Çevre dostu özellikleri ve dikkat çekici tasarımıyla tamamen elektrikli Microlino, yazın en keyifli buluşması için Bodrum’da! Borusan Otomotiv’in Türkiye...
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, otomobil satışları bu yılın ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı...
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilen ve 12-16 yaş aralığındaki gençlerin ücretsiz...
Madeni yağlar, endüstriyel yağlar, kimyasallar ve katkı maddeleri gibi birçok alanda uzmanlaşmış 100’ün üzerinde markanın katılacağı İstanbul Fuar Merkezi’nde...
Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor....
Bosch Grubu, pazar ortamının geçen yıl büyüme üzerinde önemli bir engel oluşturmasına rağmen, Almanya’nın esneklikleri için iddialı 2030 Stratejisi’ni sürdürüyor. Teknoloji ve servis tedarikçisi, 2024 yılında dünya çapında 90,3 milyar Euro satış geliri elde etti. Bu, önceki karşılaştırmalı karşılaştırmada %1,4 daha düşük bir rakam olup, döviz kuru etkilerinden arındırıldığında %0,5 daha düşük bir değeri ifade ediyor. Faaliyetlerden elde edilen FVÖK (faiz ve vergi öncesi kar) 3,1 milyar Euro gerçekleşirken (2023: 4,8 milyar Euro); FVÖK marjı ise yüzde 3,5 olarak gerçekleşti. Şirketin yıllık rakamlarını değerlendiren Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Hartung şunları söyledi: 2024’te mali açıdan maliyetlerimiz, yapımız ve portföyümüzde önemli bir biçimde barındırıldık. Büyümeye devam etmek ve finansal olarak bağımsızlığımızı sürdürmek için iddialı hedeflerimize sadık kalıyoruz. 2030 Stratejimiz bize, özellikle küresel performans ortamında, en geç beş yıl içinde faaliyet gösterdiğimiz ana pazarlarda ilk üç tedarikçiden biri olmak için ihtiyaç göstermeye devam ediyoruz.
Bosch’un kurumsal stratejisinin finansal istikrarı de yansıyor: Yüzde 2 ila 3 arasında normal bir enflasyon oranıyla Bosch, 2030 yılına kadar ortalama yüzde 6 ila 8 arasında büyümeyi hedefliyor.
Şirket, 2025 yılının ilk bölümlerinde satış gelirlerini, hem euro cinsinden, hem de döviz kuru etkilerinden arındırılmış olarak, bir önceki listeye göre yüzde 4 oranında artırdı. Bosch Grubu, hala 2026 yılı itibarıyla yüzde 7’lik bir marja ulaşmayı hedefliyor.
Hartung, küresel çalkantılar ve her şeyden önce Asya’dan gelen güçlü rekabeti göz önünde bulundurmayı son derece zorlu bir görev olarak görüyor: “Maliyetlerimiz ve yapılarımız üzerinde yoğun bir şekilde çalışma ve karlı iş yoğunluğuna odaklanmaya devam ediliyor.”
İnovasyon desteği: Yeni kurulan şirketlere 250 milyon Euro yatırım
Bosch, pazarların ve teknolojinin mevcut olanlarından başarıyla çıkmak için güçlülere güç veriyor. Hartung, bununla ilgili olarak şunları söyledi: “Küresel bir teknoloji lideri olarak, üst düzeydeki gelişmişlik gibi güçlü yönlerimizi cesurca ortaya koymaya tamamen kararlıyız. Bu, olumsuz gidişat dahi, gelecekte bize sayısız fırsat kapısını açacak.” Analist Clarivate’e göre Bosch, yalnızca geçen yıl 6.700’den fazla patenti tescil ettirerek dünyanın en gelişmiş 100 şirketten biri haline geldi. Bosch ayrıca startuplarla olan iş birliğini de, büyüme için önemli bir itici güç olarak görüyor. Avrupa’nın en büyük kurumsal girişim sermayesi yatırımcılarından biri olan Bosch Grubu, girişim sermayesi için yeni bir fon kurduğunu duyurdu: Bosch Ventures iştiraki yaklaşık 250 milyon Euro’luk bir fon sağlıyor. Bosch Yönetim Kurulu Başkanı, şirketin girişim sermayesine olan yüksek düzeydeki bağlılığını şöyle açıklıyor : ” Startup’lara yapılan yatırımlar bir yandan iş dünyasında ve teknolojik ilerlemeyi teşvik ederken, diğer yandan iş kollarımıza da fayda sağlıyor. İnovasyon, aynı zamanda bir ülkenin ekonomik büyümesinde de önemli bir itici güçtür.”
