Citroen, 2025’te 72 bin adetlik satış hedefliyor

®
Çok Okunanlar

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...
Citroen Türkiye Genel Müdürü Bora Duran, 2025’te toplam satış hedeflerinin 72 bin olduğunu belirterek, ‘Bu adedin yüzde 35’inin, yani yaklaşık 25 bin adedinin hafif ticari araç tarafından gelmesini planlıyoruz. Dolayısıyla 2024’e göre markamız özelinde yaklaşık 11 bin adetlik bir artış öngörüyoruz. Bu da aslında yeni eklenen yeni modellerin bize sağlayacağı katkı olacak.’ dedi.
Duran, Citroen’in 2024 sonuçlarını değerlendirerek, markanın geleceğine ilişkin hedeflerini paylaştı.
Geçen yılın Türkiye otomotiv sektörü açısından her anlamda çok dinamik bir yıl olduğunu dile getiren Duran, 2024’ün 6 ay 6 bin kilometre, GSR 2 gibi regülasyonel ve birçok ekonomik gelişmenin yaşandığı bir yıl olduğunu söyledi.
Duran, ‘Hem salgın sonrası tedarik zincirinde bir istikrar sağlandı hem vergisel teşviklerle uygun araçların satışa sunulmasıyla pazar çeşitlendi. Sıfır kilometre araç fiyatlarında kampanyalar, ikinci el araç fiyatlarındaki artışı aslında sınırlı bıraktı. 2024’te Çin merkezli markaların Türkiye pazarında oyuna girmesi ve Türkiye’de fabrika kurma kararı alınması sektörel anlamda önemli başlıklar olarak öne çıktı.’ diye konuştu.
Elektrikli araçların yükselişinin 2024 boyunca devam ettiğinin altını çizen Duran, elektrikli araçların binek araç içerisindeki payının da yaklaşık yüzde 10,2’ye yükseldiğini anımsattı.
Duran, şunları söyledi:
‘2023’te 66 bin adet olarak gerçekleştirilen elektrikli araç satışı geçen yıl 100 bin seviyelerine çıktı. Bu da aslında tabii ki elektrikli araç dünyasının hayatımıza ne kadar büyük bir etkisi olduğunu hem 2024 yılı için gösterdi hem de geleceğe dair ciddi sinyaller verdi. Bunun dışında PHEV araçlara yönelik getirilen vergi teşvikleri var. İçten yanmalı motorlarla çalışan şarj edilebilir araçlar Türkiye pazarında payını artırdı. Bu teşvikler verilirken yılın son günü Çin’de üretilen araçlara ithal edilen otomobillere uygulanan ilave gümrük vergileri 2025’te yüzde 40’tan yüzde 50’ye çıkarıldı. 2024, ciddi anlamda önemli bir regülasyon olarak addedildi.’
– ‘Model kayıplarına rağmen pazar payımızı koruduk ve hedefimize yakın bir adet ile yılı kapadık’
Citroen Türkiye Genel Müdürü Duran, 2024’ü marka olarak yaklaşık 61 bin adetlik satış ve yüzde 4,9 pazar payıyla kapattıklarını aktardı.
Bu sonucun, toplam pazarda kendilerini Citroen dünyasında global sıralamada dördüncü ve Türkiye pazarında da sekizinci sıraya yerleştirdiğini anlatan Duran, ek olarak iki bin adetlik Ami satışı da eklendiğinde 63 bin adedin üstünde bir satış başarısına ulaştıklarını kaydetti.
Duran, ‘2023’te ve daha öncesinde de olduğu gibi aslında bizim hafif ticari araç tarafında kaslarımız çok kuvvetli ve bu kaslara istinaden de 18 bine yakın bir araç sattık 2024 senesinde, iddiamızı da sürdürmeye devam ettik. Tabii ki yıl içerisinde belli başlı kısıtlamalarla da karşılaştık. Mesela HTA tarafında ilk çeyreğin sonunda kasa değişimi yaşandı. Burada o kasa değişimi aslında bize yaklaşık iki ay kaybettirdi. Aynı zamanda son çeyreğe yaklaşırken beklediğimiz C3 ve C3 AC özelinde de zorunlu stratejik ertelemeler yaşadık.’ ifadelerini kullandı.
Hem hafif ticari araç geçişi hem de aynı zamanda C3/C3 AC’un gelişinin ileri tarihe atmasının etkileri nedeniyle geçen sene 8-9 bin adet kaybettiklerini vurgulayan Duran, tüm bunlara rağmen pazar paylarını koruduklarını ve 61 bin gibi hedeflerine yaklaşık bir adette yılı kapattıklarını söyledi.
Hafif ticari araç pazarından bahseden Duran, normalde Türkiye otomotiv pazarında hafif ticari araç pazar penetrasyonunun yüzde 20-22’ler seviyesinde dolaştığını belirtti.
