Perşembe, Şubat 6, 2025

Castrol: Otomotiv sektörü dEVrim için vites yükseltiyor

®
Çok Okunanlar

Yerli ERP çözümü olan HarmonyERP’yi kullanıyor

KNS Otomotiv Tüm Üretim Maliyetleri ve Verimliliklerini HarmonyERP İle Planlıyor Hava kanalları, bagaj raf sistemleri, LED iç aydınlatmalar, elektronik modüller,...

18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans’a Teslim Etti

Sıfır Emisyon ve Verimlilik: KEYOU, Allison Tam Otomatik Şanzıman Donanımlı 18 Tonluk İlk Hidrojen Kamyonunu EP-Trans'a Teslim Etti Keyou, ilk hidrojenli...

Toplu Ulaşıma Karsan e-ATA’larla Geçiyor

“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu taşımanın dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan, ana hedef pazarlarında büyümeye...

Allianz Partners Üst Yönetiminde Üç Stratejik Atama

Allianz Partners,şirketin büyüme stratejisini desteklemek amacıyla yönetim kademesinde gerçekleştirdiğiüçüst düzey atamayıduyurdu. Laurent Floquet şirketin yeni Operasyon Direktörü (COO) olurken,...

Subaru Solterra İlk Elektrikli Resmi Güvenlik Aracı oldu

Subaru Solterra Dünya Superbike Şampiyonasının İlk Elektrikli Resmi Güvenlik Aracı oldu... Subaru’nun elektrikli SUV modeli Subaru Solterra, Superbike Dünya Şampiyonasının...

Tofaş yatırımcısına tek kazandıran şirket oldu….

Ocak ayında otomotiv şirketleri arasında yatırımcısına tek kazandıran Tofaş oldu.... Borsa İstanbul'da işlem gören otomotiv şirketleri arasında ocakta hisseleri yüzde...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Araştırmaya göre dünyada ve Türkiye’de elektrikli araçlarla ilgili bir zihniyet devrimi yaşanıyor. Sektör başlayan büyük değişime hız vermekte kararlı, tüketici ise maliyet endişelerinden sıyrılmış, elektrikli otomobil sahibi olma trendi yükseliyor.

Dünyanın önde gelen madeni yağ markalarından Castrol, Türkiye dahil 10 ülkede 10 bin tüketici ve otomotive yön veren 100 sektör yöneticisiyle yapılan elektrikli araç araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Castrol’ün Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Ayhan Köksal ile Pazarlama Direktörü Nilay Tatlısöz, ‘Geleceğin dEVrini Yakalamak’ başlıklı araştırmayla ortaya konan yarının elektrikli araç dünyasına ilişkin verileri aktardı.

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Ayhan Köksal, dünyada başlayan teknolojik devrimle ulaşımın elektriklendiğine dikkat çekerek, otomotiv sektörünün büyük bir dönüşüm yaşadığını söyledi. Araştırmaya katılan pek çok ülkenin 2040 itibarı ile benzinli ve dizel motorlu araç satışını sonlandırmayı hedeflediğini belirten Köksal, 2022 bp Enerji Görünümü Raporu’na göre ise elektrikli araçların, yeni araç satışlarındaki payının 2035’te yüzde 50–70 aralığına, 2050’de yüzde 90 civarına çıkacağını kaydetti. Köksal, şöyle konuştu:

2050’ye kadar küresel araç parkında 2 milyar veya daha fazla elektrikli araç bulunacağı öngörülüyor. Otomotiv endüstrisi için heyecan verici bir dönemdeyiz. Castrol olarak biz de bir madeni yağ markasının ötesine geçerek bir bakım markasına dönüşüyor, aynı zamanda çözüm ortağı olduğumuz müşterilerimiz ve iş ortaklarımız ile büyümek amacıyla yatırımlarımızı ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Yeni nesil teknolojileri uygulama ve elektrikli araçlara geçişi hızlandırma yolunda endüstri ortaklarımızla birlikte çalışıyoruz. Elektrikli ve hibrit araçların da içten yanmalı motorlara sahip araçlar gibi yüksek teknoloji sıvılara ve greslere ihtiyacı var. Elektrikli araç pazarının hızla büyüdüğü Çin, Almanya, İngiltere ve Amerika’da geliştirdiğimiz e-sıvılarımızla devrime yön veriyoruz. Castrol ON markasıyla üretilen e-sıvılarımız dünyada üretilen her üç elektrikli aracın ikisinin ilk dolumunda kullanılıyor. Castrol olarak hızla gelişen elektrikli araç teknolojisini yakından izleyerek yeni teknolojiler ve ürünlere yönelik Ar-Ge yatırımlarımızı da artırıyoruz. İngiltere’deki Pangbourne araştırma merkezimizde kurulacak elektrikli araç pil test merkezine ve analitik laboratuvarına yaklaşık 60 milyon dolarlık bir yatırım yapacağız.”

