BYD, 2024’teki mali sonuçlarını açıkladı…

®
Çok Okunanlar

Otokar’ı yüzde 18,2’lik yükselişle Anadolu Isuzu, yüzde 17,6’lık artışla Tofaş izledi

Borsa İstanbul'da işlem gören otomotiv şirketleri arasında geçen ay Otokar, yüzde 34,8 ile hisseleri en çok değerlenen otomotiv şirketi...

MAPESAD Başkanı Tayfun Koçak

Madeni yağlar, endüstriyel yağlar, kimyasallar ve katkı maddeleri gibi birçok alanda uzmanlaşmış 100’ün üzerinde markanın katılacağı İstanbul Fuar Merkezi’nde...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

“Doğaya yatırım yapmaktan başka şansımız yok”

ALJ Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, bu kampanyanın şirket bünyesinde satılan tüm araç markaları için sürekli uygulanacağını,...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük...

Alfa Romeo 2025 Yılının İlk Yarısını Yüzde 20 Büyümeyle Kapattı

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,yılın ilk yarısını, 2024'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 20 oranında küresel büyümeyle geride bıraktı. Avrupa'da...
Çin merkezli elektrikli araç üreticisi BYD, geçen yılın ekim-aralık dönemine ve 2024’ün tamamına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.
Buna göre, şirketin gelirleri ekim-aralık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 52,7 artarak 274,9 milyar yuana (38 milyar dolar) ulaştı.
BYD’nin aynı dönemde net karı ise bir önceki yıla göre yüzde 73,1 artışla 15 milyar yuana (2,1 milyar dolar) yükseldi.
Geçen yılın tamamında ise şirketin gelirleri 2023’e göre yüzde 29 artarak 771,1 milyar yuanı (107 milyar dolara) buldu. Aynı dönemde Çinli üreticinin net karı ise yüzde 34 artarak 40,3 milyar yuana (5,4 milyar dolar) yükseldi.
BYD’nin dolar bazında gelirlerinin geçen yıl 100 milyar doları aşarak, Tesla’yı ilk kez geride bırakması dikkati çekti. Tesla, geçen yıl 97,7 milyar dolar gelir elde etmişti.
BYD, geçen yıl 4,27 milyon araç (tamamen veya kısmen elektrikli) teslimatı yaparken, bu yıl 5 ila 6 milyon arasında araç satacağını tahmin ediyor.
Türkiye’ye de 1 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıklayan BYD, elektrikli otomobillerde en çok satan modellerinde agresif indirimlerle uzun süren bir fiyat savaşına öncülük ediyordu. Çinli üretici aynı zamanda Çin’de ucuz modeller sunarak fiyat savaşının derinleşmesine katkıda bulunuyor.
Tesla ile rekabet eden BYD’nin hisselerinin bu yıl yaklaşık yüzde 51 değer kazanması dikkati çekti.
Çinli milyarder Vang Çuanfu’nun kurucusu olduğu BYD’nin piyasa değeri 18 Mart’ta 162 milyar doların üzerine çıkarak, Ford (39,4 milyar dolar), General Motors (49 milyar dolar) ve Volkswagen’in (66 milyar dolar) toplamından daha fazla bir değere ulaşmıştı.
Çin’de 2 yıldır Volkswagen’i geride bırakıyor
Uluslararası varlığını genişleten BYD, Çin’deki pazar payını büyük ölçüde genişleterek, 2020’de Türkiye’de fabrika yatırımından vazgeçen Volkswagen’i lider otomobil üreticisi olarak ikinci yılda da geride bırakması dikkati çekti.
Alman basınında yer alan haberlere göre, Almanya’da bir tedarikçi olarak kendini kabul ettirmekte zorlanan BYD, Macaristan ve Türkiye’de bir fabrika kurma planının ardından bu ülkede de 500 bin araç üretim kapasiteli fabrika kurmayı değerlendiriyor.
Öte yandan, BYD, son aylarda elektrikli otomobillerde önemli teknolojik yenilikler duyuruyor.
Şirket, 18 Mart’ta elektrikli otomobillerin neredeyse normal bir otomobilin yakıt ikmali için ihtiyaç duyduğu kadar hızla şarj edilmesini sağlayan “Super e-Platfrom” teknolojisini duyurmuştu. Yeni Han L modeliyle yapılan testlerde, yeni batarya söz konusu hızlı şarj sistemi ile beş dakikada 470 kilometre menzile kadar şarj olmuştu.
Analistler, söz konusu yeni ürünle, BYD’nin elektrikli araçların benimsenmesinin önündeki en büyük engellerden birini ortadan kaldırmaya çalıştığını belirterek, daha yüksek şarj hızının, müşterilere “içten yanmalı motorlardan elektrikli araçlara geçiş için daha net bir yol” sunduğunu vurgulamıştı.

Diğer Haberler

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den bu yana Ford Otosan tarafından...

Hyundai, IONIQ Ormanı Projesi ile 1 Milyon Ağaç Dikti

Hyundai Motor Grubu, IONIQ Ormanı girişiminin 10. yıl dönümünü ve dünya genelinde dikilen 1 milyon ağaç kilometre taşını kutluyor. Bu önemli gelişmeleri taçlandırmak için...

Land Rover Özel Asistan Hizmeti Defender ve Discovery Müşterilerine

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Range Rover, Defender ve Discovery markaları için geliştirilen Land Rover Türkiye mobil uygulaması, ayrıcalıklı ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yolculuğunda...

DS7 ve DS4 modellerinde ayrıcalıklı finansman

DS Automobiles, ağustos ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS 7 ve DS 4 modellerinde ayrıcalıklı finansman modelleri sunuyor. Bu kapsamda, benzersiz uzmanlığın yüksek...

Citroen özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin...

Macera ve Özgürlüğün Markası Jeep Ağustos Fırsatları

Jeep, ağustos ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...