BMW i8’in Plug-in-hybrid Motoru 5. Kez Yılın Motoru Seçildi

®
Çok Okunanlar

FORMULA 1, MSC CRUISES Partneri oldu…

Formula 1, önümüzdeki 2022 sezonu için Global Partner olarak MSC Cruises'ı ağırlamaktan mutluluk duyuyor. FORMULA 1 GULF AIR BAHRAIN...

Renault Trucks’tan “sıfır faiz” kampanyası…

Renault Trucks, uzun yol çekicilerinden ağır şantiye kamyonlarına kadar tüm modellerinde yıl sonuna kadar 230 bin TL krediye 12...

TOSFED’İN YILDIZ ADAYLARI PİSTE ÇIKIYOR

http://automobilemagazine.com.tr/video/tosfed-yildizini-ariyor.mp4

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin plug-in-hybrid otomobili BMW i8‘in ödül avcısı motoru, Yılın Motoru Ödülleri’nde ‘’En İyi Hibrit Motor’’ kategorisinde birinciliği elde ederek üst üste 5. kez Yılın Motoru seçildi. 2014 yılında pazara sunulan BMW i8’in plug-in-hybrid motor sistemi, ‘’Best Hybrid Powertrain’’ kategorisinde birinci oldu.

Üst üste 5. kez kendi kategorisinde ‘’Yılın Motoru’’ ödülünü kazanan BMW i8, bu yıl yepyeni bir kategori olan ‘’Best Hybrid Powertrain’’ kategorisinde yarıştı. Oylamalar sonucunda ortaya büyük bir puan farkı çıktı ve BMW i8’in güç ünitesi 233 puan alarak, kendisinden sonra ikinci sırada gelen rakibinin aldığı 138 puan karşısında aradaki farkı açtı.

BMW i8, sahip olduğu teknolojiler ile BMW plug-in hibrit ailesinin geleceğine ışık tutuyor. 2019’un sonuna kadar toplam 10 plug-in hibrit modeli ile BMW, sürücülerine rakiplerinden daha geniş bir seçim yelpazesi sunmayı hedefliyor.

Spor otomobil performansı, kompakt bir otomobilin yakıt ekonomisiyle birleşiyor

BMW i8, spor otomobil performansını kompakt bir otomobilin yakıt ekonomisiyle birleştiriyor. Üç silindirli içten yanmalı motoru, arka tekerleklere 170 kW / 231 hp güç sağlıyor. 105 kW / 143 hp’ye yükseltilmiş olan elektrik motoru ile enerjisini lityum iyon bataryadan (geleneksel bir ev prizinden şarj edilebilir.) alarak gücünü ön aksa gönderiyor. BMW Group tarafından BMW i8 için geliştirilip üretilen hibrit sistem, BMW i8 sürücülerine 55 km’ye kadar tamamen elektrikli menzil sunuyor.

0’dan 100 kilometreye 4.4 saniyede ulaşıyor

Benzinli ve elektrikli olmak üzere iki motorun görev yaptığı BMW i8’de benzinli motorun ürettiği güç arka tekerleklere aktarılıyor. Ön akstaki elektrikli motorla birlikte çalışan hibrit sistem sayesinde BMW i8 hem 4 tekerlekten çekişli olarak ilerliyor hem de olabilecek en verimli performansı sunmayı başarıyor. BMW i8 Coupe, BMW’nin karakteristik sürüş keyfi ile 0’dan 100 km’ye yalnızca 4,4 saniyede ulaşıyor.

Bu yıl 21.’si gerçekleşen Yılın Motoru Ödülleri’nde 31 ülkeden 70 otomotiv gazetecisinin katılımıyla oluşurulan jüri heyeti, çeşitli kategorilerde en iyi motorları seçti. Pazara sunulduğu ilk yıl ‘’En İyi Yeni Motor’’ ve diğer genel klasman ödüllerini almayı başaran BMW i8, Yılın Motoru ödülünü üst üste 5. Kez kazanmış oldu.

BMW i8 Coupe: Ortalama yakıt tüketimi 1,8 l/100 km, ortalama elektrik gücü tüketimi 14,0 kWh/100 km, ortalama CO2 emisyonu 42 gr/km),

BMW i8 Roadster: Ortalama yakıt tüketimi 2,0 l/100 km, ortalama elektrik gücü tüketimi 14,5 kWh/100 km, ortalama CO2 emisyonu 46 gr/km

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...