BMW grubunun net karı yaklaşık yüzde 29 azaldı…

®
Çok Okunanlar

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

BMW Grubunun net karı bu yılın ikinci çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 28,7’lik düşüşle 1 milyar 480 milyon avroya geriledi.

BMW Grubundan yapılan açıklamada, grubun net karının, geçen yılın ikinci çeyreğinde 2 milyar 76 milyon avro iken, bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 28,7’lik düşüşle 1 milyar 480 milyon avro seviyesine düştüğü bildirildi.

Söz konusu dönemde, grup gelirlerinin de yüzde 3 artarak 24 milyar 993 milyon avrodan 25 milyar 715 milyon avroya çıktığı aktarılan açıklamada, şirketin karının gelecekteki hareketlilik ( elektrikli otomobiller) için yapılan ön harcamalardan (fabrika makine ve alet) etkilendiği belirtildi.

Bünyesinde BMW, MINI ve Rolls-Royce gibi markaları bulunduran BMW Grubu, ikinci çeyrekte dünya genelinde otomobil satışlarını yüzde 1,5 artırarak 647 bine yükselterek rekor kırdı. Bu rekorda Çin’deki ortak girişim olan BMW Brilliance Automotive’nin büyük katkısı oldu.

Şirketin ilk çeyrekte motosiklet ve maxi-scooter satışları da yüzde 6,8 artırarak 54 bin 582’e ulaştı. Şirket buradaki geliri de yüzde 10,5 artarak 727 milyon avroya yükseldi.

– Yılın ilk yarısı 48,2 milyar gelir

BMW, yılın ilk yarısında 1 milyon 242 bin 507 otomobil satarak, gelirini yüzde 0,8 artırdı. İlk yarıda 48 milyar 177 milyon avro gelir elde eden Alman şirketi, vergi ve faiz öncesi karını da 2 milyar 790 milyon avro olarak açıkladı. Geçen yıl aynı dönemde şirketin bu karı 5 milyar 446 milyon avro olarak kayıtlara geçmişti.

Düşüşte AB yetkililerinden gelen cezanın etkili olduğu belirtiliyor.

Küresel otomobil üreticileri, ABD, Çin ve Avrupa’da satışları azalması, hammadde de artan maliyet baskısı ve elektrikli otomobiller için pahalı yeni teknolojilere yatırım yapma gibi zorluklarla mücadele ederken, BMW bu yıl için öngörülen finansal hedeflere ulaşma yolunda olduğunu bildirdi.

BMW, haziranda yaptığı açıklamada, elektrikli otomobiller için çalışmalarını artırarak, 2023 yılına kadar ( daha önce hedefi 2025 yılına kadardı) 25 farklı elektrikli otomobil üretmeyi planladığını bildirmişti.

BERLİN

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...