Brisa, COVID-19’a Karşı Güçlü Tedbir

®
Çok Okunanlar

Aston Martin DBS Superleggera Volante

Aston Martin, tarihindeki en hızlı üstü açık modeli olan, DBS Superleggera Volante’yi tanıttı. 5.2 litre V12 motora sahip model,...

1 milyon 177 bin 746 adet oldu…

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), bu yılın ekim ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini yayımladı. Buna göre, AB'de yeni...

Opel CEO’su Florian Huettl

Stellantis, Almanya’daki Eisenach Fabrikası’na 130 milyon Euro’nun üzerinde yatırım yapacağını açıkladı. Halen kompakt SUV Opel Grandland’ı üreten tesis, bu...

Pirelli’nin 150. yıl dönümü kutlamaları…

Ne etkileyici bir orijinal eskiz, sizce de öyle değil mi? Şu P harfine bakın... Elastik, hatta kauçuk gibi görünüyor”....

Bridgestone Corporation ve Sabancı Holding ortak kuruluşu Brisa, COVID-19 sürecinde 3 haftalık bir aranın ardından bütüncül önlem ve korunma uygulamaları ile üretimini sürdürüyor.

Şirketin İzmit ve Aksaray’daki fabrikaları başta olmak üzere tüm lokasyonlarında dezenfeksiyon, hijyen ve fiziki mesafe gibi temel önlemlerin yanı sıra ultraviyole ışınla sterilizasyon ve termal kameralarla ateş ölçümü gibi kapsamlı uygulamalar yürütülüyor.

Eğitim ve destek programları ile farkındalığı en üst düzeyde tutulan Brisa çalışanları, dönüşümlü çalışma modeliyle görev alıyor.

Şirket dijitalleşmenin de sağladığı fırsatlardan yararlanarak çalışanlarının sağlık ve güvenlik ihtiyaçlarını karşılıyor, toplumsal refahın sürdürülmesi için sorumluluklarını yerine getiriyor.

Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, toplumun ve çalışanlarının sağlığı için 3 hafta ara verdiği üretim faaliyetlerine iş sağlığı ve güvenliği önceliği ile stratejik bir planlama ve kapsamlı önlem uygulamaları ile devam ediyor.

Brisa, İzmit ve Aksaray’da ki fabrikalarında ve ofislerinde dönüşümlü çalışma modeli uyguluyor. Tüm operasyonların yeni ve güçlü politikalarla COVID-19’a karşı korunma altına alındığı bu lokasyonlarda, düzenli dezenfeksiyon, fiziki mesafenin sağlanması ve maske kullanımı temel öncelikler olarak ele alınıyor. Sağlık ve güvenlik uygulamaları Brisa çalışanlarının yanı sıra tüm iş ortakları ve tedarikçilerinin çalışanlarını da kapsıyor.

Tedbirler, fabrika ve ofislere girişten önce başlıyor

Brisa, aldığı önlemleri özenle uygulayarak üretim tesisleri ve ofislerine giriş-çıkışları yürütüyor. Personel girişlerinde termal kameralarla, ziyaretçi girişlerinde ise manuel ateş ölçerler kullanılıyor. Giriş kapılarında fiziki mesafe kuralına uygun bir şekilde düzen ve görevliler için siperlikler yer alıyor. Girişlerde, COVID-19 riski taşıyan yüksek ateşli kişilerin muayenesi için oluşturulan triyaj odaları kullanılıyor. Servis araçları da COVID-19’a uygun bir planlama ile yüzde 50 kapasite ve ek seferler ile yönetiliyor, periyodik olarak dezenfekte ediliyor.

Üretim ve ortak kullanım alanlarında önlemler özenle uygulanıyor

Ofisler ve üretim alanları başta olmak üzere, tüm şirkette giriş-çıkışlar, yemekhane, dinlenme alanları ile soyunma odaları gibi ortak kullanım alanlarındaki yeni düzenleme ve uyarı materyalleriyle 2 metre mesafe kuralı uygulanıyor.

