BMW Group pilot projeleri, verimli araç kullanımının nasıl teşvik edilebileceğini göstermeyi amaçlamaktadır. Şirketin araştırması, hareketlilik davranışının “dürtme” yoluyla, yani olumlu teşvikler yoluyla davranışa yön veren dürtmelerle etkili bir şekilde etkilenebileceğini göstermiştir.
BMW, “Çekici dijital deneyimler aracılığıyla sürüş deneyimini geliştirmek ve müşterilerimizi araçlarını daha verimli kullanmaya motive etmek istiyoruz” diyor. Küçük, olumlu teşviklere sahip üç pilot proje yakın zamanda tamamlandı. Premium otomobil üreticisine göre bundan elde edilen bulgular umut verici.
My Travels araştırma projesi 2024 yılının ikinci yarısında BMW modelleri kullanılarak Hollanda’da gerçekleştirildi. Kullanıcılara yolculuklarının uzunluğuna ilişkin raporlar ve yürüyüş, bisiklet ya da toplu taşıma gibi gerçekçi alternatifler hakkında bilgiler sunuldu. BMW’ye göre sonuçlar, kişinin kendi seyahat davranışının ve alternatif seçeneklerinin farkında olmasının, alternatif ulaşım araçlarına daha sık geçiş yapma yönünde teşvikler yarattığını gösteriyor. Bu, Rotterdam’ın sokakları gerçekten ihtiyacı olanlar için özgür tutma hedefine çok iyi uyuyor.
Grup ayrıca, ürünlerinin kullanım aşamasında karbon ayak izini azaltmak için oyunlaştırmayı kullanarak bir pilot test gerçekleştirdi. Tamamen elektrikli temsili BMW ve MINI filosundan elde edilen gerçek dünya verileri, verimli sürüş modunda sürüşün ortalama yüzde 7 civarında enerji tasarrufu sağladığını gösterdi.
MINI Artwork Challenge pilotunun amacı, sürücüleri bu modu daha sık kullanmaya motive etmekti. Pilot uygulama bu yılın ilk çeyreğinde en yeni tamamen elektrikli MINI Countryman ve Cooper modelleriyle gerçekleştirildi. Araç verimli sürüş modunda kullanıldıkça, yapay zeka tarafından oluşturulan bir sanat eseri merkezi ekranda büyüdü. Sonuçlar, katılımcıların verimli sürüş modundaki yolculuk paylarını başlangıç aşamasına kıyasla yüzde 60 artırdığını gösteriyor.
COOL (CO2 Optimal Şarj) araştırma projesi Nisan 2025’te bir saha deneyi olarak başladı. Amaç, şarj edilebilir hibrit ve elektrikli otomobil sürücülerine şarj davranışları ve ilgili CO2 emisyonları hakkında bilgi vermekti. BMW, “Yerel elektrik karışımının kWh başına CO₂ emisyonlarını gerçek zamanlı olarak gösteren ve bunlar belirli bir değerin altına düştüğünde kullanıcıyı bilgilendiren basit ve net bir uygulama kullanarak, sürücülerin araçlarını ne zaman şarj etmeleri gerektiğine karar vermelerine yardımcı oluyoruz” diye açıklıyor.
Oyunlaştırmanın yardımıyla, katılımcıları şarj süreçlerini Hollanda elektrik karışımında yenilenebilir enerjilerin daha yüksek oranda olacağı tahmin edilen zaman aralıklarına taşımaya ikna etmek mümkün oldu. Bu, kontrol grubuna kıyasla bu tür şarj işlemlerinde yüzde 6’lık bir artışa yol açtı.
Elektrikli ve plug-in hibrit BMW modellerinden toplam 355 sürücü katıldı. İki temel bulgu: Oyunlaştırma, elektrikli araçların CO2 açısından optimize edilmiş şarjını artırdı ve halihazırda çevreye duyarlı katılımcıların bile karbon ayak izlerini azaltmak için daha ileri adımlar atmaya istekli olduklarını gösteriyor. Rotterdam şehri ve BMW Group, elde edilen bilgileri hem bireysel mobiliteyi hem de şehrin mobilite ekosistemini geliştiren daha sürdürülebilir, kullanıcı odaklı mobilite konseptleri geliştirmek için kullanmak istiyor.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















