Citroen, 2025’te 72 bin adetlik satış hedefliyor

®
Çok Okunanlar

Başlangıç Seviyesi için Gerekli Motosiklet Aksesuar Listesi

Motosiklete başlamak, özgürlük hissini tatmak ve yollarda rüzgârı hissetmek kadar güvenliğe ve konfora da yatırım yapmayı gerektirir. Özellikle başlangıç...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

Stellantis ve Koç Holding Üst Yönetimi Tofaş Fabrikası’nı Ziyaret Etti

Stellantis Başkanı John Elkann: “Tofaş ile Birlikte Önümüzde Büyük Fırsatlar Var” Tofaş, hafif ticari araç üretim anlaşmasının imzalanmasının ardından Stellantis’in...

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

Stellantis ve Tofaş, Hafif Ticari Araç Üretim Anlaşması İmzaladı

Stellantis ve Tofaş, “K9” modelinin hafif ticari araç ve combi versiyonlarının çoklu enerji platformlarında üretimine yönelik, stratejik bir anlaşma...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden...

General Tire, TransAnatolia 2025’e Damgasını Vurdu

Zorlu etapların ve sınır tanımayan parkurların geride kaldığı TransAnatolia 2025’te, General Tire lastikleri performansı ve dayanıklılığıyla ekiplerin yanındaydı. GT...
Citroen Türkiye Genel Müdürü Bora Duran, 2025’te toplam satış hedeflerinin 72 bin olduğunu belirterek, ‘Bu adedin yüzde 35’inin, yani yaklaşık 25 bin adedinin hafif ticari araç tarafından gelmesini planlıyoruz. Dolayısıyla 2024’e göre markamız özelinde yaklaşık 11 bin adetlik bir artış öngörüyoruz. Bu da aslında yeni eklenen yeni modellerin bize sağlayacağı katkı olacak.’ dedi.
Duran, Citroen’in 2024 sonuçlarını değerlendirerek, markanın geleceğine ilişkin hedeflerini paylaştı.
Geçen yılın Türkiye otomotiv sektörü açısından her anlamda çok dinamik bir yıl olduğunu dile getiren Duran, 2024’ün 6 ay 6 bin kilometre, GSR 2 gibi regülasyonel ve birçok ekonomik gelişmenin yaşandığı bir yıl olduğunu söyledi.
Duran, ‘Hem salgın sonrası tedarik zincirinde bir istikrar sağlandı hem vergisel teşviklerle uygun araçların satışa sunulmasıyla pazar çeşitlendi. Sıfır kilometre araç fiyatlarında kampanyalar, ikinci el araç fiyatlarındaki artışı aslında sınırlı bıraktı. 2024’te Çin merkezli markaların Türkiye pazarında oyuna girmesi ve Türkiye’de fabrika kurma kararı alınması sektörel anlamda önemli başlıklar olarak öne çıktı.’ diye konuştu.
Elektrikli araçların yükselişinin 2024 boyunca devam ettiğinin altını çizen Duran, elektrikli araçların binek araç içerisindeki payının da yaklaşık yüzde 10,2’ye yükseldiğini anımsattı.
Duran, şunları söyledi:
‘2023’te 66 bin adet olarak gerçekleştirilen elektrikli araç satışı geçen yıl 100 bin seviyelerine çıktı. Bu da aslında tabii ki elektrikli araç dünyasının hayatımıza ne kadar büyük bir etkisi olduğunu hem 2024 yılı için gösterdi hem de geleceğe dair ciddi sinyaller verdi. Bunun dışında PHEV araçlara yönelik getirilen vergi teşvikleri var. İçten yanmalı motorlarla çalışan şarj edilebilir araçlar Türkiye pazarında payını artırdı. Bu teşvikler verilirken yılın son günü Çin’de üretilen araçlara ithal edilen otomobillere uygulanan ilave gümrük vergileri 2025’te yüzde 40’tan yüzde 50’ye çıkarıldı. 2024, ciddi anlamda önemli bir regülasyon olarak addedildi.’
– ‘Model kayıplarına rağmen pazar payımızı koruduk ve hedefimize yakın bir adet ile yılı kapadık’
Citroen Türkiye Genel Müdürü Duran, 2024’ü marka olarak yaklaşık 61 bin adetlik satış ve yüzde 4,9 pazar payıyla kapattıklarını aktardı.
Bu sonucun, toplam pazarda kendilerini Citroen dünyasında global sıralamada dördüncü ve Türkiye pazarında da sekizinci sıraya yerleştirdiğini anlatan Duran, ek olarak iki bin adetlik Ami satışı da eklendiğinde 63 bin adedin üstünde bir satış başarısına ulaştıklarını kaydetti.
Duran, ‘2023’te ve daha öncesinde de olduğu gibi aslında bizim hafif ticari araç tarafında kaslarımız çok kuvvetli ve bu kaslara istinaden de 18 bine yakın bir araç sattık 2024 senesinde, iddiamızı da sürdürmeye devam ettik. Tabii ki yıl içerisinde belli başlı kısıtlamalarla da karşılaştık. Mesela HTA tarafında ilk çeyreğin sonunda kasa değişimi yaşandı. Burada o kasa değişimi aslında bize yaklaşık iki ay kaybettirdi. Aynı zamanda son çeyreğe yaklaşırken beklediğimiz C3 ve C3 AC özelinde de zorunlu stratejik ertelemeler yaşadık.’ ifadelerini kullandı.
