Cumartesi, Mayıs 31, 2025

BlaBlaCar, Mobilize (Renault Grubu), RATP ve Uber

®
Çok Okunanlar

Brisa, 1.150 Araçlık Filo İçin Uçtan Uca Mobilite

Brisa ve Çiftay'dan Güçlü İş Birliği: Brisa, 1.150 Araçlık Filo İçin Uçtan Uca Mobilite Çözümleri Sunacak  Lastik sektöründe mobilite yönetimine liderlik...

MAN, Türkiye’deki ilk çift hikaye otobüs teslimatı

MAN, Türkiye'deki ilk çift hikaye otobüs teslimatını Turgutreis Group Turizm'e yaptı...  MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., bir ilke imza...

AB’de yeni otomobil satışları nisanda yıllık bazda yüzde 1,3 arttı

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), AB ülkelerinin nisan ayına ilişkin yeni otomobil tescil verilerini açıkladı. Buna göre, AB ülkelerinde yeni...

Volkswagen’in 4 eski yöneticisi dizel test skandalında dolandırıcılıktan suçlu bulundu

Dizel skandalının ortaya çıkmasından 10 yıl sonra Almanya'nın kuzeyindeki Braunschweig Bölge Mahkemesi, Volkswagen'in eski yöneticisi Heinz-Jakob Neusser’i, dizel skandalındaki...

CyberGlad Karavan, Bitcoin ile satışı sunuldu

HOTOMOBİL, TESLA CYBERTRUCK İÇİN ÜRETTİĞİ KARAVANI BİTCOİN KONFERANSI'NDA TANITTI Avrupa Karavan Birliği'ne (CIVD) üye olan ilk ve tek Türk markası...

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto...

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika İstanbul’da... 12–15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Automechanika...

“Mobilite360” adı verilen proje ile, BlaBlaCar, Mobilize (Renault Grubu), RATP ve Uber birbirini tamamlar nitelikteki uzmanlık bilgilerini bir araya getirecek. Böylece şehirlerde daha sade, yeşil, sürdürülebilir ve paylaşımlı mobilite çözümleri hayata geçirilecek

“Mobilite360” projesi için iş birliğine giden BlaBlaCar, Mobilize (Renault Grubu’nun mobilite markası), RATP ve Uber, (Boston Consulting Group desteğiyle) şehir içi mobilite için yeni bir manifestoya imza attı.  Şirketler, bu manifesto ile sürdürülebilir mobilitenin geliştirilmesine dönük ortak vizyon, yöntem ve kararlılıklarını paylaşırken, kullanıcıların, şehirlerin ve operatörlerin ihtiyaçlarını karşılamayı hedefliyor.

Günümüzde yeni mobilite hizmetlerinin kullanımının yaygınlaşması ve servis sağlayıcılar ile kamu arasındaki diyalog eksikliği de göz önünde bulundurulduğunda, bu dört ana mobilite aktörü, dört temele dayanan yeni bir şehir içi mobilite vizyonu ortaya koydu:

  • Ulaştırma sistemlerinden kaynaklanan kirliliği ve hizmet filolarının ve operasyonlarının karbon ayak izini azaltarak çevresel etkiye olumlu katkı sağlamak
  • Kamusal alanların optimum kullanımı ve daha az yoğunluğa sahip şehirleri teşvik ederek yaşam kalitesini iyileştirmek
  • Uygun ve erişilebilir teklifler geliştirerek herkesin mobiliteden faydalanabilmesinin sağlanması
  • Emniyetli, güvenilir ve kullanımı kolay bir ulaştırma sistemi sunarak kullanıcı deneyimini iyileştirmek

Geniş bir uzmanlık yelpazesini bir araya getiren “Mobilite360” üyeleri, yeşil ve paylaşımlı ulaşımın benimsenmesini teşvik etmek için yeni altyapıların oluşturulması ile ilgili çalışmalar yapmayı planlıyor. Üyeler aynı zamanda ilk kilometreden son kilometreye talebe bağlı paylaşımlı mobilite hizmetlerini ve tamamlayıcı hizmetleri keşfederek yoğunluğun olmadığı saatlerde, gece de dahil olmak üzere hizmet sürekliliğini sağlamak istiyor. “Mobilite360” üyeleri kısa vadede, şehirde çeşitlilik içeren, daha esnek ve daha yeşil bir mobilite imkânı sunan bir deneyim başlatmak istiyor.

“Mobilite360” proje üyeleri amaçlarını gerçekleştirmek için, operatörler ve kamu yetkilileri arasında daha yaygın ve organize bir diyaloğa dayanan daha iş birlikçi bir yaklaşım getiriyor. Bu yaklaşım aynı zamanda bilgi ve uzmanlığın teşvik edilip denetimli paylaşılması ile inovatif mobilite çözümlerinin ortak inşası temel alıyor.

