Avrupa’nın otomobil endüstrisi zorlu bir 2020 ile karşı karşıya

®
Çok Okunanlar

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden...

Audi Formula 1 Takımı’nın resmi giyim ortağı adidas

Audi Formula 1 Takımı'nın resmi giyim ortağı adidas oluyor. Her iki marka arasında gerçekleştirilen uzun vadeli iş birliği doğrultusunda, takım...

Leapmotor B05’in Dünya, B10’un ise Avrupa Prömiyerini Bir arada Gerçekleştirdi

Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

“Avrupa’daki endüstri için, 2020, yeni AB CO2 filosu ortalama kurallarına göre yeni modeller için son derece rekabetçi bir yıl olacak. Potansiyel olarak çok ağır cezalara maruz kalmayı mümkün olduğunca düşük tutmaya çalışacaklar.

“2020’den itibaren aşamalı olarak, yeni otomobiller için AB filosu genelinde ortalama emisyon hedefi 95g CO2 / km olacaktır (mevcut seviyenin 120g / km civarında olduğu tahmin edilmektedir). 2020’de emisyon hedefleri her üreticinin en az % 95 yeni araba satılmakta olan araçlarına uygulanacaktır. 2021’den itibaren, bir üreticinin yeni tescil edilmiş tüm otomobillerinin ortalama emisyonlarının AB tarafından belirlenen hedefin altında olması gerekecektir.

“Avrupa pazarının dizelden kayması ve crossover ve SUV segmentlerinin büyümesi, filo CO2 ortalamalarını daha sıkı hedeflere göre düşürmeyi çok daha zor hale getiriyor.

“Bir üreticinin filosunun (AB’de satılan araçlar) ortalama CO2 emisyonları belirli bir yıl içinde AB tarafından ihraç edilen hedefini aşarsa, imalatçı kayıtlı her araba için fazla emisyon primi ödemek zorundadır. Şirket cezası, her bir g / km hedef aşımı için hızlı bir şekilde milyarlarca avroya yükselebilecek cezalar olacak. Tahminler, Avrupa’daki otomobil şirketleri için para cezalarının mevcut satış kompozisyonuna göre toplam 30 milyar Euro’yu aşabileceğini gösteriyor.

“Üreticiler, AB para cezalarını önlemek veya en aza indirmek için bu yıl motor tekliflerini optimize etmek ve yeni model satışları gibi büyük bir zorlukla karşı karşıya. 2020 yılında genel Avrupa otomobil talebi sabit veya azalan AB’nin yeni CO2 kurallarına uyulması bölgedeki otomotiv şirketleri için zorlu çalışma ortamını güçlendirecek ve küresel rekabet güçleri üzerindeki baskılara katkıda bulunacaktır. ”

Editör – Özgür Sunay

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...