Ar-Ge harcamaları 10 yılda üç kat artacak

Avustralya, Yeni Zelanda, Çin, Fransa, Almanya, Hindistan, Japonya, İsveç, Norveç, Finlandiya, Danimarka, İngiltere, ABD ve Türkiye’de 10 bin tüketici ve otomotiv üreticisi şirketlerden üst düzey 100 yöneticiyle yapılan Araştırmanın sonuçlarını açıklayan Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Nilay Tatlısöz, bu araştırma ile özellikle devletlerin koyduğu net sıfır hedeflerine otomotiv sektörünün nasıl baktığını görmeyi amaçladıklarını kaydetti. Tatlısöz araştırmanın, şirketlerin bu hedefler doğrultusundaki hamlelerini ve tüketicilerin elektrikli araçlara yaklaşımını yansıttığını ve ‘elektrikli devrimini’ yönetmek için sektöre fayda sağlayacağını düşündüklerini söyledi.

Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 53’ü gelecek sefere elektrikli araç almayı düşüneceklerini söylerken elektrikli araç kullanan tüketicilerin yüzde 99’u gelecek sefer de elektrikli araç alacağını belirtiyor.

Araştırmadan öne çıkan başlıklar şöyle;

Sektör yöneticilerinin yüzde 97’si, şirketlerinin içten yanmalı motorlu araçlar için devletlerin zorunlu kıldığı kademeli kullanımdan kaldırma hedeflerine hazır olacağına inanıyor. Ancak şirketlerinin şu anda içten yanmalı araçtan elektrikliye geçmeye hazır olduğunu söyleyenlerin oranı sadece yüzde 40. Tüm otomotiv yöneticilerinin sadece yüzde 8’i tedarik zincirinin buna hazır olduğuna inanıyor.

Küresel otomotiv yöneticilerinin yüzde 66’sı elektrikli araçlara geçişin şirketleri için bir numaralı stratejik öncelik olduğunu belirtiyor.

Bu öncelik Ar-Ge rakamlarına yansıyor. 2015 yılında Ar-Ge harcamalarının ortalama yüzde 11’i elektrikli araçlara, yüzde 39’u ise içten yanmalı araçlara odaklanmıştı. Bugün bu oran yaklaşık iki katına çıkarak yüzde 21’e ulaştı. Sektör yöneticileri, 2025 yılına kadar oranın yüzde 31’e, 10 yıl içindeyse üç katına çıkacağını öngörüyor. Hibrit araçlar da hesaba katılırsa, 2025 yılına kadar Ar-Ge harcamalarının yüzde 70’inden fazlasının elektrikli araçlara ve hibritlere odaklanacağı tahmin ediliyor.

Bu dönemde içten yanmalı araçlara yönelik Ar-Ge harcamalarının ise yüzde 15’e düşmesi bekleniyor.

Sektör yöneticilerinin yüzde 63’üne göre, içten yanmalı araçlar için devletlerin koyduğu kademeli olarak kullanımdan kaldırma hedefleri, endüstrideki geçişe ve Ar-Ge çalışmalarına yapılan harcamalara hız kazandıran bir numaralı faktör. Yöneticilere göre elektrikliye geçişi hızlandıran ikinci faktör net sıfır hedefleri (yüzde 57), üçüncü sırada tüketicilerin sürdürülebilirlik endişeleri (yüzde 35) var.

Otomotiv yöneticilerine göre elektrikli araçlara geçişi yavaşlatan en büyük engel yüzde 56 ile yüksek maliyetli bataryalar olarak öne çıkıyor. Şarj noktalarına erişim (yüzde 43), teknik eleman yetersizliği (yüzde 40) ile diğer bariyerler.

