Bu Dönemde Araç Almak İsteyenler Ne Düşünüyor?

®
Çok Okunanlar

JAECOO 7’nin Off-Road Kiti

JAECOO, premium off-road SUV modeli JAECOO 7 ile özgünlük arayan ve doğayı seven tüketicilerin hızla dikkatini çekmeye devam ediyor....

Klasik otomobillerle Prag’dan Osaka’ya 16.000 kilometre

Rahmi M. Koç Müzesi klasik otomobil tutkunlarını sıra dışı bir yolculuğun İstanbul durağında ağırladı... Çek Cumhuriyetinden yola çıkan “Robot” klasik...

Kapı Kapıya Mücadelesi Nefes Kesti

Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) himayesinde ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor'un katkılarıyla düzenlenen...

Chery iCAR ile Kişiselleştirilmiş Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, globalde kısa bir süre önce tanıttığı iCAR ile yeni nesil mobilitedeki vizyonunu ortaya...

Sokak Stili: Rolls-Royce, Paris Moda Haftası’nda büyüledi

Rolls-Royce, yaratıcılığı ve kişisel ifadeyi kutlamak için Paris Moda Haftası'na katıldı. Spectre ve Cullinan, konukları gösterilere ve partilere taşıdı... Phil...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği...

İngiliz yapımı Qashqai’deki yeni e-POWER

Küresel lansmanından yaklaşık on yıl sonra Nissan, benzersiz e-POWER teknolojisinin yeni neslini İngiliz yapımı Qashqai crossover'da piyasaya sürüyor. Daha iyi...

Corona 2.El Otomotiv Piyasası: Ne Zaman Normale Dönecek?

Çin’de ortaya çıkan ve hızla dünyaya yayılan yeni tip Koronavirüs salgını, dünya genelinde binlerce insanın hayatını kaybetmesine neden olurken, virüsün etkileri gündelik hayatın yanı sıra küresel ekonomide ve otomotiv sektöründe de etkisini gösterdi.

Türkiye’nin önde gelen 2. el otomobil ilan platformu arabam.com, tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs salgınının ikinci el otomobil pazarına olan etkilerini ölçmek için tüm Türkiye’deki kullanıcıları kapsayan bir araştırma yaptı. Online anket şeklinde yapılan araştırma sonuçları, araç almak ve satmak isteyenlerin iç görülerinden oluşuyor.

Türkiye genelindeki 4000’in üzerinde alıcı ve satıcının katılımı ile gerçekleştirilen saha çalışması; Koronavirüs salgınının yaşandığı bu süreçte araç sahiplerinin aracını elinde tutma isteğindeki artışı ve ikinci el araç alımında toplu taşıma kullanımını azaltabilmek amacının ön plana çıkmaya başladığını ortaya koyuyor. İkinci elde belirli bir talep olmasına karşın bunun önündeki en büyük engel ise Koronavirüs kaynaklı hissedilen kaygı ve alınan haklı tedbirler.

Bu Dönemde Araç Almak İsteyenler Ne Düşünüyor?

COVID-19 salgını etkisini hissettirmeyi sürdürürken araç almak isteyenlerin önemli bir bölümü bu süreci mümkün olan en kısa sürede sonlandırmak istiyor. Alıcıların 28%’i fiyatların düşebileceği beklentisine sahipken 14%’lük bir bölümü ise fiyatların tekrar artabileceğini, bu nedenle şu dönem araç almanın avantajlı olabileceğini düşünüyor.

Alıcılara Göre Piyasa Ne Zaman Normale Dönecek?

İkinci el otomobil piyasasının mevcut gidişatı göz önünde bulundurulduğunda ne zaman normale döneceğine yönelik yorumlar ise farklılık gösteriyor. Araştırma katılımcılarının yaklaşık üçte biri piyasanın 6 aylık süreç içerisinde normalleşmesini bekliyor.

Araç Satmak İsteyenlerin Önceliği Aracının Piyasa Değeri!

Satıcı profiline bakıldığında, bu dönemde daha çok aracının değerini öğrenmenin ve piyasadaki gelişmeleri takip etmenin ön plana çıkan eğilim olduğu görülüyor. arabam.com’un Arabam Kaç Paraisimli anlık değerleme aracını kullananların %63`ü hızlı bir satıştan ziyade, piyasa fiyatlarına dair yakından bilgi sahibi olmak istediğini ve Koronavirüs gelişmeleri sonrasında aracının değerini öğrenmek istediğini belirtiyor.