Sürdürülebilirlik: Küresel ekonomik çalkantıya rağmen yeni CO 2 hedefi
Bosch Grubu, tüm küresel çalkantılara rağmen, yeni kapsam 3 hedeflerini açıklayarak iklim eyleminin dışlanmaması, genleşmeli olan inancını vurguladı. Hartung, Bosch’un doğrudan etki alanı dışında kalan, örnek ürün kullanımından kaynaklanan karbon emisyonlarının 2030 yılına kadar daha da azaltılmasının hedeflendiğini açıkladı. Büyüme hedeflerinden bağımsız olarak Bosch, ilgili CO 2 azaltma hedefini 2018’e kıyasla yüzde 15’ten yüzde 30’a yükselterek iki parça çıkarmak istiyor. Hartung, “Küresel ekonomisinin şu anda başa çıkması gereken başka zorluklar var diye iklim değişimi ortadan kalkmayacak. Sürdürülebilirlik, Bosch için bir parlaklık kalmaya devam ediyor.” dedi.
2025 mali yılı: Belirsizliklere rağmen büyüme fırsatları
Bosch, küresel ticaretteki dalgalı gelişmelerin göz önünde bulundurulduğu, yıl içindeki yıllık sonuçların performanslarıyla dolu olduğu belirtildi. Ek gümrük tarifelerinin sonuçları ve Avrupa ve Almanya’daki altyapı yatırımlarının olası ekonomik etkilerinin değerlendirilmesi kesintiye uğramaktadır. Bosch, yıl içinde küresel ekonomide yüzde 2¼ ila 2¾ oranında bir büyüme öngörüyor. Bosch Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Finanstan Sorumlu Başkan Yardımcısı Markus Forschner , “Maliyetleri korumak için daha da çok çalışmamız gerekiyor. Büyüme stratejimizi yatırımlar, yenilikler ve satın almalar yoluyla ilerleteceğiz. Başarılı bölgeselleşme stratejimizi genişletmeye devam ediyoruz. Müşterilere yakınlık bizim için çok önemli ve önemli olmaya devam edecek.” dedi. Bosch bu yıl, zayıf ana pazarlarda iş ortamının zorlu olmaya devam etme gerçeğine rağmen satış gelirlerinde yüzde 1 ila 3 arasında organik bir büyüme hedefliyor. Gelecekte teknolojilere yapılan yüksek ön yatırımlar ve yapısal bozulmalar nedeniyle kazançların yine etkilenmesi bekleniyorse de, faaliyetlerden elde edilen FVÖK marjının 2024 yıllık kıyaslama önemli ölçüde iyileşmesi bekleniyor. Forschner’e göre, Johnson Controls ve Hitachi işinin bazı bölümlerinin planlanan satın alınması yıl ortasına kadar tamamlanırsa, toplam satışların 2025’te yüzde 1 ila 2 puan daha yüksek olması öngörülüyor. Tam konsolidasyon ise 2026 yılında mali gerçekleşmeye başlayacak.
Mobilite: yazılım ve hidrojen yenilikleri
Mobilite iş sektöründe Bosch, elektromobilite, teknolojik ve yazılım tanımalı araçlardaki gelişmelerin büyüme için önemli bir faktör olmasını bekliyor. Hartung, “Mobilitenin gelecekteki yazılımı tarafından belirlenecek. Biz de otomobil üreticilerinin iş arkadaşı olarak ön planda kalmak istiyoruz.” dedi. Bosch, yakın zamanda düzenlenen Auto Shanghai’da giriş, orta ve premium segmentlere yönelik üç farklı versiyon fuarında, sürücü destek sistemleri için modüler sistem ve yapay zekaya dayanıklı kokpit araç bilgisayarının da arasında olduğu bir dizi yeniliğini temsil ediyor. Bosch, elektromobilite alanında bu yıl başta Avrupa ve Çin’de olmak üzere 50 projede daha üretime devam ediyor. Hartung, “Geleceğin önemli teknolojilerinden biri de hidrojen motoru . Bu güç dağıtım sistemi yerel olarak CO 2 yayılmıyor ve özellikle ağır arazi kamyonları ile güçlü inşaat ve tarım makineleri için uygun.” dedi. Bosch, Hannover Messe’de hidrojen üretimine yönelik elektroliz tesislerinin kalbinin oluşturduğu Hybrion yığınlarını ilk kez Gösteri. Şirket, 2030 yılına kadar bu pazarda milyarlarca Euro’luk satış yapmayı planlıyor.
