Brisa’dan Ağır Ticaride Akıllı Hizmetlerle Dönüşüm…

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: Alpine A110 GT

Yazar-Özgür SUNAYAlpine A110 GT, kompakt spor otomobil felsefesinden yola çıkarak, rafine oldukça hafif ve tüm gövde ağırlığı düşük tutmak...

Tesla RoadSter 1 Saniyeden daha kısa sürede 0’dan 96km…

4 koltuklu, cam tavanı çıkarılabilir, 1000 mil menzili ve 400 km/s'nin üzerinde azami hızı olan Tesla Roadster'ın, yıllardır otomobil...

Yeni Mercedes-Benz GLA, Dijital Dünya Lansmanı ile Tanıtıldı

Yeni GLA, sekizinci model olarak Mercedes-Benz’in güncel kompakt sınıf model ailesini tamamlarken, aynı zamanda markanın başarılı SUV ürün gamının...

Lamborghini da record, consegnate 10.687 vetture nel 2024

Nel 2024 Automobili Lamborghini ha consegnato 10.687 vetture, il 6% in più del 2023, ottenendo il miglior risultato annuale...

Ağır ticari lastik pazarında büyümesini sürdüren Brisa, yeni ve kesintisiz yolculuk deneyimleri için katma değerli ürün geliştirmeye ve akıllı hizmetlere odaklanıyor.

2018 yılında da pazarın lideri olan şirket, bu dönemde yerli üretimde de gücüne güç kattı, tüm ticari ürün grubunda %82 yerlileşme sağlayarak pazarın ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde yanıt verdi.

Akıllı hizmetleriyle Türkiye’deki tüm filolarda 16,6 milyar TL kazanç yaratma potansiyeline sahip olan Brisa, 2019’da sahadaki güçlü varlığı ile müşterileri için sunduğu değeri artırmayı hedefliyor.

Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2018 yılında ağır ticari araç lastikleri pazarında katma değerli ürün ve akıllı hizmetleriyle büyümeyi sürdürdüğünü açıkladı.

Şirketin Aksaray’daki akıllı fabrikasında yapılan değerlendirme toplantısında verilen bilgilere göre; küresel ağır ticari lastik pazarı istikrarlı bir şekilde büyüyor. 2018 yılında %3 artışla 208 milyon adede ulaşan ağır ticari lastik pazarının gelecek 5 yılda toplam %9 artışla 228 milyon adede ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye’de ise, son 5 yılda %7,9 büyüyen ağır ticari lastik pazarı, 2018 yılında bir önceki yıla oranla %2,4 daraldı ve satışlar 2,4 milyon adet olarak gerçekleşti. Yerel pazarda satış rakamlarının 5 yıl içinde toplam %16 artış ile 2,8 milyon adede ulaşması bekleniyor.

Bu pazar şartlarında Brisa ticari ürün grubunda güçlü bir performans gösterdi. Şirket, daralan pazarda sahadaki güçlü varlığı, yeni nesil ürünleri ve müşterilerine sunduğu toplam değerler paketi ile pazar payı kazanarak her 3 lastikten birinde tercih edildi.

Brisa Pazarlama Direktörü Evren Güzel; “Türkiye ağır ticari araç lastikleri pazarı, geçtiğimiz sene yaşanan daralmaya rağmen güçlü bir potansiyel taşıyor. Ağır ticari araç parkı son 10 yılda %12,7 büyüyen Türkiye’nin Batı ve Orta Avrupa Bölgesi’nde en büyük ticari araç parkına sahip olması da bu potansiyeli güçlendiriyor. 2018’de hem yenileme hem OEM pazarının ilk tercihi olduk, sektörde en güçlü araç üreticileriyle kuvvetli iş birliğimizi sürdürdük. Bridgestone, Lassa ve Dayton markalı Türkiye’de üretilen lastiklerimizde Yerli Üretim logosunu kullanarak bu uygulamayı sektörümüzde ilk hayata geçiren şirket olduk. Lassa markamız ile sektörün lider markası konumumuzu güçlendirdik. Ticari lastik grubunda %82 yerli üretim oranına ulaştık. Dayton markamızın bölgesel segmentte %100’ünü İzmit fabrikamızda ürettik.

