Reuters Münih ajansı, Corona krizinin BMW’yi beklenenden daha sert vurduğunu açıkladı.
En büyük pazar bölgesi olan Avrupa’daki satışlardaki düşüş nedeniyle, birinci sınıf üretici kıtadaki otomobil üretimini en az bir buçuk ay durdurdu.
BMW’nin Avrupa’dan sonra üretimi kapattığı ABD’de de üretim durağı 30 Nisan’a kadar ertelendi. Pandemi nedeniyle, BMW’ye göre, Avrupa’daki satış noktalarının yaklaşık yüzde 80’i ve Amerika Birleşik Devletleri’nde yaklaşık yüzde 70’i kapalı.
Yönetim kurulu üyesi Pieter Nota, BMW’nin üretim hacmini talebe göre ayarladığını açıkladı. Grup, geçtiğimiz yıl Avrupa’da bir milyondan fazla otomobil satmıştı.
Diğer üreticilere benzer şekilde, BMW 18 Mart’ta Almanya ve Büyük Britanya’da üretim durduğunu açıkladı ve daha sonra Spartanburg’daki ABD tesisini de kapattı.
Volkswagen, Daimler ve diğer uluslararası üreticiler de Avrupa’daki tesislerini bir sonraki duyuruya kadar kapattılar.
İlk çeyrekte, Münih merkezli grup dünya çapında sadece bir önceki yıla göre % 20.6 daha az 477.000 adet BMW, Mini ve Rolls-Royce markası sattı. Salgının patlak verdiği ve ekonominin bazı kısımlarını ilk felç eden Çin’deki düşüş oldu.
Ancak BMW satış direktörü Pieter Nota, üretimin 17 Şubat’ta yeniden başladığı Çin’de bir umut ışığını gördüğünü ifade etti. “Çin’de, güçlü ilk iyileşme belirtilerini görüyoruz” dedi. Güney Kore’de de gelişmeler olumlu olduğunu söyledi.
Tamamen içten yanmalı motorlu araçların aksine, BMW’nin ilk çeyrekte dünya çapında sattığı kısmen ve tamamen elektrikli arabaların sayısı arttı. Yaklaşık 31.000 elektrikli araçla ilk çeyrekte büyüme yüzde 13,9 oldu.
Özgür Sunay – Münih