Perşembe, Şubat 6, 2025

Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım

®
Çok Okunanlar

Otokar, 16’ncı kez Türkiye Otobüs Pazarının Lideri

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar, 2024 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen otobüs markası oldu. 2024 yılında satılan her 3...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Petrol fiyatları düştü, ABD ham petrol stokları yükseldi

Fed'in faizleri sabit tutmasıyla petrol fiyatları düştü, ABD ham petrol stokları yükseldi... Petrol fiyatları, ABD Federal Rezervi'nin (Fed) faiz oranlarını...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan...

Brent petrolün varili 75,86 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 75,86 dolardan işlem görüyor... Dün 76,48 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 75,82...

Tesla Istanbul’da Ferko LINE yeni bir showroom açtı…

TESLA, İSTANBUL’DA FERKO LINE’DA BİR SHOWROOM AÇTI Tesla genel merkezden yapılan açıklamaya göre; Bu hafta sonu, İstanbul Avrupa Yakası'ndaki ilk Tesla...

18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

Sıfır Emisyon ve Verimlilik: KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans'a Teslim Etti Keyou, ilk hidrojenli...

Mobilite dünyasının her alanına değen ve herkesin erişimine uygun ulaşımı sunmak için çalışan Citroën, 101. yılında tamamen elektrikli Ami ile şimdi Türk tüketicisinin ‘yol arkadaşı’ oluyor. Fransızca’da ‘arkadaş’ anlamına gelen sözcükten esinlenen model Ami, müşterilerinden ilham alan yenilikçi ve yeni tüketim biçimlerine uyum sağlayan bir markanın şehir içi ulaşım zorluklarına ve çevresel kaygılara sunmuş olduğu yenilikçi bir çözüm olarak öne çıkıyor. Ami – 100% ëlectric; iki koltuklu, tamamen elektrikli, konforlu, kompakt ve kişiselleştirilebilir bir şehir içi ulaşım çözümü sunarken 45 km/saat’e kadar hıza ulaşabilen model, 16 yaşından itibaren kullanılabilmesi ile her yaştan kullanıcı için bambaşka bir deneyimi sunuyor. Araç paylaşım, kısa süreli kiralama, uzun dönem kiralama ve satın alma da dahil olmak üzere kentsel ulaşıma 360° çözüm üretmeyi hedefleyen Ami, ülkemizde öncelikle kurumsal firmaların kullanımı için satışa sunuldu.

 Gelişimin öncüsü Citroën’in herkes için otomobil olan mottosunun şimdi herkes için mobilite olduğunu vurgulayan Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Yeni model, her yaştan kullanıcı için elektrikli mobilitenin en önemli oyuncularından bir tanesi olmaya aday. Şimdiden aldığımız talep, 2022 yılı için 1.000 adet olan bireysel satış hedefimizi 3.000’e çıkartmamızı sağladı. Tabii bu noktada tedarik konusu yine en belirleyeci kriter olacak. Ami, Türkiye pazarında şu anda filo satışı ve kurumsal müşteriler için piyasaya sürülürken, 2022 ilk çeyreğinden itibaren son tüketici ile direkt olarak buluşmaya başlayacak” şeklinde konuştu.

100 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan ve bu süre içerisinde ikonik bir marka haline gelen Citroën, her ulaşım gereksimlerine çözüm üretme ilkesiyle yenilikleri ortaya koymaya devam ediyor. Hem ürünleriyle hem de hizmetleriyle kullanıcılarının hayatını kolaylaştıran marka, geçmişten gelen bu geleneğini tamamen elektrikli Ami – 100% ëlectric ile geleceğe taşıyor. Mart 2019’da Cenevre Otomobil Fuarında Ami One Concept otomobilini tanıtan ve tüketicinin yoğun ilgisiyle karşılaşan Citroën, sadece bir yıl içinde bu projeyi tamamen elektrikli Ami – 100% ëlectric ile seri üretim aşamasına getirdi ve şimdi de Türkiye yollarına çıkarttı.