 

Bununla birlikte sektör, kesintisiz yolculuk deneyimi ile yeniden şekilleniyor. Otonom sürüş ve elektrikli araçların yaygınlaşması ile başlayacak bu dönüşümle, lastik sektöründen beklentiler de değişiyor. Bu kapsamda, İzmit Fabrikamızda yer alan ve belgelendirilen ARGE Merkezimizde; daha uzun ömür, yakıt tasarrufu, yüksek yol tutuş ve çekiş kabiliyeti, düşük yuvarlanma direnci gibi teknik özelliklerde lastik geliştirmeye odaklanıyoruz. Diğer yandan filolaşmanın artması ile birlikte hizmetler de dönüşüm geçiriyor. Artık lastiğin yolculuğunu önceden tahmin edebilen sistemlere ihtiyaç artıyor ve odağımızda bu ihtiyaçlara yanıt vermek yer alıyor” diye konuştu.

 

Brisa’nın sektörü dönüştüren akıllı hizmetleri, 16,6 milyar TL kazanç yaratma potansiyeline sahip

Akıllı hizmetleriyle ağır ticari sektörünün dönüşümüne öncülük ettiklerine değinen Güzel, “Ticari araç lastikleri sektöründe hizmet çeşitliliğimiz ile lideriz. Profleet filo yönetim çözümleri ile sunduğumuz toplam değerler paketi ile iş ortaklarımızın ve filo müşterilerimizin iş ve operasyon süreçlerinde verimliliğe, kârlılığa ve sürdürülebilirliğe önemli katkı sunuyoruz. Bugün Brisa’nın sunduğu akıllı hizmetlerden faydalanan 100 araçlık bir filonun yıllık ortalama kazancı 1 milyon 722 bin TL. Bu hizmetlerin tümünü Türkiye’deki tüm filolara sunduğu hesap edilirse de yaratılan toplam değer, 16,6 milyar TL oluyor” dedi.

 

Güzel, tüm bu hizmetleri sahada güçlü bir ekiple gerçekleştirdiklerini belirterek, “Sahaya hem aklımızı hem gönlümüzü koyuyoruz. Yalnızca sahaya özel 105 kişilik ekibimizle birlikte müşterilerimizin sahasını karış karış ezberliyoruz. Şimdiye dek toplamda 3 milyon lastikte ölçüm gerçekleştirdik. 2018 yılında 6000 saha ziyareti gerçekleştirerek filolara en iyi çözümleri sunduk. 120 filo ile Profleet hizmetlerimiz kapsamında anlaşma gerçekleştirdik ve 600 yeni filo müşterimiz, lastikte Brisa markalarını tercih etti. Diğer yandan bireysel müşterilerimize özel uygulamalarla sahada omuz omuza verdik. Yola Sağlam Çık projemizle Uzun yol şoförlerinin sağlığı için Türkiye yollarına düştük, kamyon şoförlerimizin ihtiyaçlarını dinleyerek yol arkadaşı olduk. 2019 yılında da Brisa, gönül bağını güçlendirerek liderliğini devam ettirecek” diye konuştu.

 

Brisa, sahadaki güçlü varlığı sayesinde filo müşterilerinin ihtiyaçlarını belirliyor ve özel olarak tasarladığı ‘Profleet’ hizmetleriyle 360 derece çözüm sunuyor. Filoların en büyük maliyet kalemleri olan yakıt ve lastikte fark yaratan hizmetleriyle lastik ölçümünden verimli ve güvenli sürüş eğitimlerine kadar birçok alanda çalışmalar gerçekleştiriyor. Filo müşterilerinin lastiklerini anlık olarak izliyor ve detaylı analiz ve yönlendirmelerle operasyonların sorunsuz bir şekilde yürütülmesine ve kârlılığın artmasına yardımcı oluyor.

