“BİRÇOK CEZA KEYFİ KESİLİYOR”

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Sanayi,Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı

Otomotiv Sanayi,Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı - IAEC 2023’te Yeşil ve Dijital Geleceği Masaya Yatırdı! Otomotiv mühendisliği alanında en yeni teknolojilerin...

2019 Mercedes-Benz CLA Las Vegas’ta İlk Gösterime Çıktı…

2019 Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES)'te Mercedes-Benz yeni 2019 model CLA Coupe karoser modelini ilk kez görücüye çıkardı... Yeni CLA daha sportif...

Mustang Shelby GT500: En Güçlü Ford…

Detroit otomobil fuarında gösterime sunulan Ford Mustang Shelby GT500 çok daha iyi bir karoser yapısı ile karşımıza çıktı. Rakipleri Chevrolet...

Oyak Renault Basın Açıklaması…

23 Mart Cumartesi günü 16:00 – 24:00 vardiyasında, elimizdeki mevcut verilere göre, yaklaşık 80 çalışma arkadaşımız gıda zehirlenmesinden etkilenmiştir....

Haber: Hakan TAŞYARAN 

FTM’LERİN KESTİĞİ CEZALAR DELİLLENDİRİLMEK ZORUNDA MI?

Zaman zaman tartışma konusu olan fahri trafik müfettişliği, Radyo Trafik ortak yayınında konuşuldu. Fahri Trafik Müfettişleri Derneği Genel Başkanı Avukat Sami Güleçyüz ile Avukat Ali Onar önemli değerlendirmelerde bulundu.

“Esra Balkanlı ile Ulaşıma Dair” programında, yazdıkları cezalarla tartışmalara neden olan fahri trafik müfettişliği konuşuldu. Fahri Trafik Müfettişleri Derneği Genel Başkanı Avukat Sami Güleçyüz ile Avukat Ali Onar yaşanan tartışmalarla ilgili Radyo Trafik ortak yayınında çarpıcı değerlendirmelerde bulundu. Ali Onar, mahkeme kararlarına atıfta bulunarak yazılan cezaların delillendirilmesi gerektiğini savunurken, Sami Güleçyüz böyle bir zorunluluğun olmadığını söyledi.

“İHLALİN DELİLLENDİRİLMESİ GEREKİYOR”

Geçtiğimiz günlerde kendisine yazılan cezaya itiraz ettiğini anlatan Avukat Onar, “İzmir Karşıyaka’da emniyet şeridi ihlali nedeniyle adıma ceza tutanağı ulaştı. Tutanağa baktığımda cezanın fahri trafik müfettişi tarafından kesildiğini gördüm. Cezanın kesildiği yerde emniyet şeridi yoktu. Netice itibarıyla bir keyfiyet söz konusuydu. Mesleki yapım bu keyfiyete izin vermedi. Bunun üzerine bin 853 TL’lik cezaya Karşıyaka Sulh Ceza Mahkemesi’ne itirazda bulundum. Benim itirazımın ardından mahkeme hızlı bir karar vererek cezamı iptal etti. Bu ihlali yapmadığımı, yaptıysam da delillendirilmesi gerektiğinden bahsettim, mahkeme de kabul etti.” şeklinde konuştu. 

“BİRÇOK CEZA KEYFİ KESİLİYOR”

Sosyal medyada ve kamuoyunda fahri trafik müfettişleriyle alakalı olumsuz yorumlar yapıldığına işaret eden Onar, “Yapılan işlem idari bir işlemdir. İdari işlemler denetlenmeye açıktır. Fahri trafik müfettişliğine ilişkin yapıda hakimin söylediği, bu kurumun denetimden uzak olduğuna yönelikti. Benim yaptığım itirazda, hukuki belirlilik ilkesinin açıkça ihlal edildiğine, fahri trafik müfettişinin de keyfi davrandığına hükmedildi. Çok keyfi ceza kesildiğini belirten mesajlar görüyorum. Hukuki denetim mutlaka düzgün yapılmalı. Kamu görevi yapması sebebiyle müfettişlerin kestikleri cezalar da hukuka uygun olmalıdır. Yargıtay, fahri trafik müfettişlerinin yaşadığı şehir dışında ceza kesmesinin uygun olmadığına karar verdi. Fahri trafik müfettişinin ihlalin yapıldığı yerde olduğunu kanıtlaması gerekiyor. Bu nedenle hukuki denetimlerin doğru yapılması gerekiyor. Size ceza kesen polis memurunun orada olduğunu biliyorsunuz ama müfettişin orada olup olmadığını bilmiyorsunuz. İdarenin belirliliğine ve hukuk devletinin denetimlilik ilkesine aykırı davranılmış oluyor. Fahri trafik müfettişinin düzenlemiş olduğu evraklar idari anlamda değerlendirilebilir ama uygulamada evrakların resmi olup olmadığı tartışılıyor.” yorumunda bulundu.

