Brisa, kış lastiği değişim döneminde pazara yönelik verileri açıkladı

®
Çok Okunanlar

Yepyeni Chery Tiggo 8 ortaya çıktı 4. çeyrek lansmanı

Chery, orta boy aile odaklı bir SUV olarak konumlandırılan tamamen yeni Tiggo 8'in resmi görsellerini yayınladı. Yeni otomobil, güncellenmiş bir tasarıma,...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca Lojistik, tedarik zincirinin hemen...

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni SUV modeli E-5008 ile...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve motosiklet üretimini barındıran Doğan...

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir öncü dalgası ortaya çıkıyor....

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy

Son dönemde sigorta hasar onarım süreçlerinde sıklıkla yaşanmaya başlayan bekleme süreleri ile ilgili olarak TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu,...

1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında kullanımı zorunlu olan kış lastiği, tüm araçlar için hayati bir önem taşıyor. Brisa’nın açıkladığı verilere göre; kış lastiği pazarında, 2022 yılında 2021 yılının %19 üzerinde 6.2 milyon adetlik kış lastiği satışı gerçekleşti.

Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation iştiraki Brisa, sağlam, konforlu ve en önemlisi güvenli bir sürüş deneyimi için kış lastiği kullanımının önemini vurguluyor. Yaz lastikleri ıslak zemin, soğuk hava gibi kış koşullarında aracın güvenliği ve konforlu sürüş için yeterli olmuyor. Bu sebeple 2012 yılından bu yana yolcu ve eşya taşıyan araçlar için 1 Aralık-1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanımı zorunlu hale getirildi. Ancak zorunluluğun ötesinde, Türkiye’de değişken hava ve yol koşullarında, özellikle sıcaklıklar 7 derecenin altına düştüğünde kış lastiği kullanmak aracın dengeli ve güvenli hareket etmesini sağlıyor.

Brisa’nın açıkladığı verilere göre; kış lastiği pazarında, 2022 yılında 2021 yılının %19 üzerinde 6.2 milyon adetlik kış lastiği satışı gerçekleşti, bunun 4.9 milyon kadarı binek araçlar, 1.2 milyon adet kadarı hafif ticari araçlar için geliştirilmiş kış lastiklerini içeriyor. 2022’de binek kış lastik pazarı yaklaşık 4.9 milyon adet ile toplam binek lastik pazarının %30’unu oluşturuyor. Ayrıca, hafif ticari araç pazarındaki kış lastiği adedi de toplam hafif ticari lastik pazarının 44,5%’ini oluşturuyor.

Türkiye’de kış lastiği kullandığını beyan eden binek araç kullanıcılarının oranı %69

Brisa’nın, bağımsız araştırma şirketi Ipsos ile yaptığı kullanıcı davranış ve tutum araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de kış lastiği kullandığını beyan eden binek araç kullanıcılarının oranı %69. Brisa Pazarlama ve Uluslararası Pazarlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Evren Güzel, kış lastiği kullanımının güvenli sürüş anlamında öneminin anlaşılması konusunda gidilecek yol olduğunun altını çizerek; “Son 5 yılda, Türkiye yenileme kanalı kış lastiği pazarının adetsel olarak, sezon bağımsız toplam lastik pazarının üzerinde büyüdüğünü görüyoruz. Bununla birlikte 2023’ün ilk 9 aylık döneminde %67 artış gösteren otomobil pazarı potansiyel kış lastiği kullanıcısı anlamına geliyor. Bu sebeple otomobil satışlarındaki artışın kış lastiği pazarına da yansımasını bekliyoruz. Kış lastiği kullanımına ilişkin bilinci daha fazla artırmaya, sürücüleri kış lastiği kullanımına teşvik etmeye yönelik çalışmalarımız devam ediyor” dedi.

Latiğin ötesinde yenilikçi hizmetler, kış lastiğine geçiş döneminde müşterilerin deneyimini  kolaylaştırıyor 

 Lastiğin ötesinde hizmetlerle kış lastiğine geçiş döneminde müşterilerinin deneyimlerini zenginleştirmeye odaklandıklarını belirten Güzel, “ Brisa, bayileriyle beraber Türkiye’nin en kuvvetli satış networklerinden birine sahip. Lassa, Bridgestone tabelalı 400’ün üzerinde satış noktamızda yüksek performanslı kış lastiği ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Lastik Oteli ile araç sahiplerinin yaz lastiklerini bütün kış boyunca müşteri bilgilerine göre etiketleyerek, ideal koşullar altında sigortalı olarak saklıyoruz. Brisa’da 200’ün üzerinde lastik oteli ile 500.000’e yakın lastik oteli hizmeti sunacak kapasiteye sahibiz. Bunun yanı sıra, yenilikçi hizmetlerimizle müşterilerinizin lastik satın alma ve servis deneyimini kolaylaştırıyoruz. Dijital Lastik Asistanı hizmetimiz web sitelerimizde yer alan chatbotların içerisinde çalışarak, lastik ihtiyacı olan müşterilerimizin lastik satın alma deneyimini kolaylaştırıyor. lassa.com.tr, bridgestone.com.tr, lastik.com.tr üzerinden ve Lassa ile Bridgestone WhatsApp hesabından mevcut lastiğinin fotoğrafını çekerek uygulama içine yükleyen müşterilerimiz araçlarına en uygun lastik önerisine sohbet ederek ulaşabiliyorlar. Bayilerimizin kullanımı için hayata geçirdiğimiz web tabanlı mobil araç servis hizmeti yazılımı ile herhangi bir uygulama indirmeden müşterilerin araç servis sürecini kolaylaştırıyoruz. Sektörde bir ilk olan mobil servis hizmetimizle 51 ilde hizmet sunuyoruz” diye konuştu.

