Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Motorrad, markanın genlerini oluşturan boxer motoru yeniden yorumlayarak geliştirdiği 2 silindirli Big Boxer’ı tanıttı. Ayrı bir motor ve şanzıman muhafazasıyla birlikte tahrik edilen üstten subaplı tasarıma sahip yeni Big Boxer, aynı zamanda Concept R 18 ve Concept R 18/2 olmak üzere iki farklı BMW Motorrad prototipinin de temelini oluşturuyor.
Bir motosiklet serisinde, şimdiye kadar kullanılan en yüksek kapasiteye sahip çift silindirli Big Boxer, 1.802 cc motor hacmi, 107,1 mm çap ve 100 mm strok değerleri sunuyor. 4.750 dev/dk’da 91 beygir güç üreten motor, 3.000 dev/dk’dan itibaren 158 Nm maksimum tork sağlarken 2.000 – 4.000 dev/dk arasında 150 Nm’nin üzerinde tork sunabiliyor. Dikey olarak ayrılmış alüminyum motor muhafazasına sahip motorun maksimum devri ise 5.750 dev/dk. Hava/yağ soğutmalı büyük yivli silindirlere ve silindir kafalarına sahip Yeni Big Boxer’ın vites kutusu ve hava giriş sistemi dahil olmak üzere toplam ağırlığı 110,8 kilogram.
Geçmişteki rol modeline paralel olarak Big Boxer’da da iki eksantrik, krank mili üzerinde sola ve sağa yerleştirildi. Bu hasas yapı sayesinde, gelişmiş kontrol hassasiyeti ve daha yüksek devir dengesiyle birlikte genel olarak daha sert bir subap tahriki elde edilebiliyor.
Daimi Senkromeçli 6 İleri Şanzıman ve Zıplamaya Karşı Kendinden Destekli Tek Plakalı Kuru Debriyaj
Pek çok BMW Motorrad boxer motorunda olduğu gibi tek plakalı kuru debriyaj, motorun ürettiğitorku şanzımana aktarıyor. İlk defa zıplamaya karşı kendiliğinden destekli debriyaj şeklinde tasarlanan motor, vites sert bir şekilde düşürüldüğünde motorun sürükleme torku nedeniyle arka tekerleğin istenmeyen presleme etkisini ortadan kaldırıyor.
Daimi senkromeçli 6 ileri şanzıman, bir çift bölmeli alüminyum muhafaza içine yerleştirilerek helisel dişli çiftleriyle 4 milli şanzıman şeklinde tasarlandı. Opsiyonel olarak tercih edilebilen Geri Vites, bir ara dişli ve bir elektrikli motorla tahrik edilerek manuel olarak değiştirilebiliyor.