“FAHRİ TRAFİK MÜFETTİŞLERİNİN FOTOĞRAF ÇEKMELERİ YASAK”

Radyo Trafik ortak yayınında konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Fahri Trafik Müfettişleri Derneği Genel Başkanı Avukat Sami Güleçyüz ise, kimsenin işlemediği bir suçtan ceza alamayacağına vurgu yaptı. Fahri Trafik Müfettişliği kurumunun bir otokontrol sistemi olduğunu belirten Güleçyüz, “Bazı mahkemelerde konu incelemeden peşin hükümle karar veriliyor. Herhangi bir trafik polisi, trafik kuralını ihlal eden bir kişiye ceza yazdığında fotoğraflı kanıt istenmiyor. Fotoğraf çekme zorunluluğu olmadan ceza yazılabiliyorsa fahri trafik müfettişlerine de aynı yetki verilmiştir. Güvenlik riski oluşturmaması nedeniyle fotoğraf çekmeleri de yasaklanmıştır. Karayolları Trafik Kanunu 1983 yılında, Fahri Trafik Müfettişliği 1997 yılında yürürlüğe girdi. Teknoloji geliştikçe, itirazlar arttıkça delillendirme konusu konuşuldu. Fahri trafik müfettişlerinin fotoğraf çekmeleri güvenlik sorunu oluşturduğundan bu yasaklandı.” ifadelerini kullandı.

“DELİLE DAYANDIRILACAKSA FTM SİSTEMİ KALDIRILSIN”

Fahri trafik müfettişlerinin yazdığı cezalara itiraz edilebildiğinden birçoğunun da reddedildiğini aktaran Sami Güleçyüz, “Delile dayandırmak, fotoğraf çekmek zorunda kalınacaksa fahri trafik müfettişliği tamamen kaldırılsın ya da başka bir formül bulunsun.” diye konuştu.

“GÖREVİNİ KÖTÜYE KULLANANLAR DA VAR”

Fahri Trafik Müfettişleri Derneği Genel Başkanı Güleçyüz, Türkiye’de 34 binin üzerinde fahri trafik müfettişinin görev yaptığının altını çizerek, “Elindeki yetkiyi farklı şekillerde kullananlar da var. Görevini kötüye kullanan müfettişlere yaptırım uygulanıyor. Kişisel husumetinden dolayı ceza yazanlar gördük, mahkemede yargılanıp ceza aldılar. Fahri trafik müfettişleri için üst yaş sınırı konmalı. Sürücü belgeleri için de bir üst yaş sınırı getirilmeli. Biz dernek olarak bunu önerebiliriz, devletin değerlendirmesi lazım. Biz başvuruda bulunduk.” dedi.

“TRAFİK MAHKEMELERİ KURULMALI”

Avukat Sami Güleçyüz, mevcut mahkemeler tarafından çelişkili kararlar verildiği için trafik konusunda ihtisas mahkemelerinin kurulması gerektiğinden, bu sayede kafa karışıklığının ortadan kalkacağından ve kararlar arasında birlik oluşacağından bahsetti. Avukat Ali Onar ise, “Mahkemeler bazı davaları çok fazla önemsemiyor. Kararlar arasında dengesizlikler çıkabiliyor. Trafik mahkemeleri, uzmanlık mahkemeleridir ve çok önemlidir. Bu tür mahkemeleri fiziki olarak hazırlamak zordur. Yavaş yavaş kurulmaları hız kazanıyor.” açıklamasını yaptı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...