Avrupalı Araç Üreticisinden Büyük İlgi

®
Çok Okunanlar

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Vitesco Technologies’in elektrifikasyon stratejisi kapsamında elektrikle ısıtılan katalitik konvertörlerin dünya çapında ilk seri üretimine başlanıyor.

Elektrikli van araçlar için imzalanan multi-milyon tutarında sözleşmeye göre üretimin 2022 sonlarında başlaması planlanıyor

Yenilikçi elektrikli katalitik konvertör ile araçların öngörülen katı Euro 7 standardına uyumu amaçlanıyor..

Araç elektrifikasyonu alanında lider tedarikçi Vitesco Technologies ve Continental Güç Aktarma Organları Bölümü, Avrupalı bir araç üreticisi ile önemli bir anlaşma imzaladı. İmzalanan bu anlaşma ile dizel katalitik konvertörler için yenilikçi elektrikli ısıtma elemanlarının tedariki sağlanacak. EMICAT® e-katalizör teknolojisi, üreticinin 48 voltluk iki hibrit van araç modelinde kullanılacak. Multi milyon tutarındaki sözleşme için üretimin 2023 yılında başlaması planlanıyor.

Katalitik konvertör, hızlı bir şekilde ısıtma becerisiyle egzoz gazı kontrolünün genel verimliliğini artırıyor. Bu da araçların gelecekte son derece katı olan Euro 7 standardını karşılamaya hazır olacağı anlamına geliyor. Vitesco Technologies tarafından geliştirilen EMICAT® e-katalizörü®, içten yanmalı motorlar için akıllı bir elektrifikasyon şeklidir. Egzoz gazının çok soğuk olması durumunda dahi etkili egzoz gazı kontrolünü sağlar.

Vitesco Technologies Sensörler ve Aktüatörler Departman Başkanı Klaus Hau, “Elektrikle ısıtılan EMICAT® katalitik konvertörlü dizel motorlar, gerçek sürüş koşullarında bile öngörülen Euro 7 standardını karşılayabilir. E-katalizör, gerçek sürüş emisyonlarında belirleyici olan bir zayıf noktayı yani aşırı soğuk egzoz gazlarını ortadan kaldırıyor” diyor. “E-katalizör bu nedenle gelecekte güç aktarma organlarında hala ihtiyaç duyulacak olan içten yanmalı motorları temiz hale getiren bir inovasyondur. Dünya çapında seri e-katalizör üretimi her türlü sürüş koşulunda emisyon güvenliğinin önemini öne çıkarmaktadır.“ dedi.

Yüksek verimliliğe sahip modern dizel motorlar, belirli çalışma koşullarında istenen bir durum olarak fazla ısınmazlar, çünkü kayıp ısı daha düşük verimlilik demektir. Ancak egzoz gazı içerisindeki kirleticiler, sadece egzoz gazı ve dolayısıyla katalitik konvertörlerin yeterince sıcak olmaları durumunda katalitik konvertörde zararsız maddelere dönüştürülebilirler. Bu sık rastlanan bir durum değildir, çünkü daha önceden sadece soğuk motorun çalışması sırasında görülen şartlar, artık özellikle yavaş ilerleyen şehir içi trafikte de geçerli hale geldi. Vitesco Technologies Katalitik Konvertörler ve Filtreler Başkanı Rolf Brück, “Bu, katı emisyon standartlarına uyum açısından çok önemlidir, çünkü bir test döngüsünde kirleticilerin büyük çoğunluğu soğuk başlatma esnasında serbest kalır.’’ dedi.

48V hafif hibrit teknolojili van araçlardageri kazanımla elde edilen akım, bu tür durumlarda katalitik konvertör sistemini ısıtmak için kullanılır. Ardından egzoz gazı kontrolü de güvenilir bir şekilde yapılabilir.

Araştırma aracında tüm sistem başarıyla test edildi

Vitesco Technologies, dizel motorlu özel tasarım bir hafif hibrit demo aracında, EMICAT®’ın 4kW ısı çıkışı ile yaratacağı etkiyi gösterdi: WLTP testinde, 48 V’luk bir sisteme sahip Süper Temiz Elektrikli Dizel araçta NOx emisyonları % 40, CO2 emisyonları ise % 3 oranında azaldı. Son derece yavaş “Londra Trafiğinde” NOx emisyonları %62 oranına kadar düştü. Süper Temiz Elektrikli Dizel Motorlarda ise egzoz gazı kontrolünün verimliliği %97’ye çıktı.

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...