İkinci el araç satışında süreç nasıl ilerleyecek?

arabam.com Pazarlama Direktörü Dr. Naim Çetintürk ikinci el araç satışındaki süreci şöyle değerlendiriyor: “Bu zorlu süreçte ikinci el otomobil piyasasını alıcılar ve satıcılar açısından

ayrı değerlendirmekte yarar var. Önceki aylara nazaran talepte önemli bir düşüşü gözlemlemek mümkün. Ancak bunun temel sebebi araç satış noktaları ve galerilerin önemli ölçüde kapalı olmasından kaynaklanıyor. Piyasa normalleşene kadarki dönemde ikinci el araçlara olan ilgi ve satışların seyrini, online satış ve adrese teslim uygulamalarının yaygınlaşması ve bunun ne kadar başarılı uygulanacağı belirleyecek. GM, Ford, Toyota, Fiat-Chrysler gibi öncü otomobil üreticileri dünyada bu servisleri bir süredir sunmaya başlamıştı. İkinci el piyasasında da salgın sürecinin ne kadar uzayacağına bağlı olarak bu hizmetlerin giderek gelişmesini beklemek mümkün. İlanların genel seyrine baktığımızda ikinci el fiyatlarında özellikle Nisan ayı itibarı ile %3 civarında bir düşüş olduğunu gözlemliyoruz. Önümüzdeki günlerde bu düşüşün sürmesi beklentiler dahilinde.Bir yandan da ikinci elde alıcı ve satıcının bir araya gelmesinin gerekliliği, alınacak aracı detaylı kontrol etme ihtiyacı gibi gereksinimler alım-satım sürecini zorlaştırıyor. Dolayısı ile ikinci elde güvenin çok daha ön plana çıkacağı bir dönemi yaşayacağız gibi görünüyor.”

Koronavirüs salgınının, araç satma kararındaki etkisi

Anket sonuçlarına göre, Koronavirüs salgınına rağmen katılımcıların önemli bir çoğunluğu, farklı bir araç almak amacıyle mevcut aracını satma eğilimindeler.Alınan tedbirler kapsamında şehirlerarası ulaşım kısıtlamalarının da etkisi ile, ikinci el araç sahiplerinin salgın kaynaklı olarak araçlarını normalden daha uzun sürede satacaklarını büyük ölçüde içselleştirdikleri görülüyor. Bununla birlikte piyasanın normalleşmesine yönelik beklentileri sorulduğunda, % 77’lik bir kesim, azami6 aylık bir dönemde tekrar ikinci el otomobil piyasasının hareketli günlerine geri döneceğini öngörüyor.

Diğer Haberler

PETRONAS Syntium Serisi İle Motorunuz Yaz Sıcaklarında da Serin kalıyor

“Isıyı Kontrol Edin” sloganıyla öne çıkan PETRONAS Syntium motor yağları serisi, yaz aylarında artan sıcaklıkların olumsuz etkilerine karşı güçlü bir çözüm sunuyor. Gelişmiş sıvı...

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma değer yaratmaya devam ediyor. Yol...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği stratejisi ile daha akıllı, daha...

Mercedes-Benz’den Temmuz ayına özel finansman

Mercedes-Benz Otomotiv ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler, yeni otomobil ve hafif ticari araç alımlarında Temmuz ayına özel finansman seçenekleri sunuyor. Mercedes-Benz Kasko’yu tercih eden kurumsal müşterilere...

Tesla, LFP pil fabrikasını tanıttı, neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor

Tesla, Nevada'daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor. LFP hücrelerini kullanan diğer birçok otomobil üreticisi gibi, Tesla...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte küresel olarak 384.122 araç teslim...

McLaren süper otomobili Yılın Performans Otomobili seçildi

McLaren Artura, 2025 Yılının Auto Express Performans Otomobili Seçildi McLaren Artura, yayının Londra'da düzenlenen 2025 Yeni Otomobil Ödülleri etkinliğinde Yılın Auto Express Performans Otomobili seçilerek...