Dayanıklı Tüketim Malları: Daha fazla konfor için bağlanabilirlik ve bataryalar
Bosch, ekonomik durgunluğa rağmen, yeni müşterilerin Dayanıklı Tüketim Malları sektörü için önemli büyüme fırsatları sunmasını bekliyor. Elektrikli El Aletleri’nde odak noktası kablosuz cihazların yelpazesini genişleten şirketin ürün yelpazesi, artık elektrikçiler gibi ticari müşteriler için kablosuz hidrolik aletler de içeriyor. Hartung, “Bosch, 2024 yılındaki ürün lansmanlarının sayısını önemli ölçüde artırdı. İçinde bulunduğumuz yılda, yaklaşık 90 yeni ürün lansmanı ile elektrikli el aleti yelpazemizi genişletmeyi önemli ölçüde hızlandırmayı planlıyoruz.” dedi. Diğer konuların yanı sıra BSH Ev Aletleri yeni Matter bağlantı standardını da benimseyen şirket, bu yıl piyasadaki ilk Matter uyumlu ev aleti olan bir buzdolabı-dondurucu piyasaya sürülüyor. Ürün, hızlı, basit ve güvenli paylaşımlar arasında bağlantı sağlıyor. Hartung, “Bölgesel talebi daha iyi karşılamak için şu anda Afrika kıtasındaki ilk ev aletleri fabrikamızı kuruyoruz.” dedi. Bosch, Mısır’daki yeni fabrikada Afrika ve Orta Doğu’daki ülkelerde yılda 350.000 adede kadar fırın üretmeyi planlıyor.
Sanayi Teknolojileri: Üretim için yazılım hamlesi
Bosch, Sanayi Teknolojileri sektöründe sipariş alımlarının istikrarını kazanmasını bekliyor. Şirket, yalnızca yazılım ve yazılıma dayalı servislerle 2030’a kadar yaklaşık 1 milyar Euro’luk satış geliri elde etme hedefini sürdürmeye devam ediyor. Bu hedefe yönelik atılan adımlardan biri de, endüstriyel hidrolik servisler ve bakımını kolaylaştırıp hızlandıran, böylece makinenin kullanılabilirliğini arttıran kapsamlı dijital servisler ürün yelpazesi. Hartung, “Sanayi Teknolojileri, yazılım atağımızı da sürdürüyoruz. dedi. Ayrıca pil, yarı iletken ve dayanıklı tüketim malları üretimi gibi büyüme yoğunluğuna yönelik fabrika otomasyonunun gelecekte daha fazla önem kazanması bekleniyor. Bosch Rexroth, yakın zamanda Hannover Messe’de enerji piyasasına yönelik aralarında endüstriyel ve mobil elektrikselleştirmenin da olduğu çok sayıda yeniliğini sundu.
Enerji ve Bina Teknolojisi: HVAC işinin genişletilmesi
Enerji ve Bina Teknolojisi sektöründe Bosch, Johnson Controls ve Hitachi’nin ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme (HVAC) iş kolunun planlanan satın alımının önemli bir büyüme sağlamasını bekliyor. Hartung, yıl ortasında kadar beklenen satın almayla ilgili olarak “Isıtma ve iklimlendirme teknolojisinde dünya kredileri arasında yer almak istiyoruz. Özellikle Kuzey Amerika ve Hindistan’da olmak üzere, bu satın almadan güçlü bir büyüme bekliyoruz.” dedi. Bu büyümenin , Bosch’un yakın zamanda ilk defa ISH endüstri fuarında tanıtılan yeni hibrid pompa sistemleri (hepsi bir arada ısıtma) tarafından da gösterilmesi bekleniyor. Bu sistemler, bağımsız gaz veya yağ yoğurtlu kazanlar olarak çalıştırılabildiği gibi bir dış ısı pompası ünitesiyle birleştirilebiliyor ve hatta yalnızca elektrikle çalıştırılabilir şekilde dönüştürülebiliyor. Bina Teknolojisinde, Bosch’un entegratör çözümü daha güçlü odaklanması meyvelerini dağıtıyor, daha önceki satın almalar otomasyon işlemlerini güçlendiriyor. Tüm bu alanlardaki önemli bir büyüme kaldıracı, yapay zeka kullanılabilir: Örneğin, Wildfire Detection (Orman Yangını Tespiti) çözümü, orman yangınlarının erken tespit edilmesini sağlıyor. Dumandan oluşan gazlar, yapay zeka geliştiricileri kullanan ve drone’lar aracılığıyla bakım hizmetleri acil durum hizmetlerine bildiren gaz sensörleri tarafından algılanıyor.
