Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, şirketin BYD Americas CEO’su Stella Li yerel pazardaki payını artırmayı amaçlayan bir fabrika kurmak için Meksika’da bir yer arıyor…
Li, şirketin yıl sonuna kadar yıllık 150.000 otomobil üretim kapasitesine sahip olacak tesis için bir yer seçmeyi beklediğini söyledi.
BYD, 2023’ün dördüncü çeyreğinde dünya çapında EV satışlarında eski pazar lideri Tesla’yı geride bıraktı ve otomobil endüstrisi yetkilileri, Meksika’ya girişinin Shenzhen merkezli otomobil üreticisinin ve Çin’den diğerlerinin halihazırda ABD pazarında faaliyet gösteren şirketler için oluşturabileceği rekabetçi bir tehdidin habercisi olduğunu söylüyor.
Bir ABD imalat savunuculuğu grubu olan Amerikan İmalat İttifakı, bu ay düşük maliyetli Çinli otomobillerin ve parçaların ABD’deki otomobil şirketlerinin yaşayabilirliğini tehdit edebileceği konusunda uyardı Grup, Washington’u Meksika’dan düşük maliyetli Çinli otomobillerin ve parçaların ithalatını engellemeye çağırdı.
Meksika hedeflerinin yalnızca yerel satışlara yönelik olduğunu belirterek, şirketin ABD sınırına yakın kuzey Meksika yerine orta ve güney bölgelerdeki fabrika sahalarını araştırdığını ve tüketicilere ulaşmak için nakliye maliyetlerinin pahalı olacağını söyledi.
“Planımız, ihracat pazarı için değil, Meksika pazarı için tesis inşa etmek” dedi.
Meksikalı yetkililerin ABD’nin Çinli otomobil üreticileriyle ilgili endişelerinden bahsedip bahsetmediği sorulduğunda Li, BYD’NİN planlarına açık olduklarını söyledi.
Analistler, Çinli otomobil üreticilerinin araçlarını hızla geliştirdiklerini ve hatta bilgi-eğlence sistemleri ve otonom sürüş gibi bazı alanlarda küresel rakiplerinden daha hızlı hareket ettiklerini söylüyorlar.
Meksika’da halihazırda otomobil satan Çinli rakiplerinin yöneticilerine göre BYD, Çinli oyuncular arasında özellikle maliyet açısından rekabetçi ve agresif. BYD, tıpkı iç pazarında olduğu gibi Meksika’ya agresif fiyat indirimleri getirebilir ve rakiplerini ayak uydurmak için maliyetleri düşürmeye zorlayabilir.
Uzmanlar, byd’nin maliyet avantajlarının, EV teknolojisine yaptığı erken yatırımdan ve şirketin yıllar içinde elde ettiği yüksek derecede dikey entegrasyondan kaynaklandığını söylüyor.
Amerikalı EV rakibi gibi BYD de akülerden motorlara, güç yönetimi çiplerinden gösterge paneli ekranlarına kadar kendi başına bir dizi otomotiv bileşeni ve sistemi üretiyor.
BYD yöneticileri yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin Dolphin Mini elektrikli aracını (EV) Meksika’da 358.800 pesodan (20.990$) satmaya başlayacağını ve bu da en ucuz Tesla’nın fiyatının yarısından daha az olacağını duyurdu.
Mexico City’deki bir lansman etkinliğinde Li, otomobilin teknolojiyi ve Meksikalı tüketicilerin ulaşabileceği bir fiyat noktasını karıştırmayı hedeflediğini söyledi.
“Uygun fiyatlı … böylece her Meksikalı ilk elektrikli arabasını eve getirebilir ” dedi.
BYD’NİN Meksika satışları aylık olarak ikiye katlanırken bile Li, Meksika’nın hala sınırlı olan şarj istasyonları ağı gibi tüketicileri ev’leri benimsemeye teşvik etmenin zorluklarına da dikkat çekti.
Li,” Piyasayı eğitmek için hala çok çalışmaya ihtiyacımız var ” dedi.