Çin’den Avrupa’ya Karşı OtomotivdeTürkiye İttifakı

®
Çok Okunanlar

Putin’in yeni limuzini, Helsinki zirvesi için ilk kez ülke dışında

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile ABD Başkanı Donald Trump'ın ilk tam kapsamlı görüşmesinin yapıldığı Helsinki bir ilke daha...

Nissan, 2017 yılını rekor satışla tamamladı

İSTANBUL (AA) - Nissan Türkiye Genel Müdürü Sinan Özkök, Nissan Türkiye'nin 2017 yılını 34 bin 822 adet satış ve...

Akıllı Sürüşün Öncüsünden 0 Faizli Kredi…

Japon otomotiv devi NISSAN ,Nisan ayı sonuna kadar sürecek KDV ve ÖTV indirimlerini yüzde sıfır faizli finansman avantajıyla desteklemeye...

Türkiye elektrikli araç ekosistemini geliştirmek adına birçok araştırma gerçekleştiren sarjagel.com, Çinli otomobil markalarının ülkemize yatırım yapmasının ardındaki motivasyonu irdeleyerek, Çin’in ülkemizdeki gelecek hedeflerine dikkat çeken öngörülerde bulundu. Sarjagel.com Genel Müdür Selçuk Nazik, “Hassas bir dengeyle ülkemizin yürüttüğü başarılı strateji devam ettiği takdirde Türkiye birkaç sene içinde elektrikli araç üretim üssüne dönüşebilir ve 1 milyar dolarlık yatırımın ardından, Çin’den gelecek 5-6 kat büyüklüğünde yeni yatırımlarla ülkemizde istihdam patlaması ve ekonomik gelişime sahne olabiliriz. Ülkemiz, Çinli elektrikli otomobillerin Avrupa’ya girişinde adeta bir kilit noktasında ve stratejik bir ittifak kuruyorlar. Çinli otomobil ve batarya üreticileri, ABD ve AB karşısında yatırım anlamında her geçen gün daha zorlu ve belirsiz bir ortamla karşı karşıya kaldığı için, Türkiye çok önemli bir konumda.” açıklamasını yaptı.

 2023 yılında 4 milyondan fazla otomobil ihraç ederek, Dünya’nın en büyük otomobil ihracatçısı konumuna ulaşan Çin, aynı zamanda 1,2 milyon elektrikli araç ihraç ederek birçok pazarı domine etti. Diğer yandan Avrupa’daki yatırımları her geçen yıl artan Çin’in, Macaristan’da 4, Almanya’da 3,İspanya ve Polonya’da ise 1’er adet fabrikası bulunuyor.

Çin elektrikli araçların artık Dünya çapında benimsendiğini gördü

Sarjagel.com, fabrika yatırımlarının Çin’deki iç pazarın doygunluğa ulaşıp yavaşlaması karşısında yüksek katma değer ve imkân yaratan dış pazarlara kayacağını belirtiyor. Sarjagel.com Genel Müdürü Selçuk Nazik, Çinli EV üreticilerinin, batarya üretiminden çok daha fazla EV araç üretimine kayacağı sinyallerini de gördüklerini ifade ederken “Aynı zamanda Çinli elektrikli araç üreticileri, küresel çapta elektrikli araçların iyiden iyiye benimsendiğini gördü ve buna göre yeni bir strateji çizmeye başladı.” diyor.

Macaristan’ın ardından Çin’in Avrupa’ya karşı yeni müttefiki Türkiye

Geçtiğimiz yıl ve 2022 yılında Avrupa’ya yapılan Çinli EV yatırımlarının yüzde 53’ünü alan Macaristan’a karşı, büyük otomobil üreticileri Almanya ve Fransa’nın rahatsızlık duyduğunu, Türkiye’nin ise Avrupa’ya girişte önemli bir rolü olduğunu aktaran Nazik “Hassas bir dengeyle ülkemizin yürüttüğü başarılı strateji devam ettiği takdirde Türkiye birkaç sene içinde elektrikli araç üretim üssüne dönüşebilir ve 1 milyar dolarlık yatırımın ardından, Çin’den gelecek 5-6 kat büyüklüğünde yeni yatırımlarla ülkemizde istihdam patlaması ve ekonomik gelişime sahne olabiliriz. Ülkemiz, Çinli elektrikli otomobillerin Avrupa’ya girişinde adeta bir kilit noktasında ve stratejik bir ittifak kuruyorlar. Çinli otomobil ve batarya üreticileri, ABD ve AB karşısında yatırım anlamında her geçen gün daha zorlu ve belirsiz bir ortamla karşı karşıya kaldığı için, Türkiye çok önemli bir konumda. Çinli otomobil üreticileri, bu atmosferde rekabet gücünü korumak adına Türkiye ile yaratıcı çözümler ve yeni iş birlikleri geliştirmeye devam edecekler.” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...