Çevreci bir mobilite çözümü

Scooter, bisiklet veya toplu taşıma gibi ulaşım araçlarına etkin bir alternatif ve makul maliyetli bir çözüm, dijital dünyaya yönelik çözümler, şehir merkezlerine kolay erişim ve benzeri özellikleri karşılayan Ami – 100% ëlectric her yaştan günümüz tüketicisinin şehir içi ulaşım gereksinimine pratik ve çevreci bir yanıt olarak öne çıkıyor. Ulaşım dünyasında bir benzeri daha bulunmayan Ami – 100% ëlectric ile Citroën, ulaşımı herkesin erişimine sunma felsefesine uygun olarak benzersiz bir tamamen elektrikli ulaşım deneyimi sağlıyor.

“Müşteriler online satın alacak, aracı evine teslim edilecek”

Yüzde 100 elektrikli mobilite çözümü Ami – 100% ëlectric’i 2022 yılının ilkbahar aylarından itibaren perakende satışına başlayacaklarını müjdeleyen Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “Kentsel ve kent çevresine yönelik tamamen elektrikli ulaşım aracı Ami sadece ulaşımı değil, hayatı her anlamda kolaylaştırmayı hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda müşterilerin çevrimiçi yolculuğunun bir parçasını oluşturuyor. Sadece sürüş özellikleriyle değil, hayatı her anlamda daha akıcı ve daha pratik kılmayı hedefleyen Ami – 100% ëlectric, dijital dünya üzerinden; araç paylaşımı, farklı sürelerde kiralama veya satın alma olsun çeşitli formüllerle kullanıcıların ulaşıma erişimlerini kolaylaştırıyor. O yüzden iş yapış tarzımızı da biraz değiştirdik, iş yapış tarzımızda güncelleme yapmak istedik. Ami’yi müşterimize online bir yolculuk ile sunmaya hazırlanıyoruz. Online bir satın alma yolculuğu hazırlıyoruz. Web sitemiz üzerinden bayilerimizin de entegre olduğu sistemle bir tıkla Ami’nin satın alma yolculuğunu tamamlayacağız. Üstelik bu online satın alma yolculuğunda Citroen AMI satın alacak her müşterimize de aracını evine kadar gönderme veya istediği adreste teslim etme gibi ayrıcalıklı bir hizmet sunacağız” şeklinde konuştu.

16 yaştan itibaren herkes için mobilite

Dengeli yapısı ve 45 km/s maksimum hızı ile Ami, şehir içi kullanımlarda güven veriyor ve kolay bir kullanım sunuyor. Eğlenceli etkinlikler için gençler, kısa geziler için genç yetişkinler veya her yaştan hareketli bir hayatı olanlar tarafından kullanılabileceğini vurgulayan Selen Alkım, “Citroën Ami’nin en önemli özelliklerinden bir tanesi 16 yaşından itibaren B1 ehliyetine sahip herkes için uygun bir çözüm olarak öne çıkması. Ami, evden işe günlük gidiş gelişler için ideal bir çözüm olarak öne çıkıyor. Vites kolu veya debriyaj olmadığından Ami kolay ve pratik bir kullanım sunuyor” dedi.

“İlk etapta kurumsal müşterilere, 2022 ilk çeyrekte son tüketiciye”

Yepyeni modelin Türkiye satış stratejisi hakkında da bilgiler paylaşan Selen Alkım, “Türkiye’de satışını gerçekleştirdiğimiz yüzde 100 elektrikli ilk mobilite ikonumuz olan Ami’nin, 2021 yılında önce kurumsal firmalara satışı başladı. Bu dönemde 150 adetlik bir satışı şimdiden gerçekleştirdik. İlk etapta özellikle yenilikçi araç paylaşım sistemleriyle de ortaklık görüşmelerimiz oldu. Son tüketiciye yani bireysel müşterilerimize direkt perakende olarak satışımız ise 2022 yılının ilkbahar aylarında başlayacak” bilgisini verdi.

“Satış hedefini iki katından fazla artırdık ve 3.000’e çektik”

2021 yılının son aylarıyla birlikte kurumsal müşteriler için satışa sunulan elektrikli mobilite çözümü Ami’ye olan talebin beklentilerin de çok üzerinde olduğunu vurgulayan Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “2022 için sadece bireysel müşterilere perakende satış hedefi olarak 1.000 adet belirlemiştik. Ancak talep ve aldığımız sinyaller bize gösteriyor ki, perakende satışlar da bu rakamın çok daha üzerine çıkacağız. Şu an için gelecek sene için bireysel satışlarda perakende hedefimizi 3.000 adet olarak güncelledik” açıklamasında bulundu.

