Brisa, Satış Örgütünü Güçlendiriyor

®
Çok Okunanlar

Europcar Türkiye’de Esra Mine Tanrısevdi Ülke Direktörü Atandı

Araç kiralama sektörünün global markalarından Europcar, Türkiye operasyonunu deneyimli bir isme emanet etti. Sektördeki 15 yıla yakın bilgi birikimi ve...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım...

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Türkiye lastik sektörü lideri ve sanayinin öncü şirketlerinden Brisa, şirket çalışanları tarafından hayata geçirilen “iyi uygulamaları” akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürüyor. Brisa, BRİKİM adlı girişim ile yürüttüğü bu çalışmalarla, eğitim ve iş dünyasına değer sunmayı hedefliyor.

 Şirketin ikinci vaka çalışması “ Genba Room: Dijital Teknolojilerle Satış Örgütünü Güçlendirme”, Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkılarıyla dijital vaka kütüphanesi Markalarfisildiyor.com üzerinden akademisyen ve üniversite öğrencilerinin erişimine açıldı. 

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, şirket çalışanlarının yenilik geliştirme becerileriyle hayata geçirilen iyi uygulamaları, BRİKİM adlı girişimiyle akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürüyor. Bu kapsamda paylaşılan ikinci çalışma, şirketin saha aktivitelerine yeni nesil bir yaklaşım getiren ve kısa sürede kurum performansına pozitif katkı sağlayan Genba Room oldu.

 “Genba Room: Dijital Teknolojilerle Satış Örgütünü Güçlendirme” adlı vaka çalışması Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkıları ile iş dünyası ve akademiye sunuldu. Dijital vaka kütüphanesi Markalarfisildiyor.com üzerinden erişilebilen bu çalışma, bayi ağının güçlenmesi, satış ekiplerinin verimliliğinin artırılması, müşteri ve iş ortaklarının memnuniyetinin artırılması gibi kritik başarı faktörlerini içeriyor.

 Dijitalleşme, veri analitiği ve izleme teknolojileri ile bayi ağı ve satış yönetiminde yeni nesil bir model kurguladıklarını dile getiren Brisa Tedarik Zinciri ve OE Genel Müdür Yardımcısı Yakup Demir, “Bugün şirketlerin en temel önceliklerinden biri, müşteri deneyiminin pürüzsüz olmasında kritik role sahip saha faaliyetlerini güçlendirmek. Bu, bayi ağından gelen taleplere yanıt vermekten stok yönetimine dek uçtan uca bir yaklaşımı gerektiriyor. Bugünün hızlı iş dünyası düşünüldüğünde de tüm bu faaliyetlerin anlık olarak yönetimine ihtiyaç duyuluyor. Bu bakış açısıyla tasarladığımız Genba Room ile sahayı işimizin kalbine, Genel Müdürlüğümüze taşıdık. Amacımız dijital teknolojilerden yararlanarak ve veri analitiğini kullanarak satış örgütünü sahada daha da güçlü kılmaktı. Dijital üs olarak konumladığımız bu merkezde öncelikle 7 farklı departmandan temsilcileri bir araya getirdik. Marka performansı, bölge performansı, günlük/aylık siparişler ve risk durumunu Yapay Zeka temelli yazılımlardan ve ileri veri analitiği gibi yeni nesil teknolojilerden yararlanarak yönetmeye başladık. Bu süreçte analiz tabanlı raporlama, çağrı merkezinin yeniden konumlandırılması ve satış ekiplerimizin sanal gerçeklik tabanlı eğitimler alması gibi yenilikçi yaklaşımlardan yararlandık.

 Önceliğimiz bayilerin sorunlarını hızla ele alıp, bunlara çözüm oluşturacak modeller oluşturmak oldu. Stok ve finans gibi kritik alanlarda bayilerimizin problemlerine hızlı ve efektif çözümler sunmaya odaklandık. Bu çalışmalar neticesinde şehir ve ilçe bazında, toplam araç potansiyeli, hangi ebatta ve hangi segmentte lastik ihtiyacı olacağı gibi verileri öngören bir program da geliştirdik. Genba Room öncesinde bayilerimizden gelen talepleri ve çağrıları kapama süremiz 30 saat 15 dakikayken, artık 20 dakikalık bir sürede çağrıları kapatabiliyoruz. 

Her geçen gün sunduğu katma değeri zenginleştiren bu projeye emek veren tüm ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Genba Room’u akademi seviyesinde bir vaka çalışması olarak sunarak, iş dünyasından gerçek bir örnekle üniversite öğrencileri ve akademisyenlerimizin derslerini destekleyecek olmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...