 

Şirket, 2019 yılında da müşterilerinin ve iş ortaklarının verimliliğini artıran, operasyon süreçlerini iyileştiren ve maliyetlerini azaltan hizmetlerine yatırım yapmaya devam edeceğini açıkladı.

 

Filolar için akıllı garaj yönetimi

Brisa, filolar için geliştirdiği akıllı garaj yönetim programı TMP+ 2.0’yi baştan aşağı yeniledi ve lastik ölçümünün ötesine geçerek, filoların ihtiyaç duyduğu servis modüllerini de sisteme ekledi. Türkiye’de yalnızca Brisa’nın sunduğu dijital ve mobil bir çözüm olan TPM+2 ile filolara, lastik ve servis harcamalarının yönetimi, kayıp-çalıntı lastiklerin tespiti ve özel projeksiyon raporları sunuluyor. TMP+ 2.0 kullanıcıları 100 araçlık bir filoda yıllık ortalama 264 bin TL kazanç sağlıyor.

 

Mobilfix, 2018’de 5,4 milyon TL tasarruf yarattı

Dünyada ağır ticari araçlara yönelik olarak geliştirilen ilk mobil servis TIR’ı Mobilfix, ağır ticari araçlara yerinde bakım ve servis hizmeti sunuyor, araç sahipleri ile filoların zamandan ve maliyetten tasarruf etmelerine ve iş sürekliliklerini korumalarına yardımcı oluyor. 2018’de Mobilfix Türkiye turnesi ile 40 filoda 1.200 araca toplam 5,4 milyon TL yakıt ve lastik ömrü tasarrufu sağlandı.

 

Kinesis distribütörlük sistemi kuruluyor

Brisa, Türkiye şartlarına uygun olarak sunduğu forklift lastikleri markası Kinesis için yenilikçi bir distribütörlük modelini başlatıyor. Satış öncesi ve sonrası en iyi hizmeti sunabilmek üzere şirket, kurduğu Kinesis distribütörleri ağı üzerinden bayilerinin ürünleri temin etmesini sağlayacak. Bu sayede Brisa’nın deneyimi ve mükemmeliyetçi iş yapış biçimiyle beslenen distribütörler özel ekipman ve teknik bilgi gerektiren bu segmente yönelik hizmette uzmanlaşacaklar.

Bandag, müşterilerine son 5 yılda 550 milyon TL kazanç sağladı

Lastik kaplama sektöründe de liderliği üstlenen Brisa, shearography cihazı ile yüksek üretim teknolojisini tüm Türkiye’ye sunuyor. 2018 yılında 116.000 lastik kaplayarak her 3 lastik kaplama hizmetinden 1’inde tercih edilen şirket, filo müşterilerinin %80’ine kaplama hizmeti veriyor. Son 5 yılda 670 bin lastik kaplama hizmetiyle 550 milyon TL tasarruf sağlayan Brisa, müşterileriyle birlikte hem ekonomik hem de çevresel bir fayda yaratıyor.

Filofix, %100 memnuniyet oranıyla 7/24 hizmet sunuyor

Brisa’nın yol yardım hizmeti Filofix, yurt içinde ve Avrupa’da 7/24 filoların yanında yer alıyor. 2018 yılı itibariyle şirket, İnci GS Yuasa Akü iş birliği sayesinde yolda kalan müşterilerine akü hizmeti de sağlamaya başladı. Sektörde bir ilk olan Filofix, 2018’de 1.352 araca %100 memnuniyet oranıyla hizmet verdi.

Diğer Haberler

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga vurdu. Toplam 2.450.804 teslimat gerçekleştiren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...