2024 mali yılı: Geleceğe yönelik büyük yatırımlar, pozitif serbest nakit analizi
Bosch, 2024 yılında 0,9 milyar Euro (2023: 2,2 milyar Euro) pozitif serbest nakit verisi sağladı ve böylece daha düşük FVÖK’e rağmen satış gelirlerinin yüzde 1’i hedefini gerçekleştirdi. Forschner, “Bosch Grubu’nun temkinli mali politikası finansal esnekliği sağlarken, büyük satın almalar ve önemli yatırımlar bağımsıza da olanak sağlıyor.” dedi. Bosch Grubu, yalnızca son beş yılda, inovasyon başarısını artırmak için gelecekteki teknolojilere toplamda yaklaşık 57 milyar Avro yatırım yaptı. Araştırma ve geliştirme harcamaları 7,8 milyar Euro’ya yükseldi (2023: 7,3 milyar Euro). Ar-Ge oranı yüzde 8,6 gibi yüksek bir seviyeye ulaştı (2023: yüzde 8,0). Sermaye harcamaları ise, bir önceki yıla göre hafif bir düşüşle 5,1 milyar Euro’ya geriledi (2023: 5,5 milyar Euro). Konsolide nakit akışı tablosuna göre likidite 8,2 milyar Euro (2023: 7,4 milyar Euro) olarak gerçekleşirken; yüzde 44,3’lük özkaynak oranı (2023: yüzde 44,2) Bosch’un mali sağlamlığını ortaya koyuyor.
2024 mali yılı: Faaliyet alanına göre gelişme
Tüm faaliyet alanlarında, ana pazarlardaki dinamik gelişmelerin yaşandığını ifade etmektedir. Araç üretiminin küresel tükenmesi, Mobilite faaliyet alanındaki satış geliri 55,8 milyar Euro ile bir önceki yıl yüzde 0,7 altında gerçekleşti; Ancak dövizin kuru etkilerinden arındırılarak satış geliri yüzde 0,2 arttı. Faaliyetlerden elde edilen FVÖK marjı yüzde 3,8 oldu (2023: yüzde 4,4). Sanayi Teknolojileri faaliyet alanında 6,4 milyar Euro’luk satış gerçekleştirildi. Satış gelirlerindeki bozulma oranı yüzde 13, kur etkilerinin arındırılmasından sonra ise yüzde 12,5 oldu. Bunda ana pazarlar olan Avrupa, Kuzey Amerika ve Çin’de inşaat ve makine sektörlerinde beklenenden daha sert bir düşüş yaşanması da önemli bir rol oynadı. FVÖK marjı yüzde 1,2 olarak gerçekleşti (2023: yüzde 9,1). Dayanıklı Tüketim Ürünleri faaliyet alanını, satış gelirlerini yüzde 1,6 artırarak 20,3 milyar Euro’ya yükseltti; bu da döviz etkilerinden arındırıldığında yüzde 2,9’luk bir karşılık geliyor. FVÖK marjı yüzde 3,5 oldu (2023: yüzde 4,5). Enerji ve Bina Teknolojileri faaliyet alanında satışlar, yüzde 2,7 artarak 7,5 milyar Euro oldu. Kur etkilerinden arındırıldığında bu %2,6 oranında bir azalma anlamına geliyor. Bunun ana nedeni, Avrupa ısıtma sektöründeki pazarın büyümesiydi. FVÖK marjı yüzde 4,9 olarak gerçekleşti (2023: yüzde 9,0).
2024 mali yılı: Bölgelere göre gelişme
Bosch, ana pazarlarındaki zayıflığını en çok Avrupa’da hissediyor. Bu bölgedeki satış geliri yüzde 4,9 (döviz kuru etkilerinden arındırıldıktan sonra yüzde 4,6) azalarak 44,5 milyar Euro’ya gerilerken, şirket dünyanın diğer bölgelerinde büyüme kaydetti: satışlar, Amerika kıtasında yüzde 4,8 (döviz kuru etkilerinden arındırıldıktan sonra yüzde 5,7) artışla 17,8 milyar Euro’ya ve Asya Pasifik’te yüzde 0,7 (döviz kuru etkilerinden arındırıldıktan sonra yüzde 2,8) artışla 28,0 milyar Euro’ya ulaştı.
9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den bu yana Ford Otosan tarafından...
Hyundai Motor Grubu, IONIQ Ormanı girişiminin 10. yıl dönümünü ve dünya genelinde dikilen 1 milyon ağaç kilometre taşını kutluyor. Bu önemli gelişmeleri taçlandırmak için...
Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Range Rover, Defender ve Discovery markaları için geliştirilen Land Rover Türkiye mobil uygulaması, ayrıcalıklı ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yolculuğunda...
DS Automobiles, ağustos ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS 7 ve DS 4 modellerinde ayrıcalıklı finansman modelleri sunuyor. Bu kapsamda, benzersiz uzmanlığın yüksek...
Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin...
Jeep, ağustos ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...
OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ
Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...