Brisa, Satış Örgütünü Güçlendiriyor

®
Çok Okunanlar

Borusan Otomotiv şarj istasyonları yeni uygulaması

Türkiye otomotiv sektörünün elektrifikasyon sistemlerine liderlik etme vizyonuyla yol haritasını çizen Borusan Otomotiv Grubu'nun, şarj istasyonlarına tek bir yerden...

Karsan Great Place to Work2025 Sosyal Sorumluluk

“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu ulaşımın elektrikli ve otonom araçlara dönüşümünde öncü rol oynayan Karsan,...

Audi fabrikalarında daha fazla verimlilik

Audi, fabrikalarında yapay zekanın giderek yaygınlaşmasıyla birlikte inşaat verimliliğinin iyileştirilmesini hızlandırıyor, üretim standartlarını daha da yükseltiyor ve lojistik yönetimini...

Volkswagen Ticari Araç’tan Sigortaladım.com

Volkswagen Ticari Araç ve Sigortaladım.com iş birliğiyle, sigortasını sigortaladim.com 'dan satın alan Volkswagen Ticari Araç sahiplerine, ek indirim olarak kayıt...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

Toyota, yeni nesil Aygo X

Aygo X, 2021 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana, türetildiği 'X'siz' sedanla birlikte Avrupa'da ve özellikle İtalya'da en başarılı Toyota...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı....

Türkiye lastik sektörü lideri ve sanayinin öncü şirketlerinden Brisa, şirket çalışanları tarafından hayata geçirilen “iyi uygulamaları” akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürüyor. Brisa, BRİKİM adlı girişim ile yürüttüğü bu çalışmalarla, eğitim ve iş dünyasına değer sunmayı hedefliyor.

 Şirketin ikinci vaka çalışması “ Genba Room: Dijital Teknolojilerle Satış Örgütünü Güçlendirme”, Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkılarıyla dijital vaka kütüphanesi Markalarfisildiyor.com üzerinden akademisyen ve üniversite öğrencilerinin erişimine açıldı. 

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, şirket çalışanlarının yenilik geliştirme becerileriyle hayata geçirilen iyi uygulamaları, BRİKİM adlı girişimiyle akademi seviyesinde vaka çalışmalarına dönüştürüyor. Bu kapsamda paylaşılan ikinci çalışma, şirketin saha aktivitelerine yeni nesil bir yaklaşım getiren ve kısa sürede kurum performansına pozitif katkı sağlayan Genba Room oldu.

 “Genba Room: Dijital Teknolojilerle Satış Örgütünü Güçlendirme” adlı vaka çalışması Prof. Dr. Nükhet Vardar ve Brisa çalışanlarının katkıları ile iş dünyası ve akademiye sunuldu. Dijital vaka kütüphanesi Markalarfisildiyor.com üzerinden erişilebilen bu çalışma, bayi ağının güçlenmesi, satış ekiplerinin verimliliğinin artırılması, müşteri ve iş ortaklarının memnuniyetinin artırılması gibi kritik başarı faktörlerini içeriyor.

 Dijitalleşme, veri analitiği ve izleme teknolojileri ile bayi ağı ve satış yönetiminde yeni nesil bir model kurguladıklarını dile getiren Brisa Tedarik Zinciri ve OE Genel Müdür Yardımcısı Yakup Demir, “Bugün şirketlerin en temel önceliklerinden biri, müşteri deneyiminin pürüzsüz olmasında kritik role sahip saha faaliyetlerini güçlendirmek. Bu, bayi ağından gelen taleplere yanıt vermekten stok yönetimine dek uçtan uca bir yaklaşımı gerektiriyor. Bugünün hızlı iş dünyası düşünüldüğünde de tüm bu faaliyetlerin anlık olarak yönetimine ihtiyaç duyuluyor. Bu bakış açısıyla tasarladığımız Genba Room ile sahayı işimizin kalbine, Genel Müdürlüğümüze taşıdık. Amacımız dijital teknolojilerden yararlanarak ve veri analitiğini kullanarak satış örgütünü sahada daha da güçlü kılmaktı. Dijital üs olarak konumladığımız bu merkezde öncelikle 7 farklı departmandan temsilcileri bir araya getirdik. Marka performansı, bölge performansı, günlük/aylık siparişler ve risk durumunu Yapay Zeka temelli yazılımlardan ve ileri veri analitiği gibi yeni nesil teknolojilerden yararlanarak yönetmeye başladık. Bu süreçte analiz tabanlı raporlama, çağrı merkezinin yeniden konumlandırılması ve satış ekiplerimizin sanal gerçeklik tabanlı eğitimler alması gibi yenilikçi yaklaşımlardan yararlandık.

 Önceliğimiz bayilerin sorunlarını hızla ele alıp, bunlara çözüm oluşturacak modeller oluşturmak oldu. Stok ve finans gibi kritik alanlarda bayilerimizin problemlerine hızlı ve efektif çözümler sunmaya odaklandık. Bu çalışmalar neticesinde şehir ve ilçe bazında, toplam araç potansiyeli, hangi ebatta ve hangi segmentte lastik ihtiyacı olacağı gibi verileri öngören bir program da geliştirdik. Genba Room öncesinde bayilerimizden gelen talepleri ve çağrıları kapama süremiz 30 saat 15 dakikayken, artık 20 dakikalık bir sürede çağrıları kapatabiliyoruz. 

Her geçen gün sunduğu katma değeri zenginleştiren bu projeye emek veren tüm ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Genba Room’u akademi seviyesinde bir vaka çalışması olarak sunarak, iş dünyasından gerçek bir örnekle üniversite öğrencileri ve akademisyenlerimizin derslerini destekleyecek olmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.

Diğer Haberler

Stellantis modelleri için yeni LIQUI MOLY motoryağı

Top Tec 6320 5W-30 öncelikle Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot ve Toyota markalarının PSA motorları bulunan benzinli ve dizel araçlar için geliştirilmiştir. LIQUI MOLY'nin...

C3 Aircross’ta 200 bin TL indirim vadeli

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini haziran ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin keyfini...

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri

Volvo Cars, dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeriyle güvenlikte yeni bir dönem başlatıyor Volvo Cars, bugün emniyet kemerine yönelik önemli bir güvenlik iyileştirmesini duyurdu. Dünyada...

Automechanika Istanbul 2025’te

Uluslararası otomotiv satış sonrası endüstrisi, 12 - 15 Haziran’da Automechanika Istanbul 2025’te buluşuyor  İstanbul, 03.06.2025. Otomotiv satış sonrası sektörünün Türkiye’de ve çevre ülkelerdeki en büyük ticaret ve iş platformu Automechanika Istanbul, “satış sonrası pazarının güç merkezi” mottosuyla 12-15 Haziran 2025 tarihleri arasında 18’inci kez...

Nissan Haziran ayına özel servis kampanyası

Haziran indirimleriyle Nissan’ınızı tatile hazırlayın! Nissan sahipleri tatillerine güven ve konfor içinde çıkıyor. Nissan Türkiye Haziran ayına özel servis kampanyasıyla, Niskasko sahiplerine periyodik bakımda 10%...

Opel Yaz Mevsimini Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, haziran ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çoğu modelinde de nakit indirim seçeneği sunuyor. Başarılı hafif ticari...

PEUGEOT, SUV 2008, yeni SUV 3008, yeni SUV 5008

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu haziran ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...