Brisa’nın dijital dönüşümünde bir başarı hikayesi

®
Çok Okunanlar

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip yeni stand tasarımıyla en...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü nesliyle üretime başladığını açıkladı....

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne seren eşsiz bir sergiyi...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı....

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programları

Anadolu Isuzu, CDP’nin İklim Değişikliği ve Su Güvenliği Programlarında Bir Kez Daha “A” ile Derecelendirildi... Anadolu Isuzu, dünyanın en itibarlı...

Dijitalleşmeyi şirket stratejisinin merkezine yerleştiren ve bu kapsamda büyük veri analizlerini merceğine alan Brisa, dijital dönüşüm yolculuğunun önemli bir adımı olarak SAP Türkiye ve SAP Gold Partner’i Vektora ile Karbon Veri Gölü projesini hayata geçirdi. 

 SAP’ın BW/4HANA çözümünü temel alan proje ile farklı platformlardan ve özellikle sahadan elde ettiği verileri anlamlandırıyor ve bunu gerçek ihtiyaçları karşılayacak şekilde kişiselleştirilmiş hizmete dönüştürmek için kullanıyor. 

 Bu sıra dışı projede her çalışan, veriye her platformdan ulaşabiliyor. Her an her yerden stok, satış rakamları gibi verilerin takibini yapabilmek ise hızlıca gerekli aksiyonları almaya imkân tanıyor.  

Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, tüm iş süreçlerinde dijitalleşmeyi odağına alıyor. Bu kapsamda farklı projeleri hayata geçiren Brisa, SAP Türkiye ve SAP Gold Partner’i Vektora ile BW/4HANA projesini hayata geçirdi. Vektora ile toplamda 11 ay sürede devreye alınan sistem için mevcut veri ambarı BW/4HANA platformunda yeniden tasarlandı, Power BI üzerinde şirket genelinde self servis raporlama kültürüne geçirildi ve MS Azure platformunda ileri analitik uygulamalarına uygun bir altyapı oluşturuldu.

Kurum içinde Karbon Veri Gölü Projesi olarak anılan proje, SAP ile birlikte farklı platformlardan elde edilen verilerin anlamlandırılıp hizmete dönüşmesini sağlayan tek, güvenli ve esnek bir sistem olarak konumlandırılıyor. Karbon Veri Gölü Projesi ile Brisa sahadan akan verileri birleştirip hem anlamlı sonuçlar elde ediyor hem de gerçek ihtiyacı karşılayacak şekilde kişiselleştirilmiş hizmetler sunuyor. Bu sayede her çalışan, veriye her platformdan kolayca ulaşabiliyor.

Brisa, analitik yolculuğunun temel taşlarından birini oluşturan Karbon Veri Gölü Projesi’yle veriyi değere dönüştürerek büyük kazanımlar elde etti. Karbon platformu üzerinden sağlanan veriler Brisa’nın Depo Sistemleri Otomasyonu’nu ve saha takip sistemi Genba Room’u da besliyor. Depo Optimizasyon Sistemi ile depodaki her süreç için uçtan uca izlenebilirlik sağlayan bu sistem global operasyonlarda optimizasyona destek oluyor. Ayrıca sistem sayesinde envanterin hangi seviyede kalacağı belirlenebiliyor. Brisa’nın dijital teknolojilerle satış örgütünü güçlendirmeye yönelik oluşturduğu Genba Room üzerinden ise stok durumunu, satış rakamlarını yakından takip ederek gerekli aksiyonları zamanında alabiliyor.

Karbon Veri Gölü Projesi’nin, önceden 400’ün üzerinde sorgu ile yönetilen raporlama altyapısını optimize edip yalınlaştırarak yaklaşık 40 sorguya indirdiğine değinen Brisa CIO’su Tekin Gülşen sözlerine şöyle devam etti: “Dijital dönüşüm, üretimden pazarlamaya, satış kanallarımızdan genel iş yapış biçimlerimize kadar, birçok alanı yeniden şekillendirmeye başladı. Bu kapsamda, önceliklerimize göre bir yol haritası oluşturduk. Bu konuyu dijital projelerin ötesinde, bütünsel bir kültür dönüşümü olarak ele aldık. Karbon Veri Gölü projemizle de karbonun elmasa dönüşmesi gibi büyük veriyi değere dönüştürmeyi amaçladık. Bu konuyu analitik yolculuğumuzun temel taşlarından biri olarak görüyoruz. İyi planlama ile ek ihtiyaçları zamanında görerek projeyi çok hızla devreye alabildik. Çalışanların doğru veriye en hızlı şekilde ulaşmasını ve bu verilerden öngörü oluşturmasını sağlamak adına teknolojinin yanı sıra veri analitiği üzerine çeşitli eğitimler de organize ettik. Öncelikli çıktılara odaklandık, bu da hızlı kazanımlar elde ederken projenin fazlarını devam ettirmemize olanak sağladı. Bunda elbette proje ortaklarımızın tecrübeli ve alanında uzman şirketler olmasının da etkisi büyük.”