Tüketici tarafından bakıldığında ise aralarında Türkiye’nin de bulunduğu ülkelerdeki sürücüler daha az hava kirliliği, düşük sürüş maliyeti ve evde şarj imkanını elektrikliye geçişi hızlandıran faktörler olarak gösteriyor. Bariyerler ise ultra hızlı şarjın yaygın olmaması, şarj noktalarına erişim ve menzil endişeleri diye sıralanıyor.

Türkiye’de her iki kişiden biri elektrikli istiyor

Dünyadaki otomobil sahibi tüketicilerin yarısından fazlası gelecek sefer elektrikli araç almak istiyor. Çin yüzde 80 ile en çok elektrikli araç almak isteyenlerin bulunduğu ülke.

Türkiye’deki tüketiciler de küresel eğilimle aynı yönde niyet belirtiyor. Araştırmaya katılanların yüzde 49’u bir sonraki araçlarının elektrikli olmasını istiyor. Türkiye, bu oranla Fransa, Avustralya – Yeni Zelanda, ABD, Hindistan ve Almanya’nın önüne geçiyor.

Türkiye’deki tüketicinin bu yönde davranmasının ardındaki en büyük neden yüzde 88 ile kentsel alanlarda hava kirliliğini azaltmak olarak öne çıkıyor. Diğer nedenler ‘yeni elektrikli araç modellerinin piyasaya sürülmesi’ (yüzde 85), ‘elektrikli araçların benzinli ya da dizel araçlara kıyasla daha iyi entegre edilmiş bir teknolojiye sahip olduğuna inanılması’ (yüzde 84) ve ‘benzinli veya dizel motorlu araçlara göre daha düşük karbon emisyonları yayması’ (yüzde 82) olarak sıralanıyor.

Maliyet endişesi ortadan kalkıyor

Elektrikli araçlarla ilgili tüketicilerin fiyat endişelerinde gerileme var. Dünyada elektrikli araç kullananların yüzde 78’i kullanım ömrü göz önüne alındığında bir elektrikli araca sahip olmanın toplam maliyetinin benzinli veya dizel araca göre daha düşük olduğuna inanıyor.

Araştırmaya katılan Türk tüketicilerin yüzde 61’i de bir elektrikli aracın toplam maliyetinin (vergi, yakıt ve bakım masrafları dikkate alındığında) eşdeğer bir içten yanmalı araçtan daha düşük olduğu görüşünde.

Türkiye’deki tüketiciler için elektrikli araçlar konusunda endişe yaratan ilk başlık şarj altyapısı.  Elektrikli araç kullanmayan sürücülerin yüzde 70’i, şarj altyapısının yeterince yaygın olmadığına inanıyor. Model seçeneklerinin azlığı (yüzde 65) ve devlet teşviklerinin yetersizliği (yüzde 64) diğer başlıklar olarak öne çıkıyor.

Elektrikli araçlara en hazır ülke Norveç

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Nilay Tatlısöz, dünyada ve Türkiye’de elektrikli araçlarla ilgili bir zihniyet devrimi yaşandığına dikkat çekti. Tatlısöz “Araştırma yapılan ülkelerin tamamında elektrikli araç kullanma eğilimiyle ilgili verilerde yükselme var. Economist Impact tarafından yapılan ve bp tarafından desteklenen dEVir Indeksi’ne göre tamamen elektrikli araçlarla ulaşıma geçmeye en yakın ülke Norveç (endeks puanı 66). İçten yanmalı araç üretimini 2025’te sonlandıracak Norveç’i, Çin (55 puan) ve Almanya (52 puan) takip ediyor” dedi.

Castrol ON ürünleri Kasım ayında Türkiye’de

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Ayhan Köksal Türkiye’de büyüyen elektrikli araç pazarının sağlıklı gelişimi ve elektrikli araçların uzun süre üst düzey performans göstermesi için Castrol olarak endüstriyle birlikte çalıştıklarını söyledi. Köksal, Kasım ayından itibaren Castrol’ün elektrikli araçlar için üretilen Castrol ON e-sıvılarının Türkiye pazarında yer alacağını bildirdi. Köksal, “Dönüşümü hızlandırmak ve geleceğin elektrikli dünyasına bağlanmak için sektör ortaklarımızla birlikte çalışıyoruz. Otomotiv sektörünün en iyileriyle iş birliği yaparak teknolojik gelişimi faydaya dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Castrol ON e-sıvıları daha uzun menzil, daha hızlı şarj ve daha uzun ömür sunarak sektörün karşılaştığı sorunlara çözüm üretiyor. Çok yakında Türkiye’de de bu ürünlerle elektrikliye geçişi destekleyeceğiz” dedi.

