Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

®
Çok Okunanlar

Volkswagen Almanya Merkez Açıklamaları

Volkswagen Grubu Denetim Kuruluna 2028 yılına kadar marka için araç tahsis planları hakkında bilgi verdi. Volkswagen markasının CEO'su Thomas Schäfer:...

SEAT Ateca ve 1 milyon 245 bin TL

SEAT markasının Türkiye’de satışta olan modelleri düşük faizli taşıt kredisi avantajlarıyla alınabiliyor. SEAT, Türkiye’de bulunan modelleri için özel faiz...

13 milyon 249 bin 523 lira ceza

Kuzey Marmara Otoyolu'nun Kocaeli kesiminde 2023'te hız sınırını ihlal eden 10 bin 423 sürücüye, 13 milyon 249 bin 523...

Yeni Mercedes-Benz Travego 16 SHD 2+1’in ilk sahibi Muş Yolu Turizm oldu

Şehirlerarası yolcu taşımacılığı şirketi Muş Yolu Turizm; Mercedes-Benz Türk Yetkili Bayii Hassoy Motorlu Vasıtalar’dan 1 adet Yeni Travego 16...

Bu yıl “Yeşil Ekonomi” ana temasıyla düzenlenen İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin sponsorları arasında yer alan Borusan Otomotiv ve BMW Türkiye, “Otomobil Sektöründe Elektrifikasyon Dönüşümü” başlıklı panelde sürdürülebilirlik ve elektrikli mobilite alanındaki vizyonunu açıkladı. Usta gazeteci Hakan Çelik’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen panelde Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, BMW Group Afrika, Orta Doğu ve Doğu Avrupa Bölgesi Kamu İlişkileri ve İletişimi Başkanı Christian Bahoo, Yuvam Dünya Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kıvılcım Pınar Kocabıyık, KPMG Türkiye Otomotiv Sektör Lideri, Denetim ve Güvence Hizmetleri Şirket Ortağı Hakan Ölekli ve Turpak A.Ş. CEO ve Sharz.Net Ortağı Tamer Şengönül otomotiv endüstrisinin sürdürülebilir bir gelecek adına içinden geçtiği dönüşüm yolculuğunu değerlendirdi.

Otomobil dünyasının son yıllarda çok hızlı ve radikal bir değişim yaşadığını, Borusan Otomotiv’in ise bu dönüşümün ilk ayak seslerinin duyulduğu 2013 yılında BMW i3 ile elektrikli mobilite yolculuğuna öncülük ettiğini belirten Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, ilerleyen yıllarda da temsil ettikleri markaların tam elektrikli ve hibrit modellerini dünya ile aynı anda Türkiye’ye getirdiklerini söyledi. Bu alandaki kararlılıklarını teyit etmek üzere “Türkiye Otomotiv Sektörünün Elektrifikasyon dönüşümüne öncü olmak” misyonunu üstlendiklerini belirten Tiftik, “Bu sözümüzün arkasında durmak üzere kendimize zor hedefler de koyduk. Bu hedeflerden biri 2030 yılında distribütörlüğünü üstlendiğimiz BMW ve MINI markalarımızın toplam satışları içindeki elektrikli araç payını yüzde 75’e çıkarmak. Halihazırda portföyümüzde olan diğer markalar için bu hedef yüzde 70 seviyesinde. Bu misyonumuz çerçevesinde elektrikli otomobil ekosisteminin tüm paydaşlarıyla birlikte geliştirilmesi, kamuoyunun sıfır emisyonlu sürüş için gerek doğru bilgiye gerekse uygun finansmana ulaşabilmesi için de farklı inisiyatifleri başlatmış durumdayız. Otomotiv distribütörleri arasında ilk Yeşil Finansman (Green Loan) kredisine imza atan kuruluş olarak müşterilerimizin çevreci otomobillere erişimini kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Ayrıca Borusan Enerji ile birlikte yürüttüğümüz proje çerçevesine sürdürülebilir kaynaklardan üretilen enerjiyi ilk etapta BMW müşterilerine hem otomobil hem evsel kullanımda sunmak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Tüm bunların da etkisiyle 2021 ilk 11 ayında rekor seviyelerde gerçekleşen elektrikli otomobil satış rakamları doğru yolda olduğumuzu teyit ediyor.” dedi.

