BYD, 2024’teki mali sonuçlarını açıkladı…

®
Çok Okunanlar

Petlas Rally Gravel lastikleri ile start aldı

Petlas'ın Rally Gravel lastikleri, toprak ralli etaplarında gösterdiği üstün performansla sporseverlerin ve yarışçıların dikkatine dikkat çekiyor. Yüksek yürüyüş, yönsüz yapı...

Yeni Opel Frontera Aile Dostu Çözümleri ve Ulaşılabilir Fiyatlarıyla

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Frontera ile geniş hacimli fonksiyonel bir SUV arayan ailelerin tercihi olmayı sürdürüyor. Aile dostuyeni...

Stellantis, hidrojenli araç programını durdurdu

Stellantis, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi geliştirme programını durdurma kararını açıkladı. Hidrojen yakıt ikmali altyapısının sınırlı mevcudiyeti, yüksek sermaye gereksinimleri...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 –...

DS 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle kutladı

DS Automobiles, DS'in 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle görkemli bir şekilde kutladı. Etkinlikte "DS, a work of art for...

Nissan Formula E Dünya Şampiyonluğunu ilan etti

Nissan Formula E Takımından Oliver Rowland , sezonun iki yarışıyla 2024/25 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonu olarak olağanüstü bir sezonla...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya...
Çin merkezli elektrikli araç üreticisi BYD, geçen yılın ekim-aralık dönemine ve 2024’ün tamamına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı.
Buna göre, şirketin gelirleri ekim-aralık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 52,7 artarak 274,9 milyar yuana (38 milyar dolar) ulaştı.
BYD’nin aynı dönemde net karı ise bir önceki yıla göre yüzde 73,1 artışla 15 milyar yuana (2,1 milyar dolar) yükseldi.
Geçen yılın tamamında ise şirketin gelirleri 2023’e göre yüzde 29 artarak 771,1 milyar yuanı (107 milyar dolara) buldu. Aynı dönemde Çinli üreticinin net karı ise yüzde 34 artarak 40,3 milyar yuana (5,4 milyar dolar) yükseldi.
BYD’nin dolar bazında gelirlerinin geçen yıl 100 milyar doları aşarak, Tesla’yı ilk kez geride bırakması dikkati çekti. Tesla, geçen yıl 97,7 milyar dolar gelir elde etmişti.
BYD, geçen yıl 4,27 milyon araç (tamamen veya kısmen elektrikli) teslimatı yaparken, bu yıl 5 ila 6 milyon arasında araç satacağını tahmin ediyor.
Türkiye’ye de 1 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıklayan BYD, elektrikli otomobillerde en çok satan modellerinde agresif indirimlerle uzun süren bir fiyat savaşına öncülük ediyordu. Çinli üretici aynı zamanda Çin’de ucuz modeller sunarak fiyat savaşının derinleşmesine katkıda bulunuyor.
Tesla ile rekabet eden BYD’nin hisselerinin bu yıl yaklaşık yüzde 51 değer kazanması dikkati çekti.
Çinli milyarder Vang Çuanfu’nun kurucusu olduğu BYD’nin piyasa değeri 18 Mart’ta 162 milyar doların üzerine çıkarak, Ford (39,4 milyar dolar), General Motors (49 milyar dolar) ve Volkswagen’in (66 milyar dolar) toplamından daha fazla bir değere ulaşmıştı.
Çin’de 2 yıldır Volkswagen’i geride bırakıyor
Uluslararası varlığını genişleten BYD, Çin’deki pazar payını büyük ölçüde genişleterek, 2020’de Türkiye’de fabrika yatırımından vazgeçen Volkswagen’i lider otomobil üreticisi olarak ikinci yılda da geride bırakması dikkati çekti.
Alman basınında yer alan haberlere göre, Almanya’da bir tedarikçi olarak kendini kabul ettirmekte zorlanan BYD, Macaristan ve Türkiye’de bir fabrika kurma planının ardından bu ülkede de 500 bin araç üretim kapasiteli fabrika kurmayı değerlendiriyor.
Öte yandan, BYD, son aylarda elektrikli otomobillerde önemli teknolojik yenilikler duyuruyor.
Şirket, 18 Mart’ta elektrikli otomobillerin neredeyse normal bir otomobilin yakıt ikmali için ihtiyaç duyduğu kadar hızla şarj edilmesini sağlayan “Super e-Platfrom” teknolojisini duyurmuştu. Yeni Han L modeliyle yapılan testlerde, yeni batarya söz konusu hızlı şarj sistemi ile beş dakikada 470 kilometre menzile kadar şarj olmuştu.
Analistler, söz konusu yeni ürünle, BYD’nin elektrikli araçların benimsenmesinin önündeki en büyük engellerden birini ortadan kaldırmaya çalıştığını belirterek, daha yüksek şarj hızının, müşterilere “içten yanmalı motorlardan elektrikli araçlara geçiş için daha net bir yol” sunduğunu vurgulamıştı.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...