Diğer Haberler

Brent petrolün varili 75,86 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 75,86 dolardan işlem görüyor... Dün 76,48 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 75,82 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Kuzey Kutup Dairesi’ne yolculuk

Bosch'tan kablosuz fren sistemi ile Kuzey Kutup Dairesi'ne yolculuk... Yeni fren sistemi için başarılı uzun mesafe testi Bosch mühendisleri, kamuya açık yollarda 3.300 kilometreyi aşan...

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...

Trump’ın Meksika ve Kanada’ya yönelik tarifeleri askıya aldı

Petrol fiyatları, ABD Başkanı Donald Trump'ın Kanada ve Meksika'ya uygulanan tarifelerin bir ay süreyle askıya alındığını açıklamasının ardından Salı günü geriledi... Uluslararası gösterge Brent ham...

Country News Categories - UK

Volvo Cars reports January sales…

Volvo Cars reported global sales of 50,820 cars in January, down 5 per cent compared to the same period last year. While the sale...

The first-ever BMW M3 CS Touring

With the first-ever BMW M3 CS Touring, BMW M GmbH adds another special-edition model to its high-performance vehicle line-up. This exclusive new derivative builds...

USA

Oil prices fall with higher than expected build in US crude inventory

Oil prices declined on Wednesday after a larger-than-expected increase in US crude oil stockpiles signaled weakening demand in the world's biggest oil consumer, while...

Volkswagen chooses Dassault Systemes’ platform to optimise manufacturing

French software group Dassault Systemes, opens new tab on Tuesday announced a long-term partnership with Volkswagen, opens new tab to accelerate the German automaker's transition...

DE

NEUER CITROËN C4 UND C4 X: STILVOLLERES DESIGN UND ENTSPANNTES FAHRERLEBNIS

Mit dem C4 und C4 X präsentiert Citroën sein runderneuertes Angebot an Limousinen im C-Segment. Der C4, der erstmals Ende 2020 auf den Markt...

Stellantis übernimmt vollständige Kontrolle über Produktionsaktivitäten für eDCT-Getriebe in Frankreich und Italien

Stellantis hat Anteile des 2018 mit dem belgischen Unternehmen Punch Powertrain – einem Spezialisten für die Herstellung von Automobilgetrieben – gegründeten Joint Ventures vollständig...

IT

Anne Abboud nominata responsabile della Divisione Stellantis Pro One

AMSTERDAM, febbraio 2025 - Stellantis ha annunciato che Anne Abboud ha preso la guida della divisione veicoli commerciali Stellantis Pro One. Anne Abboud porta...

Con Opel P4 per la prima volta oltre 100.000 auto prodotte

Torino – Novanta anni fa, nel 1935, la produzione complessiva della Opel superò per la prima volta le 100.000 unità nei dodici mesi. Merito...

FR

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

DS N°8 PALLAS FWD à partir de 59 200€

Inspirée du concept DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 exprime une vision progressiste de la grande carrosserie française. DS N°8 s’inscrit pleinement dans l’avant-gardisme...

Brent petrolün varili 75,86 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 75,86 dolardan işlem görüyor... Dün 76,48 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 75,82 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Kuzey Kutup Dairesi’ne yolculuk

Bosch'tan kablosuz fren sistemi ile Kuzey Kutup Dairesi'ne yolculuk... Yeni fren sistemi için başarılı uzun mesafe testi Bosch mühendisleri, kamuya açık yollarda 3.300 kilometreyi aşan...

Volvo Cars Ocak ayı satışlarını açıkladı…

Volvo Cars, Ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5 düşüşle 50.820 adet küresel satış bildirdi. Elektrikli modellerin satışı tüm büyük pazarlarda artarken,...

Toyota, RAV4 GR SPORT’u satışa sundu…

Toyota, motor sporlarındaki başarılarından ilham alan GR SPORT ürün gamını RAV4 modeliyle Türkiye'de satışa sunduğunu duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, RAV4 ürün gamının en üzerinde...

Avrupa genelinde 23 milyondan fazla otomobil sattı

Fiat'ın yeni küresel modeli Grande Panda'nın, elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle yaz aylarında Türkiye'de satışa sunulması hedefleniyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Fiat markasının Avrupa genelinde...

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan açıklamaya göre, son yıllarda genişleyen...