“Cargo versiyonunu da getirebiliriz”

Özellikle kurumsal müşterilerin ve ticaret yapan işletmelerin radarında modelin “Cargo’ versiyonunun de olduğunu belirten Selen Alkım, “Ami’nin Cargo versiyonu da oldukça dikkat çekiyor. Fransa’da lansmanı da henüz yeni gerçekleştirildi. Biz de talep olursa Türkiye’ye getirebiliriz” dedi.

Kompakt, kullanışlı ve kıvrak

Ami – 100% ëlectric kentsel kullanımı hedefleyen bir ulaşım çözümü. Bu nedenle sadece özgün ve çekici bir görünüme sahip olmakla kalmıyor, aynı zamanda son derece kompakt boyutlarıyla da dikkat çekiyor. 14 inç büyüklüğündeki tekerlekler kullanım ve manevra kolaylığı için köşelere yerleştirilmiş durumda. 2,41 metre uzunluk, 1,39 metre genişlik ve 1,52 metre yükseklik ile boyutlar da kullanım ve manevra kolaylığını destekliyor. 7,20 metrelik dönüş çapı en dar alanlarda bile manevra yapma imkânı sunuyor.

%100 elektrikli Citroën kimliği

Özgün karakter 100 yılı aşkın bir süredir markanın karakteristik öğesi olarak öne çıkıyor. Citroën stili her yerde henüz ilk bakışta hemen fark edilebiliyor. Ami, boyutları, hacmi ve görsel unsurlarıyla kuralları yeniden yazıyor. Yalın ve zarif tasarım çizgileri hakim olurken, Ami farlar ve sinyaller başta olmak üzere ön tasarımıyla Citroën kimliğini vurguluyor. Tasarımda devamlılığı sağlamak üzere benzer hatlar arka stop lambalarında da uygulanıyor. Ön ve arka tamponlar, tamponların altları ve gövde altı panelleri ön ve arka bölümde tekrar ediliyor. Üstyapının her parçası sağlamlık, montaj kolaylığı ve işçilik kalitesini bir arada sunuyor. Kişiselleştirme seçeneklerine bağlı olarak jant kapakları, gövdesi, köşelerdeki aydınlatma birimleri, tavan çıkartmaları veya Airbump® benzeri yandaki kapsülleriyle Ami, kent mücadelesine hazır bir tasarım sergiliyor. Yuvarlatılmış manuel ayarlı küçük aynalar paketi tamamlıyor.

 Tamamen elektrikli özgürlük

Ami – 100% ëlectric, sıfır emisyon değerine sahip tamamen elektrikli yapısıyla tüm kent merkezilerine özgürce erişim imkânının yanı sıra sessiz ve dingin bir sürüş sağlıyor. Sürekli hareket halinde olmayı gerektiren günümüzdeki kent yaşamının gereklerine uygun bir yapı sunan Ami, yeni bir ulaşım formatı tasarlıyor sadece bugünün değil, aynı zamanda yarının da kent sorunlarına yanıt veriyor. Sürüş keyfini artırmak ve sürücülerin günlük yaşamlarını kolaylaştırmak için her şey düşünülürken, tamamen elektrikli sürüş modu sayesinde Ami, şehir merkezinin en dar alanlarında bile özgürce erişim sağlıyor ve kullanım maliyetlerini minimuma indiriyor.