BMW Group’un elektromobilite ve sürdürülebilirlik alanındaki küresel stratejisine değinen BMW Group Afrika, Orta Doğu ve Doğu Avrupa Bölgesi Kamu İlişkileri ve İletişimi Başkanı Christian Bahoo, “Sürdürülebilirlik, dünyayı birbirine bağlayan yeni dil haline gelmelidir. İklim değişikliğiyle mücadele ve kaynakları ele alma şeklimiz toplumumuzun geleceğini belirleyecek. Premium bir otomobil üreticisi olarak gelecek nesiller için sorumluluk alıyoruz ve sürdürülebilirliği gelecekteki işimizin odak noktası haline getiriyoruz. Sonuç olarak, Science Based Targets Initiative (SBTi) liderliğindeki bir eylem çağrısı olan Business Ambition for 1.5°C‘ye katılan ilk Alman otomobil üreticisiyiz. 2030’a kadar, küresel satışlarımızın yarısının tamamen elektrikli otomobillerden oluşmasını ve üretimin daha fazla iklim dostu olmasını istiyoruz.” dedi. Yarı iletken kriziyle ilgili de konuşan Bahoo, kısa bir süre önce çok yarı iletken kaynaklarını tedarik etmek adına ileri teknoloji donanımlı bir mikroçip üreticisiyle doğrudan anlaşma imzaladıklarını da sözlerine ekledi.

Dünya Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kıvılcım Pınar Kocabıyık, dernek olarak bu amaca yönelik çalışmalar yaptıklarını belirtti. Kocabıyık, “İklim kriziyle tam anlamıyla mücadele etmek için her bir bireyin bu krizin farkında olması ve öğrenmesi gerekli. Özellikle de bu krizden en çok etkilenecek nesil olan bugünün çocuklarının. Bu doğrultuda Milli Eğitim Bakanlığı ile iklim değişikliği eğitim projesi yürütüyoruz. Gelecek nesillerin, yaşam şartlarına uyum ve çözüm süreçlerinin parçası olabilmeleri adına gerekli bilgi ve yetkinliği kazanmaları büyük önem taşıyor.” dedi.

KPMG Türkiye Otomotiv Sektör Lideri, Denetim ve Güvence Hizmetleri Şirket Ortağı Hakan Ölekli, ise elektrikli otomobillerin sürdürülebilir bir gelecek için kaçınılmaz olduğunu belirterek “2030 yılına kadar elektrikli otomobillerin sayıları dramatik olarak yükselecek. Bu yıla kadar elektrik motorlu araçların üretim maliyetleri içten yanmalı motorlu araçların maliyetlerini yakalayacak.” dedi. Bu alanda tüketici beklentilerinin şarj süresine yoğunlaştığını belirten Ölekli hızlı şarj altyapısının önemine değinerek yapılan bir anketin sonucuna göre tüketicilerin yüzde 75’inin yarım saatten kısa bir süre içinde araçlarının yüzde 80 batarya doluluğuna ulaşmasını talep ettiğini sözlerine ekledi.

Turpak A.Ş. CEO’su ve Sharz.Net Yatırımcısı Tamer Şengönül ise elektrikli otomobillerin kullanımının yaygınlaşması için şarj istasyonlarının artması gerektiğini belirtti. Şengönül, “Şarj istasyonlarının artması tüketici alışkanlıklarını direkt olarak etkileyecek. Böylelikle akaryakıt sektörü de kendisini değiştirecek. Bu değişimi şimdiden akaryakıt firmalarının logolarında görmek mümkün.” dedi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...