Vektora Genel Müdürü Önder Şahin ise şunları söyledi: “Sektörünün lideri Brisa’nın “Cesaretle Yol Alırız” mottosunu her yaklaşımında uyguladığını, gerçekleştirdiğimiz Karbon SAP BW/4HANA projemizde iş ortağı olarak yakından gözlemleme şansı edindik. Analitik yaklaşımın gereklilikten ziyade kültüre dönüşmesine yardımcı olan Karbon projemiz ile Brisa yatırımını; çağımızın en hızlı yatırım aracı olan “veri”ye ve böylelikle de tüm çalışanlarına yapmış oldu. Çevik karar mekanizmasını şeffaf ve veriye dayalı yaklaşımı ile sürdüren Brisa’nın kazanımlarını iş ortağı olarak gözlemlemekten gurur duyuyoruz.”

Veri analitiği mimarisinin altyapısını sunan SAP Türkiye Genel Müdürü Uğur Candan ise “Günümüzde “Veri Odaklı Şirket” stratejisinin önemi ve yaygınlığı her geçen gün artıyor. Yaptığı işleri ve aldığı kararları veriye dayalı analizlerle yapan şirketler, daha çevik hale geliyor, hızlı aksiyon alabiliyor ve hem yaptığı iş hem çalışanları hem de ekosistemi için değer yaratıyor. Veri, günümüzde soluduğumuz hava gibi yeniden kullanılabilen ve kaynağı sınırlı olmayan bir değer. İçinde olduğumuz koşullarda büyük veriden ziyade bu verinin analitiği, anlamlandırılması ve verinin fayda sağlayacak şekilde kullanımı önem kazandı. Uçtan uca dijitalleşmeyi odağına alan Brisa da SAP’nin yol arkadaşlığı ile verilerini çalışanlar, paydaşlar, müşteriler ve tüm ekosistem için fayda sağlayacak hale dönüştürerek büyük kazanımlar elde ediyor. SAP Türkiye olarak Brisa’nın ‘Akıllı işletme’’ olma yolculuğundaki dönüşümüne destek olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.”

Diğer Haberler

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas Oto tarafından temsil edilen İtalyan...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika paketini kamuoyu ile paylaştı. Otomotiv Paketi kapsamında birçok alanda...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan ikonik modeli 500e’yi, moda ikonu haline getiriyor. “Fiat 500e...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan Opel, sınıfının en çok tercih...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor. 5. salonda yer alacak göz kamaştırıcı Alfa Romeo standı,...

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran, geleceğe yönelik fikirleri bir araya getiren bir fikir laboratuvarı...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Avrupa Komisyonu’nun Otomotiv Paketi “Made in EU”

Avrupa Komisyonu, Avrupa otomotiv sanayisini temiz ve rekabetçi bir yapıya dönüştürmeyi amaçlayan kapsamlı bir politika...

Moda ve Elektriğin Buluşması 500e Giorgio Armani

FIAT, tasarımıyla olduğu kadar kullanışlı yapısı ve çoklu şarj seçenekleriyle tam bir şehir otomobili olan...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

Citroen ELO konsept otomobilini tanıttı…

Herkes için ulaşılabilir ve konfor odaklı mobilite çözümleri sunan Citroën, yenilikçilik ve yaratıcılık değerlerini somutlaştıran,...

Delphi 5 Ana Kategoride Lider

Delphi Ön Takım Sistemlerinin 5 Ana Kategorisinde de Lider Kapsama Oranına Ulaştı...  Geliştirdiği yüksek teknolojili ürünleriyle...

Yeni Jeep Compass Stellantis Melfi Fabrikası’nın Bantlarında

Dünyada arazi aracı denildiğinde akla gelen ilk marka olan Jeep kompakt SUV modeli Compass’ın üçüncü...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Peugeot 7. Mardin Bienali’nin ana sponsoru oldu

Yenilikçi bakış açısı, estetik anlayışı ve insan odaklı yaklaşımıyla yalnızca otomotiv dünyasında değil, kültür ve...

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik…

Chery Desteğiyle 2025 Asya Gençlik Paralimpik Oyunları’nda Ödüller Mornine’den....  Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,spora olan...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm...

Hyundai Motor Türkiye’den Ekipman Bağışı…

Hyundai Motor Türkiye (HMTR), yaklaşık 30 yıldır sürdürdüğü üretim faaliyetleriyle otomotiv sektöründe öncü rol üstlenirken,...

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede...

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak...

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG ortak girişimi

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG’nin (EnBW) ortak girişimi Borusan EnBW Enerji, 2022 yılından bu...