Duran, ‘Citroen’in hafif ticari araç penetrasyonu ise genelde yüzde 35 bandında dolaşır. Biz hafif ticari araç tarafında her zaman iddialıyız. Özellikle Berlingo ve Jumper segmentinde çok ciddi adetler yakalıyoruz ve bu adetleri yakalamaya da devam edeceğiz. Hafif ticari araç Citroen’in her zaman stratejik olarak çok üstünde durmaya devam edeceği bir pazar olacak. 2024’te de bu şekilde oldu, 2025’te de böyle olacak. Geçtiğimiz yıl sattığımız her üç araçtan biri ticari oldu.’ diye konuştu.
Elektrikli araçlardaki performanslarına da değinen Duran, 2024’te marka olarak C4 ve C4 X ile mobilite çözümleri olan Ami tarafında elektrikli araç satışlarına devam ettiklerini aktardı.
Duran, sözlerini şöyle sürdürdü:
‘2024 senesinde planladığımız ölçüde elektrikli penetrasyonuna ulaştık aslında. Elektrikli araçla alakalı özellikle Türkiye’de müşteriler deneyimledikçe daha çok sevmeye ve alışmaya başladığını söylemek gerekiyor. 2025 senesinde bizim hafif ticari araç gamımız haricindeki bütün araçlarımız elektriklenecek. Burada da kendimize buna istinaden bir oyun kurmayı planlıyoruz. Yani C4, C4 X ve elektrikli araçlarımız var zaten. Yeni gelen C3 ve C3 AC’larda da elektrikli araçlar olacak ve ciddi anlamda penetrasyonu olacak. Binek araçlar içerisinde bakıldığı zaman da yüzde 20-25’lik bir oranda elektrikli satışına ulaşacağız.’
– ‘Marka olarak 2025’te toplam satış hedefimizi 72 bin’
Duran, 2024’ü, yılın başında öngörmüş oldukları hedef rakama çok yakın gerçekleşmeyle kapattıklarını anlatarak, bu yıl da grup olarak, yeni giren oyuncuların da etkisiyle pazarın yine 1,2 milyon civarında olacağını öngördüklerini dile getirdi.
Yılın ilk 4 ayının sektörel anlamda geçen yıllara paralel bir çizgiyle ilerlemeye devam ettiğini belirten Duran, ‘Yani elbette ki bir ÖTV muaf değişikliği oldu. ÖTV muaf şartlarındaki değişiklik şu anda Türkiye’de üretimi gerçekleştirmeyen markalar tarafından bir yandan da kompanse edilmeye çalışıyor aslında. Çünkü orada önemli bir oran vardı. Bu biraz pazarı etkiledi ve değiştirdi. Yine de nisan ayında da pazarın ritmi koruyacağını, 90-95 bin bandında bir pazar gerçekleştireceğini öngörüyoruz.’ değerlendirmesinde bulundu.
Duran, bu yıla ilişkin Citroen hedeflerini paylaşırken, 2025’te toplam satış hedeflerinin 72 bin olduğunu, bu adedin yüzde 35’inin, yaklaşık 25 bin adedinin hafif ticari araç tarafından gelmesini planladıklarını aktararak, şöyle devam etti:
‘Dolayısıyla 2024’e göre markamız özelinde yaklaşık 11 bin adetlik bir artış öngörüyoruz. Bu da aslında yeni eklenen yeni modellerin bize sağlayacağı katkı olacak. Pazar payımızı geçen sene yaklaşık yüzde 4,9 ile kapatmıştık. Bu adetlerle beraber 2025’te de yaklaşık yüzde 6’lık bir pazar payı hedefimiz var. Ami modeli özelinde de bu sene de geçen seneye benzer bir performans sergilemeyi hedefliyoruz. Elbette artan ve büyüyen yıl sonu hedeflerimizi yeni modellerimizle ulaşmayı amaçladığımızı belirttim.
Seneye zaten iki yeni modeli pazara sunarak başladık, yeni C4 X ve C4. Gelecek ay sonu da yine iki modelimizi birden satışa sunacağız yani çifter çifter yeniliklerle geliyoruz pazara. Yeni C3 ve C3 Aircross’u da mayıs sonu pazara sunacağız. Burada yenilenen C4 ve C4 X modeline özellikle bir parantez açmak isterim. Citroen Türkiye olarak geçen yıl en çok sattığımız modelimiz C4 X oldu, bu sene de en çok satacağımız, yani amiral gemisi modelimiz C4 X olacak. Bu sene Citroen Türkiye’nin kendine koyduğu 72 bin adetlik hedefi içerisindeki en çok adet yapacağı model de yine C4 X olacak.’
Duran, 72 bin adetlik hedef içerisinde yaklaşık yüzde 12-13 civarında elektrikli araç satışı olacağını belirterek, Citroen bünyesinde filo satışlarının ise 2025’te yüzde 20 civarında olmasını beklediklerini sözlerine ekledi.

Diğer Haberler

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...