Şehir içi mobilite manifestosu ile 4 üye, mevcut mobilite sistemlerinin dönüşümü ve kamu yetkilileriyle iş birliği içerisinde tüm yolcular için zengin ve inovatif bir teklifin gelişimi için birlikte çalışma kararlılığı hayata geçiyor. Manifestoyla birlikte karbon içermeyen refah seviyesi yüksek ve daha kapsayıcı şehirler hedefleniyor.

Mobilize Genel Müdürü Clotilde Delbos: “Otomotiv dünyası değişiyor. Kullanıcılar daha esnek mobilite çözümleri arıyor ve şehirler otomobillerin ayak izini azaltmak istiyor. Mobilize, sektörde kendini bu dönüşüme adamış olan bir aktör. Ayrıca “Mobilite360” projesine katılmak ve bir yandan sürdürülebilir otomobil kullanımını destekleyerek optimize ederken, diğer yandan da çevresel etkisini azaltmak amacıyla ortaklarımızla çalışmak için sabırsızlanıyoruz.”

Uber Fransa Genel Müdürü Laureline Serieys: “Birlikte şehir içi mobilitenin enerji dönüşümünü hızlandırmak, ‘Mobilite360’ projesinin kurucu temellerinden biridir. Bu kolektif proje sayesinde Uber şehirlere ve kullanıcılara yeni çözümler sunabilecek. Bu proje sürdürülebilirlik stratejimiz ve bundan birkaç ay önce duyurmuş olduğumuz 2025 itibarıyla elektrikli araçlarımızın oranını yüzde 50’ye çıkarma planımız ile tamamen örtüşüyor.”

BlaBlaCar kurucu ortağı ve CEO’su Nicolas Brusson: “Koltukları boş bir şekilde seyreden otomobiller inanılmaz bir potansiyel içeriyor. Her gün 17 milyon sürücü tek başına yollarda seyahat ediyor ve bu da 40 milyon boş yer demek! ‘Mobilite360’ projesi ile, otomobil paylaşımını büyük ölçekte gerçek bir paylaşımlı ulaşım seçeneğine dönüştürmek istiyoruz.”

RATP Grubu Strateji, İnovasyon ve Gelişim Başkanı Marie-Claude Dupuis: “Bugün deklare etmekte olduğumuz manifesto, RATP Grubu’nun kendini akıllı, insancıl ve sürdürülebilir şehirler için tercih edilen, yeni fikirlere açık ve kentsel modellerde gerekli değişiklikleri yapmaya özen gösteren bir ortak olarak konumlandırma yaklaşımıyla uyumlu. İşte bu yüzden kamu yetkililerine şehirleri daha sürdürülebilir, kapsayıcı ve keyifli hale getirecek tüm araçları sağlamak için uzmanlık bilgimizi sunuyoruz.”

“Mobilite360” projesi hakkında

“Mobilite360” projesi şehir içi mobilitenin dört ana aktörü tarafından oluşturulmuş bir fikir ve çalışma grubudur: BlaBlaCar, Mobilize, RATP Grubu ve Uber (Boston Consulting Group desteğiyle).

Diğer Haberler

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500 listesinde elde ettiğimiz bu başarının,...

Stellantis’in yeni CEO’su Antonio Filosa oldu

Stellantis'in yeni Üst Yöneticisi (CEO) Antonio Filosa, 23 Haziran'da göreve başlayacak. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis NV, Yönetim Kurulu Özel Komitesi'ni topladı ve şirketin yeni...

EQUIP AUTO PARIS 2025 fuarı…

Otomotiv Endüstrisinin Geleceğine Yön Veren Uluslararası Buluşma, 50. Yılını Kutluyor 14-18 Ekim 2025 | Paris Expo Porte de Versailles Konuşma Yapanlar: Claude Cham- Fransa Araç...

Bayramda Yola Çıkacakları Uyarıyor

Türkiye'nin lider lastik üreticisi Petlas, Kurban Bayramının yaklaşmasıyla birlikte yola çıkacak olanlarla uyarı ve önerilerini paylaştı... Bayram sadece sevdiklerimizle bir araya gelmenin değil, aynı zamanda...

Elektrikli araç ve C-SUV segmentinde zirvede

Togg, bu yıl en değerli ve güçlü markalar arasında Türkiye'nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, “Türkiye 125-Türkiye'nin En Değerli Markaları” listesinde bir...

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto Servis, 'Yenilenen Auto King, Güçlü...

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika

Alpet Madeni Yağları Yeni Vizyonu İle Automechanika İstanbul’da... 12–15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan Automechanika İstanbul fuarı, bir kez daha...