Hem hafif ticari araç geçişi hem de aynı zamanda C3/C3 AC’un gelişinin ileri tarihe atmasının etkileri nedeniyle geçen sene 8-9 bin adet kaybettiklerini vurgulayan Duran, tüm bunlara rağmen pazar paylarını koruduklarını ve 61 bin gibi hedeflerine yaklaşık bir adette yılı kapattıklarını söyledi.
Hafif ticari araç pazarından bahseden Duran, normalde Türkiye otomotiv pazarında hafif ticari araç pazar penetrasyonunun yüzde 20-22’ler seviyesinde dolaştığını belirtti.
Duran, ‘Citroen’in hafif ticari araç penetrasyonu ise genelde yüzde 35 bandında dolaşır. Biz hafif ticari araç tarafında her zaman iddialıyız. Özellikle Berlingo ve Jumper segmentinde çok ciddi adetler yakalıyoruz ve bu adetleri yakalamaya da devam edeceğiz. Hafif ticari araç Citroen’in her zaman stratejik olarak çok üstünde durmaya devam edeceği bir pazar olacak. 2024’te de bu şekilde oldu, 2025’te de böyle olacak. Geçtiğimiz yıl sattığımız her üç araçtan biri ticari oldu.’ diye konuştu.
Elektrikli araçlardaki performanslarına da değinen Duran, 2024’te marka olarak C4 ve C4 X ile mobilite çözümleri olan Ami tarafında elektrikli araç satışlarına devam ettiklerini aktardı.
Duran, sözlerini şöyle sürdürdü:
‘2024 senesinde planladığımız ölçüde elektrikli penetrasyonuna ulaştık aslında. Elektrikli araçla alakalı özellikle Türkiye’de müşteriler deneyimledikçe daha çok sevmeye ve alışmaya başladığını söylemek gerekiyor. 2025 senesinde bizim hafif ticari araç gamımız haricindeki bütün araçlarımız elektriklenecek. Burada da kendimize buna istinaden bir oyun kurmayı planlıyoruz. Yani C4, C4 X ve elektrikli araçlarımız var zaten. Yeni gelen C3 ve C3 AC’larda da elektrikli araçlar olacak ve ciddi anlamda penetrasyonu olacak. Binek araçlar içerisinde bakıldığı zaman da yüzde 20-25’lik bir oranda elektrikli satışına ulaşacağız.’
– ‘Marka olarak 2025’te toplam satış hedefimizi 72 bin’
Duran, 2024’ü, yılın başında öngörmüş oldukları hedef rakama çok yakın gerçekleşmeyle kapattıklarını anlatarak, bu yıl da grup olarak, yeni giren oyuncuların da etkisiyle pazarın yine 1,2 milyon civarında olacağını öngördüklerini dile getirdi.
Yılın ilk 4 ayının sektörel anlamda geçen yıllara paralel bir çizgiyle ilerlemeye devam ettiğini belirten Duran, ‘Yani elbette ki bir ÖTV muaf değişikliği oldu. ÖTV muaf şartlarındaki değişiklik şu anda Türkiye’de üretimi gerçekleştirmeyen markalar tarafından bir yandan da kompanse edilmeye çalışıyor aslında. Çünkü orada önemli bir oran vardı. Bu biraz pazarı etkiledi ve değiştirdi. Yine de nisan ayında da pazarın ritmi koruyacağını, 90-95 bin bandında bir pazar gerçekleştireceğini öngörüyoruz.’ değerlendirmesinde bulundu.
Duran, bu yıla ilişkin Citroen hedeflerini paylaşırken, 2025’te toplam satış hedeflerinin 72 bin olduğunu, bu adedin yüzde 35’inin, yaklaşık 25 bin adedinin hafif ticari araç tarafından gelmesini planladıklarını aktararak, şöyle devam etti:
‘Dolayısıyla 2024’e göre markamız özelinde yaklaşık 11 bin adetlik bir artış öngörüyoruz. Bu da aslında yeni eklenen yeni modellerin bize sağlayacağı katkı olacak. Pazar payımızı geçen sene yaklaşık yüzde 4,9 ile kapatmıştık. Bu adetlerle beraber 2025’te de yaklaşık yüzde 6’lık bir pazar payı hedefimiz var. Ami modeli özelinde de bu sene de geçen seneye benzer bir performans sergilemeyi hedefliyoruz. Elbette artan ve büyüyen yıl sonu hedeflerimizi yeni modellerimizle ulaşmayı amaçladığımızı belirttim.
Seneye zaten iki yeni modeli pazara sunarak başladık, yeni C4 X ve C4. Gelecek ay sonu da yine iki modelimizi birden satışa sunacağız yani çifter çifter yeniliklerle geliyoruz pazara. Yeni C3 ve C3 Aircross’u da mayıs sonu pazara sunacağız. Burada yenilenen C4 ve C4 X modeline özellikle bir parantez açmak isterim. Citroen Türkiye olarak geçen yıl en çok sattığımız modelimiz C4 X oldu, bu sene de en çok satacağımız, yani amiral gemisi modelimiz C4 X olacak. Bu sene Citroen Türkiye’nin kendine koyduğu 72 bin adetlik hedefi içerisindeki en çok adet yapacağı model de yine C4 X olacak.’
Duran, 72 bin adetlik hedef içerisinde yaklaşık yüzde 12-13 civarında elektrikli araç satışı olacağını belirterek, Citroen bünyesinde filo satışlarının ise 2025’te yüzde 20 civarında olmasını beklediklerini sözlerine ekledi.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...