Avrupa Otomotiv Pazar Değerlendirmesi Eylül 2019 – Kaynak: ACEA

®
Çok Okunanlar

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomotiv pazarı 2019 Ocak-Eylül döneminde %0,7 azaldı ve 14.115.222 adet seviyesinde gerçekleşti. 2018 yılının aynı döneminde 14.217.855 toplam adet satış gerçekleşmişti.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre 2019 Ocak-Eylül döneminde %37,5 ile İzlanda, %13,2 ile İsveç ve %8,8 ile Finlandiya’da düşüş yaşandı. 2019 yılının aynı döneminde satışlarını en çok artıran ilk üç pazar sıralamasında; Litvanya %32,1, Romanya %14,8 ve Yunanistan %10,8 oranlarıyla yer aldı.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomotiv pazarı 2019 Eylül ayında %10,5 arttı ve
1.483.513 adet seviyesinde gerçekleşti. 2018 yılının aynı ayında 1.342.975 toplam adet satış gerçekleşmişti.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre 2019 Eylül ayında %24 ile İzlanda, %6,7 ile Bulgaristan ve %5 ile Slovakya’da düşüş yaşandı. 2019 yılının aynı ayında satışlarını en çok artıran ilk üç pazar sıralamasında; Romanya %59,6, Litvanya %47,8 ve İsveç %39,1 oranlarıyla yer aldı.

2019 Eylül ayı sonunda Türkiye, %39,7 azalış ile Avrupa otomotiv satışları sıralamasında 11. ülke konumunda yer aldı.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomobil pazarı 2019 Ocak-Eylül döneminde 2018
yılı aynı dönemine göre %1,6 azaldı ve toplam 12.115.927 adet seviyesinde pazara ulaşıldı. 2018 yılı aynı döneminde 12.308.191 adet satış gerçekleşmişti.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre 2019 yılı Ocak-Eylül döneminde geçen yılın aynı
dönemine göre en fazla düşüş sırasıyla %38,5 ile İzlanda, %12,1 ile İsveç ve %10 ile Finlandiya’da görüldü. 2019 yılı Ocak-Eylül döneminde, 2018 yılı aynı dönemine göre satışlarını en çok artıran ilk üç pazar sıralamasında; Litvanya %42,8, Romanya %16,4 ve Yunanistan %10,3 oranlarıyla yer aldı.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomobil pazarı 2019 Eylül ayında 2018 yılının aynı
ayına göre %14,4 arttı ve toplam 1.285.494 adet seviyesinde pazara ulaşıldı. 2018 yılında
1.123.354 adet satış gerçekleşmişti.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre 2019 yılı Eylül ayında geçen yılın aynı dönemine göre en fazla düşüş sırasıyla %23,5 ile İzlanda ve %8,6 ile Bulgaristan’da görüldü. 2019 yılı Eylül ayında, 2018 yılı aynı dönemine göre satışlarını en çok artıran ilk üç pazar sıralamasında; Romanya %118,2, Litvanya %75,8 ve İsveç %40 oranlarıyla yer aldı.
2019 Eylül ayı sonunda Türkiye, %36,92 azalış ile Avrupa otomobil satışları sıralamasında 11. oldu.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre hafif ticari araç pazarı 2019 Ocak-Eylül döneminde
%4,5 arttı ve 1.653.487 adede yükseldi. 2018 yılının aynı döneminde 1.582.250 adet satış
gerçekleşmişti.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre 2019 Ocak-Eylül döneminde en fazla düşüş %30,9 ile İzlanda, %24,2 ile İsveç ve %11,6 ile Estonya’da yaşandı. Satışlarını en çok artıran ilk üç pazar sıralamasında; Litvanya %32,7, Macaristan %19,3 ve Yunanistan %16 oranlarıyla yer aldı.

AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre hafif ticari araç pazarı 2019 Eylül ayında %9,3 azaldı ve 165.776 adede düştü. 2018 Eylül ayında 182.865 adet satış gerçekleşmişti.
AB (28) ve EFTA ülkeleri toplamına göre 2019 Eylül ayında en fazla düşüş %69,5 ile Slovakya, %40,9 ile Romanya ve %28,5 ile Macaristan’da yaşandı. Satışlarını en çok artıran ilk üç pazar sıralamasında; Letonya %50, İsveç %42,7 ve Hırvatistan %28,5 oranlarıyla yer aldı.

2019 Eylül ayı sonunda Türkiye, %47,8 azalış ile Avrupa hafif ticari araç satışları sıralamasında 8. sırada yer aldı.

Dr. Hayri ERCE
Genel Koordinatör
Otomotiv Distribütörleri Derneği

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...