtı’ dişli sistemleri üreten ilk metal işleme şirketinin başarısından ilham alınarak benimsenen orijinal logoyu yeniden yorumluyor. Tanıdık “iki köşeli çift ayraçlar” o zamandan beri Citroën’in kimliğinin kalbinde yer aldı.
Yeni amblem, markanın geçişini ve evrimini işaret ediyor ve Eylül ayının sonunda önemli bir Citroën konseptinde görücüye çıkacak. Yeni logo daha sonra 2023’ün ortalarından itibaren Citroën’in gelecekteki üretim ve konsept araçlarında aşamalı olarak yer alacak.
Citroën’in Global Marka Tasarımcısı Alexandre Revert şöyle diyor: “Geleceğe bakarken, André Citroën’in herkes için gerçek ekonomik ve yenilikçi mobilite vaadini temsil eden ilk logosuna grafiksel olarak geri dönerek döngüyü kapatmamız mantıklıydı. Gelecekteki tasarımlarımız için aşamalı olarak daha belirgin ve görünür bir marka imzasına geçmek, teknik, işlevsel köşeli çift ayraçların hassasiyetinin, onları çevreleyen ovalin sıcaklığı ve neredeyse insani yumuşaklığı ile kucaklandığı ve tezat oluşturduğu incelikli olsa da önemli bir evrimdir.
Citroën CEO’su Vincent Cobée şunları söyledi: “103 yıllık şanlı tarihimizin muhtemelen en heyecan verici bölümüne girerken, Citroën’in modern ve çağdaş yeni bir görünüm benimsemesinin tam zamanı. Yeni kimliğimiz, müşterilerimizi geleneksel endüstri kurallarına meydan okuyan cesur, ileriye dönük araçlarda fiziksel olarak ve tüm deneyimlerini – özellikle elektrikli sürüş – ne olursa olsun daha uygun fiyatlı, konforlu ve eğlenceli olmasını sağlayarak duygusal olarak hareket ettirirken ilerlemenin zarif bir sembolüdür.