London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Bosch’tan yarı römorkları elektriklendiren adım…

®
Çok Okunanlar

TEXACO Team AMS, 10 Kasım’da İtalya’da milli marşımızı dinletti

TCR European Endurance'ta ülkemizi temsil eden TEXACO Team AMS takımı, final yarışında 3 kez podyumun en üst basamağına çıktı. Yurt...

Chery TIGGO 8 Pro Max, 600 Bin TL’ye Kadar 0 Faiz

Çin’in otomotiv alanındaki öncü ve lider markalarından Chery, TIGGO 8 Pro Max’in üstün kalitesi, fiyat-performans konusundaki avantajı ve sunduğu...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2024’ün İlk 10 Aylık Verilerini Açıkladı!

İlk 10 Ayda Otomotiv İhracatı 30 Milyar Doları Aştı!  Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 10 aylık dönemine...

T10X’in ‘Ayder Yeşili’ne Yoğun İlgi

Geçtiğimiz haftalarda tanıtılan Togg T10X’in yedinci rengi ‘Ayder’ kullanıcılar tarafından yoğun ilgiyle karşılandı.  Ayder, kasım ayının ilk yarısında satışı...

Bosch, bugünün yarı römorklu kamyonları için de elektromobiliteyi mümkün kılan bir teknolojiye imza attı. Bosch’un, IAA 2018 Ticari Araç Fuarı’nda tanıttığı yarı römorklara entegre edilebilen elektrikli aks, bugüne kadar olduğu gibi aksların serbest bir şekilde dönmesine izin vermek yerine, yarı römorka elektrikli makine entegre etme fikrine dayanıyor. Bu, fren sırasında elektrik üretilebileceği ve bu elektriğin römorkun güç ünitelerini besleyebileceği anlamına geliyor. 

Frigorifik römorklarla yılda 10.000 Euro’ya varan tasarruflar sağlanabileceği hesaplanıyor. Bosch’un öngörülerine göre, soğutma ünitesinin bu şekilde üretilen enerjiyle çalıştırılmasıyla yılda 9.000 litreye kadar tasarruf sağlanabilir. Ayrıca elektrikli marş ve hızlanma destek fonksiyonu da ek yakıt tasarrufuna yardımcı olabilir. Yakıt tasarrufu aynı zamanda CO2 emisyonlarını da azaltıcı yönde etki yapıyor. Elektrikli soğutma ünitesinin daha az sese yol açması nedeniyle, özellikle şehir içi teslimatlar komşuları rahatsız etmeden sabah erken veya akşam geç saatlerde yapılabilecek. 

Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn, “Bosch, kamyonların arka akslarını elektrikli ve akıllı hale getiriyor. Kamyonlara yönelik elektrifikasyon çözümümüz ekonomik açıdan mantıklı ve elektromobilitenin bugünün kamyonlarında bile nasıl işe yarayabileceğini gösteriyor” dedi.

 Aksa bir güç aktarma mekanizmasının eklenmesi, römorkun bir çekici olmadan otoparkta manevra yapabilmesini sağlıyor. Bu, lojistik şirketlerinin otoparklarında römorkları otonom şekilde park edebilmesine yönelik ilk adımı oluşturuyor.

 Bosch, bu teknolojiyi hem yeni römorklar için hem de bir iyileştirme çözümü olarak sunuyor. Sadece Avrupa’da her yıl brüt araç ağırlığı en az 10 ton olan yaklaşık 250 bin römork trafiğe çıkıyor. Bunların yalnızca beşte birinde soğutma ünitesi bulunuyor.

 Elektrik aküde toplanıyor, yakıt tasarrufu sağlanıyor 

Bosch mühendisleri, elektrikli aks için binek otomobil parçalarına güveniyor. Örneğin; SMG180 elektrik motoru, Almanya’daki posta servisi StreetScooters başta olmak üzere, dünya genelinde daha şimdiden yüz binlerce hibrit ve elektrikli araçta yer alıyor. Elektrikli araçların aksine, elektrikli aksta yer alan motorlar sadece enerji geri kazanımı yapabilecekleri zaman devreye girerek aralıklı olarak çalışıyor. Binek otomobillerde halihazırda kullanılan bu geri kazanım neticesinde, fren yapma sırasında enerji kaybolmayarak yüksek voltajlı bir aküde depolanıyor. Bu elektrik, yokuşlarda motorları besleyebiliyor veya römorkun soğutma ünitesine enerji sağlayabiliyor, böylece yüksek miktarda yakıt tasarrufu sağlanıyor.

 Depoda otonom park etme 

Ayrıca elektrikli aks, otonom sürüş açısından da paha biçilemez bir yardımcı özelliği taşıyor. Aksa bir motor yerleştirildiğinde, römork depoda bağımsız bir şekilde manevra yapabiliyor. Nakliye şirketlerinin tesisleri veya limanlar gibi özel mülklerde, uzaktan kumandalı elektrikli sürüşü de kolaylaştırıyor. Bugüne kadar kamyon sürücülerinin bunu kendisi yapması gerekiyordu ya da özel bir römork manevra ünitesi bu işi onlar için yapıyordu. Ancak elektrikli motor artık römorku, kısa mesafeler gidebilen bağımsız bir araç haline getiriyor. Römorka yerleştirilen ve depoda çeşitli noktalara kurulan ek sensörlerin yardımıyla, römorkların kendi kendilerini park etmesi mümkün oluyor.

Diğer Haberler

2028 sonunda 100 bine çıkarılması amaçlanıyor…

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın 2024-2028 Stratejik Planından yaptığı derlemeye göre, net sıfır odaklı karbon emisyon hedefinde elektrikli araçlar için soket sayısı 2024 sonunda...

7 derecenin altına düşen sıcaklıklar, kış lastiğine geçişi işaret ediyor

Kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düşmeye başlıyor. Bu dönemde doğru lastik seçimi, hem yol tutuşu hem de fren mesafesi için...

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir parçası olarak hem isim sponsoru...

Sakarya Büyük Organizasyona Hazır

2024 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği, Spor Toto, ICRYPEX, Petlas, Sakarya...

AEM dünyanın en sürdürülebilir elektrikli motoruyla şimdi Türkiye’de

Küresel otomotiv ve ulaşım sektörlerine dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlama ve üretme vizyonuyla İngiltere'de kurulan AEM (Advanced Electric Machines), daha verimli ve...

Michelin kış lastiklerinde avantajlı yakıt puan fırsatları

YILIN EN İYİ KIŞ LASTİĞİ ÜRETİCİSİ MICHELIN’DEN “GÜVENLE SÜR, KAZAN” KAMPANYASI!  Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, AUTO BILD’in gerçekleştirdiği tüm testleri başarıyla geçerek...

TEXACO Team AMS, 10 Kasım’da İtalya’da milli marşımızı dinletti

TCR European Endurance'ta ülkemizi temsil eden TEXACO Team AMS takımı, final yarışında 3 kez podyumun en üst basamağına çıktı. Yurt dışında elde ettiği başarılarla ülkemizi...