Cisco sürücüsüz otomobil yarışı çağını başlatıyor

®
Çok Okunanlar

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Cisco’nun akıllı ağ teknolojisiyle desteklenen gerçek boyuttaki bir elektrikli yarış arabası piste çıktı. 82 km uzaktaki bir simülatörden, DTM Trophy şampiyonu Tim Heinemann’ın Cisco destekli sistemle kumanda ettiği araba saatte 200 km hıza ulaştı.

ALMAN touring otomobilleri şampiyonası DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), Schaeffler ve Riedel Networks iş birliğinde gerçekleştirilen tarihi turla büyük ilgi çekti. 2 Eylül 2021’de Spielberg’deki (Avusturya) Red Bull Ring’de yapılan turda DTM elektrikli demo aracı, 4.326 metre uzunluğundaki pistte yarıştı. Yarışın en ilginç yönlerinden biri, sürücü koltuğunun boş olmasıydı. Çünkü aracı, DTM Trophy şampyionu Tim Heinemann piste tam 82 km uzaklıktaki Graz şehrinden, son teknoloji ürünü bir simülatörün içinden, Cisco’nun sağladığı görüntü, iletişim ve sinyal sistemi aracılığıyla yönetiyordu.

Cisco Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Başkan Yardımcısı Reem Asaad, konu hakkında şunları söyledi: “DTM’in Elektrikli Demo aracının Red Bull Ring pistinde başarıyla uzaktan yönetilmesi, etkinliğe katılan herkeste büyük heyecan uyandırdı. Cisco’nun görüntü, iletişim ve uzaktan araç kontrolü sinyallerinin mümkün olan en yüksek güvenilirlikle neredeyse ışık hızında iletilmesini sağlayan ağ teknolojisinin hızı ve güvenilirliği, bu sürüş performansının başarısında oldukça önemli bir rol oynadı. Cisco olarak teknolojinin elektrikli, otonom ve uzaktan yönetilen araçları hayata geçmesini sağlayacak kadar geliştiğini gösterdiğimiz bu etkinliğin bir parçası olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.”

Radyo kumandalı oyuncak otomobillerin aksine bu gelişmiş, tam ölçekli, elektrikli otomobil proje lideri Schaeffer iş birliğiyle DTM teknisyenlerinin eseri. Kullanılan teknolojiyi Cisco, iletişim ağını ise Riedel Networks sağladı. Daha önce de denenen tam ölçekli, uzaktan kumanda edilen yarış aracının bir pistte güvenli şekilde sürülmesinde ve bu alanda ilerleme sağlanabilmesinde hayati öneme sahip konu, hızlı tepki veren ve güvenli bir bağlantının olmasıydı.

Aracın iletişim mimarisi, Cisco Yazılım Tanımlı Geniş Alan Ağı (SD-WAN) tarafından kontrol edilen ve MPLS (Çoklu protokol Etiket Anahtarlama) üzerinden Catalyst 8300 uç yönlendiricilerdeki doğrudan fiber birincil bağlantı ile yönetilebilecek biçimde tasarlanıp uygulandı. Hızlı ve son derece güvenilir bir bağlantı olanağı sunan bu sistem, Cisco müşterilerinin Cisco SD-WAN mimarilerinde MPLS üzerinden seçili uygulamaları çalıştırmak için tercih ettiği bir çözüm.

Cisco Catalyst 8300 Serisi Uç yönlendiricileri güvenli, yüksek performanslı ve güvenilir bir bağlantı sunan çok çekirdekli mimari ve donanım hızlandırmalı şifreleme kabiliyetlerine sahip. Araç ile uzak sürüş simülatörü arasında gerekli operatör sınıfı (%99.999) kullanılabilirlik sunan bu teknoloji, güvenilir veri iletimi sağlanmasında önemli rol oynadı.

Bu mimari aynı zamanda nadiren karşılaşılan bir durum olarak MPLS’nin devre dışı kalması olasılığına karşı yedekli olarak tasarlandı. Bağlantının kesintisiz çalışmasını sağlamak için yerleşik bir 5G bağlantı içeren Cisco Catalyst Hücresel Ağ geçitleri devreye girmek için hazır bekler. Gerekli durumlarda SD-WAN üzerinden devreye giren 5G, 3,3 Gbps hızına kadar çok gigabit’li bağlantıyla birincil veri aktarım ortamı sağlar.

Riedel ağı uzaktan direksiyon kontrolünü desteklerken araçtan sürücüye ve sürücüden yarış pistindeki pit görevlisine görüntü aktarımı sağladı. Ağ ayrıca diyafon sistemi işlevi sağlıyordu.

Uzaktan yönetilen aracın başarısı, Cisco’nun SD-WAN teknolojisinin yapabileceklerini gözler önüne seriyor. Bu teknoloji, ulaşım hizmetlerinin her türlü kombinasyonunun sağladığı esneklikten faydalanarak kullanıcıların optimize bir deneyimle herhangi bir yerden verilere ve uygulamalara güvenli bir biçimde bağlanmasına olanak tanıyor.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...