Çinli Otomobil Üreticisi BYD, Meksika’da Yer Arıyor

®
Çok Okunanlar

Yeni Opel Mokka GSE Rally Elektrikli

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Mokka GSE Rally ile geleceğin elektrikli ralli otomobillerinin nasıl görünebileceğine dair bir ön izlenim...

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto...

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

CyberGlad Karavan, Bitcoin ile satışı sunuldu

HOTOMOBİL, TESLA CYBERTRUCK İÇİN ÜRETTİĞİ KARAVANI BİTCOİN KONFERANSI'NDA TANITTI Avrupa Karavan Birliği'ne (CIVD) üye olan ilk ve tek Türk markası...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni...

Çinli elektrikli araç üreticisi BYD, şirketin BYD Americas CEO’su Stella Li yerel pazardaki payını artırmayı amaçlayan bir fabrika kurmak için Meksika’da bir yer arıyor…

Li, şirketin yıl sonuna kadar yıllık 150.000 otomobil üretim kapasitesine sahip olacak tesis için bir yer seçmeyi beklediğini söyledi.

BYD, 2023’ün dördüncü çeyreğinde dünya çapında EV satışlarında eski pazar lideri Tesla’yı geride bıraktı ve otomobil endüstrisi yetkilileri, Meksika’ya girişinin Shenzhen merkezli otomobil üreticisinin ve Çin’den diğerlerinin halihazırda ABD pazarında faaliyet gösteren şirketler için oluşturabileceği rekabetçi bir tehdidin habercisi olduğunu söylüyor.

Bir ABD imalat savunuculuğu grubu olan Amerikan İmalat İttifakı, bu ay düşük maliyetli Çinli otomobillerin ve parçaların ABD’deki otomobil şirketlerinin yaşayabilirliğini tehdit edebileceği konusunda uyardı Grup, Washington’u Meksika’dan düşük maliyetli Çinli otomobillerin ve parçaların ithalatını engellemeye çağırdı.

Meksika hedeflerinin yalnızca yerel satışlara yönelik olduğunu belirterek, şirketin ABD sınırına yakın kuzey Meksika yerine orta ve güney bölgelerdeki fabrika sahalarını araştırdığını ve tüketicilere ulaşmak için nakliye maliyetlerinin pahalı olacağını söyledi.

“Planımız, ihracat pazarı için değil, Meksika pazarı için tesis inşa etmek” dedi.

Meksikalı yetkililerin ABD’nin Çinli otomobil üreticileriyle ilgili endişelerinden bahsedip bahsetmediği sorulduğunda Li, BYD’NİN planlarına açık olduklarını söyledi.

Analistler, Çinli otomobil üreticilerinin araçlarını hızla geliştirdiklerini ve hatta bilgi-eğlence sistemleri ve otonom sürüş gibi bazı alanlarda küresel rakiplerinden daha hızlı hareket ettiklerini söylüyorlar.

Meksika’da halihazırda otomobil satan Çinli rakiplerinin yöneticilerine göre BYD, Çinli oyuncular arasında özellikle maliyet açısından rekabetçi ve agresif. BYD, tıpkı iç pazarında olduğu gibi Meksika’ya agresif fiyat indirimleri getirebilir ve rakiplerini ayak uydurmak için maliyetleri düşürmeye zorlayabilir.

Uzmanlar, byd’nin maliyet avantajlarının, EV teknolojisine yaptığı erken yatırımdan ve şirketin yıllar içinde elde ettiği yüksek derecede dikey entegrasyondan kaynaklandığını söylüyor.

Amerikalı EV rakibi gibi BYD de akülerden motorlara, güç yönetimi çiplerinden gösterge paneli ekranlarına kadar kendi başına bir dizi otomotiv bileşeni ve sistemi üretiyor.

BYD yöneticileri yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin Dolphin Mini elektrikli aracını (EV) Meksika’da 358.800 pesodan (20.990$) satmaya başlayacağını ve bu da en ucuz Tesla’nın fiyatının yarısından daha az olacağını duyurdu.

Mexico City’deki bir lansman etkinliğinde Li, otomobilin teknolojiyi ve Meksikalı tüketicilerin ulaşabileceği bir fiyat noktasını karıştırmayı hedeflediğini söyledi.

“Uygun fiyatlı … böylece her Meksikalı ilk elektrikli arabasını eve getirebilir ” dedi.

BYD’NİN Meksika satışları aylık olarak ikiye katlanırken bile Li, Meksika’nın hala sınırlı olan şarj istasyonları ağı gibi tüketicileri ev’leri benimsemeye teşvik etmenin zorluklarına da dikkat çekti.

Li,” Piyasayı eğitmek için hala çok çalışmaya ihtiyacımız var ” dedi.

Diğer Haberler

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için olanaklarla birlikte çalışabilirin da bir...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti kampanyasını duyurmak üzere hazırlanmış reklam filmi,...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek marka oldu. OPET Genel Müdürü...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3. ayağı, 7,4 kilometre uzunluğundaki Sakarıılıca...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni bir Nissan sahibi olmak için...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye ve Hyundai araçlarına sahiplerine üstün...

İspanya Grand Prix’sinden…

İspanya Grand Prix'sinde Oracle Red Bull Racing'den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken,...