Bosch ve Volkswagen’in Cariad, kapsamlı ortaklık

®
Çok Okunanlar

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Almanya – Bosch ve Volkswagen Group’un yan kuruluşu Cariad; sürücüler için daha fazla güvenlik ve daha az stres, tüm araç sınıflarında otonom sürüş işlevlerinin daha hızlı devreye alınması hedefine ulaşmak için iş birliği yapıyor ve kapsamlı bir ortaklık kurma konusunda anlaşmaya vardılar. Şirketler, kısmi ve yüksek seviyede otonom sürüşü seri üretime uygun hale getirmek ve böylece geniş bir tüketici kitlesinin kullanımına sunmak istiyor. İttifak, Volkswagen Group markaları altında satılan araçlar için sürücülerin ellerini geçici olarak direksiyon simidinden çekmelerini sağlayacak işlevleri kullanıma sunmayı amaçlıyor. Daha spesifik olarak bu işlevler, şehir içi, şehir dışı ve otoyol sürüşü için Seviye 2 eller serbest sistemlerin yanı sıra otoyoldaki tüm sürüş fonksiyonlarını üstlenen bir sistemdir (SAE Seviye 3). Bu işlevlerden ilki 2023’te kurulacak.

Kısmi ve yüksek seviyede otonom sürüş için iki şirket ortaklaşa son teknoloji, standartlaştırılmış bir yazılım platformu geliştirecek. Amaç, bu platformu Volkswagen Group markaları altında satılan tüm özel araç sınıflarında ve dolayısıyla dünyanın en büyük araç filolarından birinde kullanmak. İttifak tarafından geliştirilen tüm bileşen parçalarını diğer otomobil üreticilerinin araçlarına ve ekosistemlerine entegre etmek de mümkün olacak.

Yazılım ve toplu üretim uzmanlığı

Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn, “Özel sektöre ait araçlar için, otonom sürüşe geçiş adım adım gerçekleşiyor. Bosch olarak uzun yıllardır bu konuda başarılı bir şekilde çalışıyoruz. Cariad ile birlikte, şimdi tüm araç sınıflarında kısmi ve yüksek seviyede otonom sürüş işlevlerinin piyasaya sürülmesini hızlandıracağız ve böylece bunları herkesin kullanımına sunacağız. Bu, yollarda sürüşü daha güvenli ve daha rahat hale getirecek. Ürettiğimiz çözümleri diğer müşterilerimize de sunabileceğiz ve bu sayede yeni standartlar oluşturabileceğiz.” dedi. İki ortak, yollarımızda giderek daha fazla otonom sürüşü yaygın hale getirmek için gerekli olan toplu üretim, ölçeklenebilirlik ve sürüş sistemlerinin onaylanması konusunda onlarca yıllık deneyime ve ayrıca yazılım, veriye dayalı geliştirme ve yapay zekâ alanlarında uzmanlığa sahip.

Cariad CEO’su Dirk Hilgenberg, “Otonom sürüş, sektörümüzün geleceğinin anahtarıdır. İş birliğimizle Almanya’nın yenilikçilik konusundaki itibarını güçlendireceğiz. Bosch ve Cariad, öncü teknolojilerin geliştirilmesi konusundaki uzmanlıklarını daha da artıracak. Bu, müşterilerimize mümkün olan en kısa sürede mümkün olan en iyi çözümleri sunma isteğimizin altını çiziyor.” dedi.

Gerçek ortamdan akıllıca bilgi işleme

Başta Stuttgart ve Ingolstadt olmak üzere iki şirkete ait çeşitli lokasyonlarda, Bosch Mobilite Bilişim Çözümleri bölümünün çalışanları ve Cariad, kısmi ve yüksek seviyede otonom sürüş işlevleri geliştirmek için birlikte çalışacak. Karma, çevik ekipler halinde çalışarak küresel bir ağın parçası olacaklar. Yoğun zamanlarda, ara katman yazılımlarından bireysel uygulamalara kadar projenin gerektirdiği çeşitli modüllerin iki şirketten 1.000’den fazla uzmanı kapsaması bekleniyor. İki şirket de ittifak halinde çalışmak üzere yeni uzmanlar almaya başladı bile.

Proje çalışmasının odak noktası, 360 derecelik çevre algılamadan gelen bilgilere dayalı olarak veriye dayalı yazılım geliştirme olacak. Bu amaç doğrultusunda, verilerin kaydedilmesi, değerlendirilmesi ve işlenmesi için son derece yenilikçi bir geliştirme ortamı oluşturulacak. Ortam, yapay zekâ yöntemlerinden de faydalanacak. Bunun arkasındaki fikir basit. Gerçek karayolu trafiğinden elde edilen veri havuzu ne kadar kapsamlı olursa, kısmi ve yüksek seviyede otonom sürüş işlevlerinin tasarımı o kadar sağlam ve doğal olacaktır. Bu, örneğin araçların lokalizasyonu ve enlemsel ve boylamsal kılavuzluğu için yüksek çözünürlüklü haritalara yönelik ek katmanlar için geçerlidir. İttifak, bu katmanlar üzerinde de çalışacak. Ayrıca bu, günlük sürüş durumları ve bir sistemin çözmesi özellikle zor olan, nadiren meydana gelen trafik kazaları olan “köşe durumları” olarak bilinen durumlar için de geçerlidir.

Gerçek zamanlı bilgi işleme

Bosch Mobilite Bilişim Çözümleri Başkanı Dr. Mathias Pillin, “Otonom sürüşün gelişimini en iyi kanıtlama alanı karayolu trafiğidir. Dünyanın en büyük ağa bağlı araç filolarından birinin yardımıyla devasa bir veri tabanına erişim sağlayacağız. Bu, otonom sürüş sistemlerini yeni bir seviyeye taşımamızı sağlayacak. Tüm müşterilerimiz bundan faydalanabilecek.” dedi. Cariad’da ittifakın proje yöneticisi olarak görev yapan Dr. Ingo Stürmer, “Birlikte, otonom sürüş fonksiyonlarını gerçek araçlarda daha geniş ölçekte test edebilir ve daha hızlı uygulayabiliriz. Mühendislik çalışmalarımız Bosch ve Cariad tarafından tek bir ekip olarak ortaklaşa gerçekleştirilecek. Otomotiv endüstrisinde bugüne kadar böyle bir ittifak olmamıştı.” dedi.

Bu aynı zamanda gerçek trafik koşullarında toplanan verilerin sürekli ve gerçek zamanlı olarak geliştirme sürecine beslenmesini de içeriyor. Gerçek trafik koşullarında kat edilen her kilometre ve bunun sonucunda toplanan, değerlendirilen ve işlenen veriler, daha büyük bir veri havuzu ve daha yüksek seviyelerde otomatik sürüş gerçekliği oluşturmak ve bunları güvenli ve güvenilir bir şekilde yollarımıza uygulamak için daha iyi bir temel anlamına geliyor. İş ortakları ayrıca, tam otonom sürüş (SAE Seviye 4) yolunda ortak geliştirme hedefleri ve zaman çizelgeleri olasılığını incelemeyi kabul etti.

Eşit şartlarda bu ortaklığın arkasındaki yol gösterici ilke şu olacak: dünyanın en büyük otomobil üreticisi gruplarından biri ve dünyanın en büyük otomotiv tedarikçilerinden biri, otonom sürüşün geliştirilmesinde ileriye doğru atılmış büyük bir adım demektir.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...