Borusan Araç İhale: 2. elde büyüme bekleniyor…

®
Çok Okunanlar

Mach-E’yi tanıtan sıra dışı bir reklam filmine imza attı.

Ford ve Alin, markanın ikonik aracı Mustang’in elektrikli versiyonu Mach-E'yi tanıtan sıra dışı bir reklam filmine imza attı. Ford Türkiye,...

Test Sürüşü: YENİ E 300 Coupé FL Edition 1 AMG

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY E 300 Coupe Yeni E-Sedan serisi gibi geçtiğimiz aylarda makyajlandı ve yenilendi. E 300...

Mission E Cross Turismo ve 911 GT3 RS’in dünya prömiyerleri

Porsche, Cenevre Otomobil Fuarı’nda Mission E Cross Turismo isimli CUV (crossover) konseptini ilk kez sergiledi. 4,95 metre uzunluğundaki konsept,...

İyi bir Otomobil mi? Hayal…

Bazen yaptığım işi çoğu kez sorgulamaktan kendimi alamıyorum. Acaba doğru mu? yapıyorum. Bu kadar ortalık yangın yerine dönmüş halkımız almak...

Yolculuğuna Türkiye’nin ilk çok markalı 2. el araç yeniden pazarlama şirketi olarak başlayan, yenilikçi iş modelleriyle bugün kurumlardan bireylere uzanan kapsamlı bir hizmet sunan Borusan Araç İhale, kuruluşunun 20. yılını kutluyor. 

Borusan Grup şirketlerinden Borusan Araç İhale, ihale yolu ile üye bayilerine 2. el araç sağlayan iş modeli ile başlayan serüvenini, 7/24 İhale, 7/24 Fiyat ve Otonakit alt markalarıyla birlikte güçlü bir şekilde sürdürüyor. Bugüne kadar 33 bin metrekarelik Gebze tesisinde ve Türkiye genelinde gerçekleştirdiği 5 binden fazla fiziki ihale ile şirket, 230 binden fazla aracın satışına olanak sağladı.

Borusan Araç İhale Genel Müdürü Sinan Barutçuoğlu, Borusan Araç İhale olarak haftalık olarak 2 binin üzerinde aracın operasyonunu üstlendiklerini söylerken, Türkiye genelinde 11 binin üzerinde alıcı üyeye ulaştıklarını ve 2 binin üzerinde kurumsal tedarikçi ile iş birliği gerçekleştirdiklerini belirtti.

Hedef: Kurumsal ve bireyselde uçtan uca çözüm sağlayan tek şirket olmak

Borusan Araç İhale’nin fiziki ve online olmak üzere çoklu satış kanalına sahip sektördeki tek şirket olduğunu belirten Barutcuoğlu, şirketin alt markaları ve gelecek yatırımları hakkında şunları söyledi:

Türkiye’nin ilk çok markalı 2. el araç yeniden pazarlama şirketi olmanın getirdiği deneyimi ve gücü son yıllarda dijitale de taşıdık. İç operasyonlarımızdan saha yönetimine, ekspertiz alanından finansal süreçlere tüm yapılanmamızı dijital dönüşümle yeniden ele aldık İşimizin temelini oluşturan ve kurumları merkezine alan fiziki ihalenin yanı sıra Türkiye’nin her yerinde bulunan oto galerilere özel 7/24 İhale platformunu hayata geçirdik. Bireysel kullanıcıları odağımıza aldığımız Otonakit ise gerçekleşmiş satış kayıtlarına ve en güncel pazar verilerine dayanarak en doğru fiyatlamayı kullanıcılara sunuyor. Beklenmedik sürprize olanak tanımayan platformumuz ile kullanıcıların hızlı bir şekilde araçlarını satın alıyor ve ödemeleri nakit olarak anında yapıyoruz. Özellikle 2. elde olumsuz durumların yaşanmaması adına şirketlerin ve bireylerin tüm süreçlerde yanlarında yer alacak, onlara güven verecek kurumlarla hareket etmesi büyük önem taşıyor. Borusan Araç İhale olarak sahip olduğumuz deneyim, kaliteli insan kaynağımız ve teknolojilerimizle müşteri memnuniyetini tam 20 yıldır en üst seviyede sağlamaktan gurur duyuyoruz.”

Barutçuoğlu, Borusan Araç İhale’nin sunduğu çok kanallı yapı ile önemli bir başarı elde ettiklerini söylerken, “Bu yılı B2B tarafında sektörün üzerinde yaklaşık yüzde 30’luk bir büyüme ile kapatmayı hedefliyoruz. Salgın öncesi B2B satışlarımızın yüzde 30’u online kanallardan olurken, salgın etkisiyle tüm satışlarımızı online kanallardan yapmaya başladık. Önümüzdeki süreçte son kullanıcılara satışa odaklanan yeni yatırımlar yapmayı hedefliyoruz. Bunu başardığımızda Borusan Araç İhale hem kurumsal hem bireysel segmentte uçtan uca çözüm sağlayan alanındaki tek oto ticaret şirketi olacak.”

2. elde büyüme bekleniyor

Sene içerisinde İstanbul, Ankara, İzmir ve Çanakkale’de gerçekleştirdikleri fiziki ihaleler ve online kanallar ile hedefledikleri satış rakamlarına ulaştıklarına söyleyen Barutçuoğlu, otomotiv sektörü ile ilgili olarak ise şu değerlendirmede bulundu;

“Otomotiv sektörü özellikle pandeminin erken dönemlerinde en çok etkilenen sektörler arasında yer aldı. Salgının derinliği, uzunluğu ve ekonomik etkileri öngörülemediğinden insanlar kapanma döneminde kullanamayacakları bir mala yüklü miktarda para harcamak istemediler. Geçen yıl ilk dalga sonrasında ise önemli bir geri dönüş yaşandı. İzleyen dönemde yeni dalgalar oldukça sektörün durma ve hızlanma şeklinde döngüsel bir seyir görüldü. Sıfır araç sektörü 2018 ve 2019’da 620 bin ve 479 bin adetlik satışlarla ardışık 2 yıl küçülme yaşamıştı. 2020’de ibre terse döndü ve sektör yılı ciddi 772 binin üzerinde bir araç satışı ile kapadı.  2021’in ilk 8 ayında da artış trendi devam ediyor. 501 bin adetle geçen yıla göre yüzde 24 büyüme söz konusu. 2. el ise pandemi döneminde oldukça hareketliydi. Geçen yıl 9.2 milyon adet devir-tescil işlemi yapıldı bunun yaklaşık 8 milyonu binek ve hafif ticari araç oldu. Pandemiye rağmen yüzde 5’in üzerinde bir büyüme kaydedildi. Önümüzdeki süreçte sıfır araç tedariğinde aksamaların devam etmesi durumunda burada oluşan talebin kısmen 2. ele kayacağını öngörmek mümkün. 2. el sektörünün geçen yılın bir miktar gerisinde gitmekle birlikte yıl sonunda bu açığı kapatabileceğini ve büyüme yaşayacağını öngörüyoruz.”

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...