Bosch, Microsoft ile iş birliği yaptı…

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Bosch, otomobilleri buluta sorunsuz bir şekilde bağlamak için bir yazılım platformu geliştirmek üzere Microsoft ile iş birliği yapıyor. Bu iş birliğinin amacı; otomotiv kalite standartlarına uygun olarak, bir otomobilin kullanım ömrü boyunca araç yazılımının geliştirilmesini sağlamak, kullanımını basitleştirmek ve hızlandırmak. Yeni platform, Microsoft Azure tabanlı olacak ve Bosch’un yazılım modüllerini içerecek ve yazılımın geliştirilmesini ve kontrol ünitelerine ve araç bilgisayarlarına indirilmesini sağlayacak. İş birliğinin bir diğer odak noktası da yazılım geliştirme sürecinde verimliliği artıran araçların geliştirilmesi olacak. Bu da inovasyonu teşvik edecek ve araç yazılımlarının kurum içinde ve genelinde geliştirme maliyetlerini düşürecek. Sürücüler açısından bu platform, yeni işlevlere ve dijital servislere daha hızlı erişim anlamına geliyor. Bosch ve Microsoft arasındaki iş birliği, dünyanın önde gelen otomotiv tedarikçisinin yazılım, elektronik ve sistem uzmanlığı ile Microsoft’un yazılım mühendisliği ve bulut bilişim alanındaki bilgi birikimini bir araya getiriyor. Her iki şirket de yeni yazılım platformunu 2021 yılı sonuna kadar ilk araç prototipleri için hazır hale getirmeyi planlıyor.

Professional Engineer Works on a Computer with a 3D CAD Software and Tests the Electric Car Chassis Prototype with Wheels, Batteries and Engine Standing in a High Tech Development Laboratory.

Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Markus Heyn, “Bosch, halihazırda otomobil yazılımlarını kablosuz olarak güvenli bir şekilde güncelliyor. Yazılım tanımlı otomobiller için kapsamlı bir platformla, otomobil üreticilerine yeni işlevler geliştirmeleri ve bu işlevleri daha hızlı bir şekilde uygulamaya sokmaları için destek vermek istiyoruz” dedi.   Microsoft’un Bulut+ ve Yapay Zeka Başkan Yardımcısı Scott Guthrie, “Bosch ile yaptığımız iş birliği, dünyanın önde gelen otomotiv tedarikçilerinden birinin uzmanlığını Microsoft Bulut, yapay zeka ve GitHub’ın gücüyle bir araya getiriyor. Yazılımların otomotiv sektöründe giderek daha da hızla fark yaratan bir unsur haline gelmesiyle birlikte amacımız, işletmelere binek otomobiller ve ticari filolar arasında benzersiz mobilite servisleri sunmasını hızlandırmaya yardımcı olmaktır.” dedi.

Engineers Meeting in Technology Research Laboratory: Engineers, Scientists and Developers Gathered Around Illuminated Conference Table, Talking and Finding Solution, Inspecting and Analysing Industrial Engine Design.

Otomotivin geleceğini birlikte geliştiriyorlar

Yazılım, gelecek nesil araçlarda giderek daha önemli bir rol oynayacak. Elektromobilite, otonom sürüş ve modern mobilite servisleri gibi yeni trendler, yazılım olmadan mümkün olamazdı. Bu ayrıca gelecekte daha sık güncelleme ve yükseltmeler yapılmasını da gerektirecek. Bununla birlikte aracın kullanım ömrü boyunca sıkı güvenlik gereksinimleri nedeniyle, otomobiller için kablosuz yazılım güncellemelerini ve dijital servisleri çok karmaşık hale getiriyor. Farklı seri ve modellerden oluşan geniş yelpaze işleri daha da zorlaştırıyor. Bu iş birliği, Bosch’un kablosuz araç güncellemeleri için gerekli olan elektrik ve elektronik mimarileri, kontrol üniteleri ve araç bilgisayarlarına ilişkin derin anlayışından fayda sağlayacak. Buna ek olarak şirket, uzmanlığının yanı sıra otomobillere yönelik yazılım tabanlı ürünler ve geliştirme araçları ile katkıda bulunacak. Bu, araç bilgisayarları ve kontrol üniteleri için temel yazılım ve ara uygulamaların yanı sıra tüm araç filolarına kablosuz güncellemeler sağlayan bulut tabanlı yazılım modüllerini de kapsıyor. Heyn, “Araçtan buluta kadar kapsamlı bir yazılım platformuna sahip olmak, yazılım geliştirme ve araç sistemi entegrasyonunun karmaşıklığını azaltacak. Bu şekilde, akıllı telefonlarda olduğu gibi araçlarda da kablosuz güncellemelerin sorunsuz ve rahat bir şekilde çalışması için gerekli koşulları yaratacağız” dedi. Önceden entegre edilen platform, araç ve bulutun yazılım mimarilerinin artık sorunsuz bir şekilde birbirine uyması sayesinde, aracın yazılımının her zaman güncel olmasını sağlamaya yardımcı olan kablosuz güncellemelerin karmaşıklığını büyük ölçüde azaltacak.

Geliştiriciler için yeni yazılım servisleri

Bosch ve Microsoft, otomotiv üreticilerinin ve tedarikçilerinin otomotiv sektöründeki benzersiz zorluklara uyum sağlarken, kendi yazılım geliştirme çabalarını basitleştirip hızlandırmalarını sağlayacak mevcut geliştirici araçlarını zenginleştirmeyi de planlıyor.

Şirketler ayrıca, kodun yeniden kullanımını ve sektör genelinde en iyi uygulama paylaşımını teşvik etmek için GitHub’ın tamamen entegre kurumsal platformunu kullanmayı ve GitHub.com’daki yeni yazılım platformunun önemli parçalarını açık kaynakla sunmayı hedefliyor.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...