Tek şarj ile 75 kilometre sürüş imkânı

Ami -100% ëlectric, 45 km/saat’e kadar hızlara ulaşabilen, debriyajsız, yumuşak ve akıcı bir sürüşün yanısıra elektromotorun ürettiği yüksek tork değeri sayesinde henüz ilk hareket anından itibaren yüksek çekiş gücü sunan dört tekerlekli bisiklet. Üstelik tamamen elektrikli güç-aktarma organıyla tamamen sessiz bir sürüşe imkan tanıyor. Şehir içinde özgürce ulaşım imkânı sunan Ami tek bir şarj ile 75 kilometreye kadar elektrikli sürüş menziline ulaşabiliyor. Bu, çoğu çalışanın işe gidip-gelme gereksinimini karşılıyor. 5,5 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya araç zeminine gizlenmiş durumda ve yolcu tarafı kapı eşinde bulunan kablo ile kolaylıkla şarj edilebiliyor. 220 Volt standart prizde tam şarj için üç saat yeterli oluyor.

Standart prizde 3 saatte %100 şarj

Citroen Ami’yi şarj etmek için yolcu kapısının içinde bulunan entegre kabloyu, standart bir prize (220 V), tıpkı bir akıllı telefon veya dizüstü bilgisayar gibi takmak yeterli oluyor. Sadece 3 saat içinde %100 şarj olabilen Citroen Ami ile özel şarj istasyonu ihtiyacı da son buluyor.

Diğer Haberler

Brent petrolün varili 75,86 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 75,86 dolardan işlem görüyor... Dün 76,48 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 75,82 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Kuzey Kutup Dairesi’ne yolculuk

Bosch'tan kablosuz fren sistemi ile Kuzey Kutup Dairesi'ne yolculuk... Yeni fren sistemi için başarılı uzun mesafe testi Bosch mühendisleri, kamuya açık yollarda 3.300 kilometreyi aşan...

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı günü geriledi... Uluslararası gösterge Brent ham...

Country News Categories - UK

Volvo Cars reports January sales…

Volvo Cars reported global sales of 50,820 cars in January, down 5 per cent compared to the same period last year. While the sale...

The first-ever BMW M3 CS Touring

With the first-ever BMW M3 CS Touring, BMW M GmbH adds another special-edition model to its high-performance vehicle line-up. This exclusive new derivative builds...

USA

Oil prices fall with higher than expected build in US crude inventory

Oil prices declined on Wednesday after a larger-than-expected increase in US crude oil stockpiles signaled weakening demand in the world's biggest oil consumer, while...

Volkswagen chooses Dassault Systemes’ platform to optimise manufacturing

French software group Dassault Systemes, opens new tab on Tuesday announced a long-term partnership with Volkswagen, opens new tab to accelerate the German automaker's transition...

DE

NEUER CITROËN C4 UND C4 X: STILVOLLERES DESIGN UND ENTSPANNTES FAHRERLEBNIS

Mit dem C4 und C4 X präsentiert Citroën sein runderneuertes Angebot an Limousinen im C-Segment. Der C4, der erstmals Ende 2020 auf den Markt...

Stellantis übernimmt vollständige Kontrolle über Produktionsaktivitäten für eDCT-Getriebe in Frankreich und Italien

Stellantis hat Anteile des 2018 mit dem belgischen Unternehmen Punch Powertrain – einem Spezialisten für die Herstellung von Automobilgetrieben – gegründeten Joint Ventures vollständig...

IT

Anne Abboud nominata responsabile della Divisione Stellantis Pro One

AMSTERDAM, febbraio 2025 - Stellantis ha annunciato che Anne Abboud ha preso la guida della divisione veicoli commerciali Stellantis Pro One. Anne Abboud porta...

Con Opel P4 per la prima volta oltre 100.000 auto prodotte

Torino – Novanta anni fa, nel 1935, la produzione complessiva della Opel superò per la prima volta le 100.000 unità nei dodici mesi. Merito...

FR

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

DS N°8 PALLAS FWD à partir de 59 200€

Inspirée du concept DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 exprime une vision progressiste de la grande carrosserie française. DS N°8 s’inscrit pleinement dans l’avant-gardisme...

Brent petrolün varili 75,86 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 75,86 dolardan işlem görüyor... Dün 76,48 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 75,82 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Kuzey Kutup Dairesi’ne yolculuk

Bosch'tan kablosuz fren sistemi ile Kuzey Kutup Dairesi'ne yolculuk... Yeni fren sistemi için başarılı uzun mesafe testi Bosch mühendisleri, kamuya açık yollarda 3.300 kilometreyi aşan...

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...