Tüm alanlarda dezenfeksiyon ve hijyen işlemleri sık aralıklarla, standart üstü kurallar çerçevesinde gerçekleştiriliyor. Üretim sahalarında çalışanlar için, kişiye özel ekipmanlar ve ekipmanların yanı sıra uçtan uca her şeyin düzenli dezenfeksiyonunun sağlandığı uygulamalar yürütülüyor. Özellikle farklı vardiyalarda, üretimde kullanılan ortak makineler için kurallar çerçevesinde dezenfeksiyon uygulamaları hayata geçiriliyor. Özellikle yemekhane gibi dezenfeksiyon ekipmanlarıyla donatılan alanlarda, ultraviyole ışınla sterilizasyon çalışmaları da yapılıyor.

Sağlık biriminde ise izolasyon odası ile COVID-19 riski olanlar ile rutin sağlık problemi olanlar, ayrı alanlarda muayeneye alınıyor.

Önlemler için dijitalleşmeden faydalanılıyor

Çalışan sağlığını üst düzey seviyede koruyabilmek için dijital araçlardan da yararlanılıyor.

Bu kapsamda, çalışanlara temas ettikleri kişileri, zaman ve lokasyonları ile kaydetmeleri ve ihtiyaç duyduklarında arşiv kayıtlarına ulaşabilmeleri için mobil erişimi de olan bir uygulama sunuluyor.

Aksaray Fabrikası’nda ise, çalışanların şirket içindeki dijital temas noktalarından yola çıkarak, riskli durumlarda, aynı yerlerde birlikte olan çalışanların belirlenmesi ve aksiyon alınmasını sağlayan bir yazılım hayata geçiriliyor.

Brisa’da COVID-19 ile mücadele programı, bu konu özelinde oluşturulan bir komite ve üst yönetimin yakın takibinde yürütülüyor. Brisa çalışanlarına, alınan tüm önlem ve uygulamaları yerine getirebilmeleri ve ayrıca sağlıklarını koruyabilmeleri için eğitim ve bilgilendirme programları sunuluyor. Bu dönemin belirsizlik ve kaygılarının yönetilmesine yardımcı olacak şekilde tasarlanan online çalışan destek programı “Destek İstersen” kapsamında, uzman klinik psikologlardan danışmanlık ve rehberlik veriliyor.

Toplumsal sağlık ve refah için operasyonların sürekliliğini sağlarken, bütüncül bir yaklaşımla korunma ve tedbir uygulamaları aldıklarını ifade eden Brisa CTO Yardımcısı Haluk Kürkçü, “Her gün sağlıkla ve güvenle evlerinden çıkıp işlerine gelen çalışanlarımızın, işlerinden de evlerine ve ailelerine sağlıkla ve güvenle kavuşmaları en büyük önceliğimiz.Benzeri görülmemiş COVID-19 süreci tüm dünyada sadece toplumsal sağlığı değil, ekonomik hareketliliğin azalması ile refahı da tehdit ediyor. Türkiye’nin öncü kuruluşlarından biri olarak ülkemizde bu sürecin mümkün olan en iyi şartlarda yönetilmesi için bir yandan tüm paydaşlarımızın korunması bir yandan da toplumsal refahın sürdürülmesi için çalışıyoruz. Bu kapsamda, 3 hafta ara verdiğimiz üretimlerimize, tüm lokasyonlarımızda, uluslararası standart üstü tedbirlerin alındığı ve tüm çalışanlarımızın bilinçlendirildiği bütüncül bir yönetimle devam ediyoruz. Önlemlerimizde dijitalleşmenin sağladığı imkanlardan da faydalanıyor, süreci kolaylaştırmak ve daha etkin yönetebilmek için dijital uygulamaları çalışanlarımıza sunuyoruz. Böylece Brisa olarak, toplumun refahı için, ihtiyaç duyulan ürünlerimizi sağlıklı ve güvenli bir ortamda sunmak için birlikte çalışıyoruz. Bu süreci birliktelikle aşacağımıza inanıyoruz” dedi.

Diğer Haberler

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga vurdu. Toplam 2.450.804 teslimat gerçekleştiren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...