Kış ayları için Brisa’dan yeni nesil lastikler…

Brisa, kış lastiklerini zorlu koşullar için müşteri beklentileri, iklim ve coğrafi koşulları gözeterek uygun olarak geliştiriyor, test ediyor, iyileştirmeler yapıyor ve en mükemmel performansı sunuyor.

13-16’’ jant aralığında ve 17’’ve üzeri kış lastikleri segmentinde %99 gibi güçlü bir kapsama oranı ile kış lastiklerini pazara sunuyor.

Lassa Snoways 4; yüksek sayıda eğimli oluklu ve üç boyutlu kerfli yeni desen yapısı sayesinde karlı ve kuru zemin performansı ile yüksek ıslak zemin performansı sunan bir kış lastiğidir. Suda kızaklamaya karşı geniş ebatlarda modifiye desen kullanılmıştır. Güçlendirilmiş omuz yapısı ile kopma ve yırtılmalara karşı yüksek direnç gösteren, uzun ömürlü bir lastiktir.

Lassa Iceways 2; uzun süreli ağır kış koşulları için tasarlanmış, kar çivisi takmaya elverişli, yeni nesil kış lastiğidir.

Lassa Competus Winter  2+; bir önceki nesle göre kış performansından ödün vermeden iyileştirilmiş ıslak zemin performansı sunan Competus Winter 2+ desenindeki geniş doğrusal oluklar ile   yüksek su tahliyesi sağlıyor, su tabakasından geçerken lastiğin türbülansa girip kızaklama riskini azaltıyor. Competus Winter 2+, sırt karışımında yüksek oranda kullanılan silika yardımıyla düşük sıcaklıklarda bile elastik özelliklerini koruyor. Ayrıca lastiğin taban izi, yere basma basıncını ve bu sayede tutunmayı arttıracak şekilde tasarlanmıştır.

Bridgestone Blizzak LM005; yeni hamur bileşimi ve bu bileşenle uyumlu iyileştirilmiş lastik sırtı tasarımı ile lastiğin kış mevsimine ait farklı iklim şartlarında, özellikle de kar, buz ve ıslak zemin üzerinde güvenlik ve araç hakimiyeti açısından üstün bir denge sunacak şekilde oluşturuldu.

Dayton DW510 Evo; Bridgestone teknolojisi ile üretilen Dayton DW510 Evo, ıslak zemindeki emniyet performansının yanı sıra, uzun kullanım ömrüyle de araç sahiplerinin beklentilere cevap veren bir kış lastiği. Gelişmiş blok tasarımıyla karda ve buzda etkin frenleme performansı, özel oluklu yapısı sayesinde ıslak zeminde güvenli yol tutuşu sunan Dayton DW510 Evo, aynı zamanda optimize edilmiş blok yapısı ve hafif konstrüksiyonu sayesinde yakıt tasarrufu da sağlar.

Lassa’dan 1 yıl ücretsiz lastik güvencesi

Brisa’nın lider lastik markası Lassa, sürücüleri kış lastiği kullanımına teşvik etmek amacıyla “Sağlam Kış Kampanyası” başlattı. Kampanya kapsamında Lassa, “Ücretsiz 1 Yıl Lastik Güvencesi” hediye edecek. Kampanyadan 01 Ocak 2023-31 Aralık 2024 tarihleri arasında; Türkiye’deki yetkili Lassa, Bridgestone Otopratik, Lastiğim ve Orijinal Ekipman Plaza satış noktalarından en az 4 adet Lassa marka; binek otomobil veya 4X4 arazi lastik satın alan özel araç sahipleri yararlanabilecek. Lassa Lastik Sigortası, yoldan kaynaklı hasarla karşılaşıldığında hasarlı lastiğin ücretsiz bir şekilde yenisiyle değiştirilmesini kapsıyor. Yaz ve kış lastikleri için de geçerli olan kampanya; ruhsattaki araç cinsinde binek otomobil ve arazi taşıtı (4×4 SUV) yazan bireysel müşteriler için geçerli olacak.

Diğer Haberler

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz ayında gerçekleştirdiği 92.095 adetlik satışla otomotiv sektöründe yine yıl...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV segmentindeki liderliğini bir kez daha kanıtladı. Eylül ayında elde...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite Destekçisi” olarak katkı sağlıyor. 10–12...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim konsepti, artırılmış konfor ve çok daha fazla kişiselleştirme imkânı...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir artış göstererek yükseliş eğilimini sürdürmesi bekleniyor. Ancak genel tablo...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs ailesi ile Busworld Europe'a katıldı. Avrupa pazarındaki istikrarlı büyümesini...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak isteyenlere avantajlı fiyat ve kredi olanakları sağlıyor. Bu kapsamda...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı...

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ...